واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. ایالات متحده روز گذشته -پنج‌شنبه- اعلام کرد که رئیس‌جمهوری چین نمی‌تواند روابط ... واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

پکن در واکنش به افزایش تعرفه‌های آمریکا بر برخی از کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی که مدتی است در روابط تجاری دومین اقتصاد بزرگ دنیا با غرب چالش به وجود آورده، اعلام کرد که گویا برخی در واشنگتن عقل خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی وزیر خارجه ... چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تحلیل, جهان, چین, شرق آسیا, غرب

آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

اولاف شولتس صدراعظم آلمان با اعمال و تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد. به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، شولتس سه‌شنبه درباره تصمیم آمریکا برای تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین اظهار کرد: در حال حاضر، ۵۰ درصد از خودروهای برقی وارداتی چین شامل برندهای غربی است که ... آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, چین, خبر, شرق آسیا

سندرز: ترامپ فقط به فکر هم‌پیمانان میلیاردر خود است

سناتور برنی سندرز، در اظهارات شدیداللحنی از دونالد ترامپ انتقاد کرده و او را یک “دروغگوی پاتولوژیک” خواند که “شب و روز برای منافع میلیاردهای هم‌پیمانش تلاش می‌کند.”

 

به نقل از پایگاه هیل، برنی سندرز، سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا در سخنانی خطاب به گروهی از نمایندگان اتحادیه کارگران آمریکایی در نیوهمپشایر تصریح کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا تلاش می‌کند تا صرفا “به دلایل سیاسی بی‌ارزش” در میان آمریکایی‌ها اختلاف به وجود بیاورد.

 

سندرز تصریح کرد: از همه تنفربرانگیزتر است که ما رئیس‌جمهوری داریم که هیچ یک از کارهایی که هر رئیس‌جمهوری قبلی در تاریخ آمریکا انجام داد را انجام نمی‌دهد. زمانی که شما به دفتر ریاست جمهوری آمریکا می‌رسید این درک را دارید که یک مسؤولیت مقدس پیدا کرده‌اید تا مردم آمریکا را با یکدیگر متحد سازید.

 

سندرز که در سال ۲۰۱۶ کاندیدای ریاست جمهوری در حزب دموکرات بود، همچنین انتقادهایی را از برت کاوانا، فردی که از سوی ترامپ به عنوان قاضی دادگاه عالی آمریکا منصوب شده مطرح کرده و او را یک مخالف عدالت برای کارگران آمریکایی خواند.

 

این اظهارنظرهای سندرز بعد از آن مطرح شد که دونالد ترامپ با ریچارد ترامکا، رئیس بزرگترین اتحادیه کارگران آمریکایی (ASL-CIO) جدال لفظی پیدا کرد.

 

ترامکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفته بود که ترامپ بیشتر از آنکه بخواهد به کارگران آمریکایی کمک کند به آنها آسیب وارد کرده است.

 

او در مصاحبه‌ای به فاکس نیوز گفت: ترامپ هیچ برنامه زیرساختی ارائه نکرده که بتواند بسیاری از ما را دوباره به سر کار برگرداند. او حتی برخی قوانین ایمنی و بهداشتی که برای محل کار وجود داشت لغو کرده که این به ما بر سر کار آسیب وارد می‌کند.

 

همچنین ترامپ روز دوشنبه در توئیتی به مناسبت روز کار در آمریکا در واکنش به این انتقادهای ترامکا گفت: اتحادیه‌های کارگری در آمریکا عملکردی ضعیف دارند چون یک دموکرات در صدر رهبری کل آنها قرار دارد.

ایسنا

سی ان ان: ترامپ مانند یک زخم خورده به همه حمله می‌کند

‘مایکل جنووس'(Michael Genovese) رئیس موسسه ‘سیاست جهانی’ به دنبال انتشار نتایج تازه ترین نظرسنجی درباره عدم محبوبیت دونالد ترامپ و کمیته بررسی مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا به سی ان ان گفت: ترامپ به مانند یک زخم خورده به همه حمله می کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه

سندرز: عملکرد دولت ترامپ در جریان توفان مرگبار ماریا افتضاح بود

پس از انتشار گزارش‌هایی درباره آمار واقعی قربانیان توفان مرگبار ماریا در جزیره «پورتوریکو»، برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت آمریکا در توییتی از عملکرد ضعیف دولت ترامپ در این باره به شدت انتقاد کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر