واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش این کشور بامداد امروز یکشنبه محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ارتش اوکراین را با حمله موشکی بمباران کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی ... روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

رهبر مخالفان دولت روسیه بازداشت شد

به گزارش ایرنا از نووایا گازتا، پلیس که پیشتر برگزاری تجمع بدون مجوز را غیرقانونی خوانده بود درچندین شهر روسیه ازجمله بارنائول، کراسنایارسک ، کمرووا و چلیابینسک دست کم ۱۰۰ نفر را بازداشت کرد.

 

براساس گزارش برخی رسانه های روسی، مخالفان دولت در چندین شهر از جمله ولادی وستوک، نووسیبیرسک، تومسک و مایکوپ نیز تجمع اعتراضی برپا کردند.

 

خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از دفتر مطبوعاتی اداره پلیس مسکو نوشت: ناوالنی و نیکلای لیاسکین از افراد نزدیک به وی به جرم برپایی تظاهرات غیرقانونی دستگیر و به اداره پلیس منتقل شدند.

 

ولادیمیر چرنیکوف رئیس اداره امنیت منطقه ای مسکو روز گذشته هشدار داده بود هر گونه تظاهرات در مسکو غیرقانونی خواهد بود و از برگزاری آن جلوگیری می شود.

 

مخالفان دولت روسیه امروز اعلام کرده بودند که در ۹۰ شهر روسیه دست به تجمع اعتراضی خواهند زد.

 

بیشترین دستگیری ها در شهرهای بارنائول و کراسنویارسک گزارش شده است.

 

مراسم تحلیف هفتمین دوره ریاست جمهوری روسیه قرار است دو روز دیگر (دوشنبه) هفتم ماه می برگزار شود و از این تاریخ، پوتین دوره چهارم ریاست جمهوری خود را آغاز می کند که شش ساله است.

 

وی که برای چهارمین بار در انتخابات ریاست جمهوری روسیه شرکت کرده بود، موفق شد رکورد کسب آرا در انتخابات ریاست جمهوری را از آن خود کند و بیش از ۷۰ درصد آرا را بدست آورد.

 

الکسی ناوالنی که چند سال پیش به اتهام فساد مالی توسط دادگاهی در روسیه محکوم شده بود به عنوان رهبر اپوزیسیون دولت روسیه، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد اما کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه به خاطر داشتن سوء پیشینه، طبق قوانین انتخاباتی روسیه صلاحیت او را رد کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای پلیس الکسی ناوالنی ۴۱ ساله، رهبر سرشناس مخالفان دولت روسیه را بلافاصله بعد از آنکه در تجمع حضور یافت بازداشت کردند اما وی پس از ساعاتی آزاد شد.

به‌دلیل دنبال روی از ترامپ در مسئله فلسطین؛ رئیس‌جمهور رومانی استعفای نخست‌وزیر را خواستار شد

به گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، «کلاوس یوهانیس» رئیس‌جمهوری رومانی، امروز جمعه، از «ویوریکا دانیسلا» نخست‌وزیر خواست استعفا دهد؛ چرا که وی برای فعالیت در این سمت مناسب نیست.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, رومانی, شرق اروپا, فلسطین

روسیه و عراق همکاری ضد‌تروریستی را گسترش می‌دهند

در نهمین کنفرانس امنیتی مقامات عالی پنج قاره جهان که از دیروز چهارشنبه، در شهر سوچی روسیه و در سطح رؤسای سازمان های اطلاعاتی، دبیران شورای امنیتی ملی، وزیران و دستیاران رئیس جمهوری در حال برگزاری است، نمایندگانی از ۱۱۰ کشو حضور دارند.

ادامه

ایران, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق