مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

حمله موشکی اسرائیل به حمص و دمشق با شکست روبرو شد

به گزارش سانا، پدافند هوایی ارتش سوریه توانست موشک‌هایی که به سوی پایگاه‌های هوایی در «الشعیرات» واقع در استان حمص و پایگاه «الضمیر» در شرق دمشق شلیک شدند را در هوا منهدم کنند.

 

تلویزیون دولتی سوریه تصویری از انهدام یک موشک بر فراز پایگاه هوایی الشعیرات منتشر کرده است.

 

«الاعلام الحربی» نیز گزارش داد که در مجموع ۹ موشک شلیک شده بود که شش فروند به سوی الشعیرات و سه موشک به سوی پایگاه نظامی الضمیر بود.

 

طبق اعلام این منابع، حملات تازه در آخرین ساعات دوشنبه‌شب (به وقت محلی) انجام شده و تلویزیون سوریه تصاویری از یک موشک که در آسمان منهدم می‌شود را نشان داده است.

 

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد که نیروهای آمریکایی هیچ فعالیتی همزمان با این حمله در این ناحیه نداشته‌اند.

 

یک سخنگوی ارتش اسرائیل نیز در پاسخ به پرسشی در خصوص حمله موشکی به پایگاه الشعیرات در حمص گفته است: «ما در مورد چنین گزارش‌هایی اظهار نظر نمی‌کنیم.»

 

هفته گذشته اسرائیل فرودگاه نظامی «تیفور» در حمص را هدف حملات موشکی قرار داد.

 

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، حملات موشکی دوشنبه‌ شب فرودگاه الشعیرات در نزدیکی شرق استان حمص سوریه را هدف قرار داد. فرودگاه الشعیرات یکی از بزرگترین پایگاه‌های ارتش سوریه محسوب می‌شود.

 

همچنین گفته شده با ۶ موشک به این فرودگاه و با ۳ موشک به فرودگاه نظامی الضمیر در ریف دمشق حمله شد.

 

آمریکا هرگونه ارتباط با این حمله را تکذیب کرده است.

 

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرد که در حال حاضر هیچ گونه فعالیت نظامی در نزدیکی شهر حمص ندارد و این حمله کار آمریکا نیست.

 

همچنین شبکه اسکای نیوز در خبری فوری اعلام کرد که حمله موشکی به سوریه توسط موشک‌های اسرائیلی صورت گرفته و استان‌های حمص، حلب و دمشق را هدف گرفته بود.

 

این شبکه به نقل از منابع ویژه گزارش داد حملات موشکی مرکز پژوهش‌های علمی در شهر حلب، پایگاه الشعیرات در حمص و مناطقی نزدیک دمشق را هدفگیری کردند.

 

در همین راستا تلویزیون سوریه اعلام کرد که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه این حمله موشکی و حملات به فرودگاه الضمیر در جنوب دمشق را نیز دفع کرده‌اند.

 

منابع سوری اعلام کردند که هیچ گونه آسیبی به فرودگاه‌های الشعیرات نشده است و سامانه‌های دفاع هوایی سوریه تمامی موشک‌ها را منهدم کرده‌اند.

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز از انفجارهای مهیبی در نزدیکی فرودگاه الشعیرات و فرودگاه الضمیر و الناصریه در منطقه قلمون شرقی در نزدیکی دمشق خبر داد.
ایلنا، ایسنا

آماده بررسی فروش «اس-۳۰۰» به سوریه هستیم

به گزارش روسیاالیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در پاسخ به پرسشی درباره برنامه مسکو برای تحویل سامانه‌های موشکی «اس-۳۰۰» به سوریه با نادیده گرفتن نگرانی‌های اسرائیل از این بابت، گفت: «ما آماده هستیم تمامی گزینه‌ها برای کمک به ارتش سوریه در مقابله با تجاوز را بررسی کنیم.»

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, روسیه

می‌توان عربستان سعودی را نیز برای کاربرد بمب‌های ممنوعه مورد حمله هوایی قرار داد

‘جرمی کوربین’ رهبر حزب کارگر انگلیس در انتقاد از اقدام بدون مجوز دولت ‘ترزا می’ در بمباران سوریه به بهانه کاربرد سلاح شیمیایی و رفتار متناقض این کشور در قبال یمن گفت: همانگونه که نخست وزیر تصریح کرد، می توان عربستان سعودی را نیز برای کاربرد بمب های ممنوعه مورد حمله هوایی قرار داد.

ادامه

انگلستان, جهان, خبر, سوریه, عربستان سعودی

آزمایشگاه سوئیسی؛ در پرونده اسکریپال، ماده سمی استفاده شده تولید ناتو بوده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از توئیت منتشر شده توسط آزمایشگاه اسپیتز مورد تایید سازمان منع سلاح های شیمیایی مستقر در سوئیس، سرگئی و جولیا اسکریپال ممکن است با مواد BZ مسموم شده باشند که توسط کشورهای عضو ناتو مورد استفاده قرار می گیرد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوئیس, ناتو

مادورو: «سگ‌های جنگ» از تجاوز به سوریه بهره می‌برند

به گزارش نووستی، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا طی اظهاراتی درباره تجاوز ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا، گفت: «ما این حمله را اقدامی جنایتکارانه علیه ملت سوریه قلمداد می‌کنیم که با هدف ایجاد ترس و تروریسم انجام گرفته و مراکز علمی این کشور را نابود کرده است.»

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه