تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

رسانه اسرائیلی: غرب تحرکات نظامی غیرعادی در خاورمیانه دارد

تارنمای اسرائیلی دبکا گزارش داد: تحرکات نظامی غیرعادی آمریکا، انگلیس و فرانسه در مناطقی از خاورمیانه به ویژه طی ۴۸ ساعت اخیر، ممکن است مرتبط با تصمیم قریب الوقوع ترامپ درباره برجام باشد.

 

دبکا با اشاره به پیام توئیتری شب گذشته ترامپ مبنی بر اینکه قصد دارد امشب، سه شنبه شب به وقت تهران، تصمیم خود درباره ماندن در برجام یا خروج از آن را اعلام کند، نوشت: منابع نظامی دبکا و همچنین منابع آن در واشنگتن بطور اختصاصی به این رسانه گفته‌اند که همزمان با نزدیک شدن تصمیم ترامپ، نیروهای آمریکا، فرانسه و انگلیس در کشورهای هم مرز با سوریه مستقر شده‌اند .

 

دبکا نوشت: شروع این تحرکات به دو نکته اشاره دارد، اول اینکه ترامپ احتمالا تصمیم به خروج از توافق هسته ای ایران خواهد گرفت و دوم اینکه تصمیم او، بخاطر تنش های جنگی اسرائیل در سوریه و لبنان است.

 

منابع نظامی دبکا فاش کردند که ناوگان جنگنده‌های آمریکایی و پهپادهای نظارتی پیشرفته آمریکا بطور شبانه روزی درحال نظارت و رهگیری تمام تحرکات نظامی در مرزهای مدیترانه‌ای سوریه و لبنان هستند. منابع یاد شده همچنین گزارش داده اند که انگلیس تعداد دیگری از جنگنده های نوع ‘تایفون’ و فرانسه نیز جت های جنگی ‘میراژ۲۰۰۰’ و ‘رافائل’ را به منطقه خاورمیانه ارسال کرده‌اند. برخی از این جنگنده‌ها از طریق مرز هوایی اسرائیل در مواضع خود مستقر شده‌اند.

ایرنا

فیگارو: اوضاع منطقه خاورمیانه خطرناک است

روزنامه فرانسوی لوفیگارو روز یکشنبه در گزارشی به بررسی علل و عواملی پرداخت که سبب تشدید فزاینده تنش ها در خاورمیانه می شود و هشدار داد که اوضاع در این منطقه بسیار خطرناک است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه, فرانسه, ویکی‌لیکس

هشدار فرانسه نسبت به خطر جنگ با ایران

به نقل از رادیو فرانسه: حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت، بار دیگر خطاب به اروپا و آمریکا گفت: “هر مقدار سلاح، امکانات و موشک مورد نیاز کشور باشد می سازیم و انبار می کنیم، به کسی ربطی ندارد.

ادامه

اسراییل, المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

نتانیاهو: تقابل با ایران بهتر است اکنون باشد تا در آینده

نخست‌وزیر اسرائیل گفت که کشورش “خواهان رویارویی” با ایران نیست، اما در صورت لزوم چنین تقابلی “بهتر است همین حالا باشد تا در آینده”. نتانیاهو همچنین هشدار داد که اسرائیل “مصمم” به متوقف کردن “تعرض ایران” است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

روزنامه اسپانیایی ال پائیس؛ ترامپ درپی سلطه بر خاورمیانه است

روزنامه ال پاییس روز شنبه در مقاله ای به قلم «سامی نئیر» نوشت: ترامپ تلاش می کند از طریق تقویت روابط اسراییل و عربستان سعودی، سلطه گری آمریکا در منطقه خاورمیانه را فراهم کند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عربستان سعودی