مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

مدودف: تکمیل عملیات نظامی و نازی‌زدایی اوکراین تنها اولین گام است

رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه امروز پنجشنبه گفت «تکمیل عملیات نظامی ویژه روسیه و نازی‌زدایی اوکراین» تنها اولین گام برای ایجاد معماری جدید در روابط بین‌الملل است. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، مقاله‌ای را تحت عنوان « آنگلوساکسون‌ها فاشیسم را ... مدودف: تکمیل عملیات نظامی و نازی‌زدایی اوکراین تنها اولین گام است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فاشیسم, نئونازیسم

رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

رئیس‌جمهوری کوبا با محکومیت اقدامات آمریکا در راستای تغییر ساختار ژئوپلیتیک جهان، خطاب به همتای روس خود گفت: روی حمایت ما حساب کنید. به گزارش ایرنا از رسانه‌های روس، میگل دیاز کانل روز پنجشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه افزود: “شما دوستان و برادران ما هستید. روسیه همیشه می‌تواند روی حمایت کوبا حساب ... رئیس‌جمهوری کوبا خطاب به پوتین: روی حمایت ما حساب کنید

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای لاتین, اتحاد شوروی, ارتش سرخ, اورآسیا, تحریم, جهان, روسیه, کوبا, گزارش, ناتو

آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های اسرائیل هستند. به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی اسرائیل در کنگره آمریکا در ۲ حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که ... آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, جهان, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش

آمریکا “شبکه ارزی” سپاه پاسداران ایران را تحریم کرد

به گزارش صدای آلمان؛ وزارت خزانه‌داری آمریکا یک “شبکه ارزی” متعلق به سپاه پاسداران ایران را تحریم کرد. به گفته این وزارتخانه، این شبکه میلیون‌ها دلار را به سود سپاه پاسداران تبدیل و قاچاق کرده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه (۱۰ آوریل/ ۲۰ اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد شبکه‌ای متشکل از ۹ فرد و شرکت ایرانی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است این شبکه با همکاری امارات متحده عربی، به تبدیل و انتقال ارز برای سپاه پاسداران ایران مشغول بوده‌اند.

 

تحریم‌شدگان که ۶ فرد و ۳ شرکت ایرانی هستند در چارچوب مبارزه با تروریسم به فهرست تحریم‌‌های آمریکا افزوده شده‌اند. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید این شبکه صدها میلیون دلار را به ارزهای خارجی دیگر تبدیل کرده‌اند. به گفته او، در دسترسی این شبکه به حساب‌های بانکی خارجی، بانک مرکزی ایران نیز همکاری می‌کرده است.

 

مقداد امینی، محمدحسن خدایی، سعید نجف‌پور، مسعود نیکبخت، فواد صالحی محمدرضا خدمتی و شرکت جهان ارس کیش، تعاونی محمدرضا خدمتی و شرکا و صرافی راشد افراد و شرکت‌های تحریم‌شده هستند.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا دارایی‌های این افراد و شرکت‌ها در حوزه قضایی آمریکا را بلوکه و شهروندان آمریکا از مراودات مالی با آن‌ها منع کرده است.

 

بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین به شهروندان کشورهای خارجی هشدار داده که در صورت همکاری با این افراد و شرکت‌ها برای نقل و انتقال پول، ممکن است در معرض تحریم‌های آمریکا قرار گیرند.

 

به پیروی از تحریم‌های امریکا، شرکت ایتالیایی «اِنی» خرید نفت از ایران را متوقف می‎کند

مدیر شرکت انی ایتالیا در نشست سالانه این شرکت به سهامدارانش گفت، انی تمام طلب های معوق خود از ایران بابت سرمایه گذاری های سال های گذشته در این کشور را از تهران گرفته و قصدی برای اجرای پروژه جدید در ایران ندارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایتالیا, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر

تحریم‌های تجاری آمریکا ۱۳۰ میلیارد دلار برای کوبا هزینه داشته است

به گزارش رویترز، یک کمیسیون اقتصادی وابسته به سازمان ملل اعلام کرد، تحریم‌های تجاری و مالی غیرمنصفانه آمریکا علیه کوبا بر اقتصاد این کشور در طول حدود ۶۰ سال گذشته ۱۳۰ میلیارد دلار هزینه تحمیل کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, جهان, حقوق بشر, خبر, کوبا

قراردادهای فروش بوئینگ و ایرباس به ایران لغو می‌شوند

به گزارش رویترز، «استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا که در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه اجرای دستور دونالد ترامپ برای اعمال تحریم های علیه ایران صحبت می کرد، گفت: براساس توافق اصلی (برجام) مجوز فروش هواپیمای تجاری، قطعات و سرویس و خدمات صادر شده بود که این مجوز لغو می شود.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

بررسی لایحه تحریم فروش تسلیحات نظامی به ترکیه در کنگره آمریکا

در پیش‌نویس لایحه بودجه دفاعی آمریکا قرار شده است که تا زمانی که پنتاگون گزارش کاملی از روابط نظامی ترکیه با آمریکا ارائه دهد، از فروش هر گونه تجهیزات بزرگ نظامی به ترکیه جلوگیری شود.

ادامه

امریکا, تحریم, ترکیه, جهان, خبر