راهکارهای «ث ژ ت» برای تأمین منافع صنفی – رفاهی کارگران و زحمتکشان فرانسه

دبیر ملی سندیکای “ث ژ ت”، سوفی بینه، نقشه راه این اتحادیه سراسری را تا پایان تابستان ۲۰۲۴ با حضور رسانه‌ها معرفی کرد. فدراسیون بهداشت “ث ژ ت” به‌طور‌هم‌زمان نمایندگانی از تمام بیمارستان‌های فرانسه گردهم آورد تا مبارزات اجتماعی گسترده‌ای را برنامه‌ریزی کند. برنامه روشن است، دبیر ملی سندیکای “ث ژ ت” در مصاحبه با ... راهکارهای «ث ژ ت» برای تأمین منافع صنفی – رفاهی کارگران و زحمتکشان فرانسه

ادامه

جهان, حقوق بشر, درمان, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, غرب اروپا, فرانسه, کشاورزی, مبارزه طبقاتی, معیشت, مقاله, همبستگی

فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه سه‌شنبه شب اعلام کرد که پاریس محموله جدیدی از موشک‌های زمین به هوای «آستر» در اختیار اوکراین قرار می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، لکورنو در یک جلسه استماع در پارلمان فرانسه با اشاره به لزوم «رهگیری موشک‌های روسیه که کی‌یف را هدف قرار می‌دهند» اظهار کرد: دستور ... فرانسه محموله جدیدی از موشک‌های ” آستر” به اوکراین ارسال می‌کند

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تنش‌زایی, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه

رئیس سنای فرانسه؛ ارتباط ماکرون با واقعیت و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه قطع شده است

رئیس سنای فرانسه به صورت آشکارا از رهبری ماکرون انتقاد کرد و گفت که ارتباط او با واقعیت و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه قطع شده است. به گزارش ایسنا، «ژرار لارشه» رئیس سنای فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه لاتریبون گفت: «واقعا ناامید کننده است. ارتباط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه با واقعیت قطع شده است.» ... رئیس سنای فرانسه؛ ارتباط ماکرون با واقعیت و نگرانی‌های روزمره مردم فرانسه قطع شده است

ادامه

تحلیل, جهان, حقوق بشر, غرب اروپا, فرانسه, گزارش

انگلیس جزئیات بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

وزارت دفاع انگلیس یک بسته کمک نظامی برای اوکراین اعلام کرد که بزرگ‌ترین بسته در تاریخ این کشور است. به گزارش ایسنا، این بسته شامل ۵۰۰ میلیون پوند بودجه و تجهیزات حیاتی برای تقویت دفاع اوکراین در برابر حملات روسیه است. به نقل از پایگاه خبری «یورومیدان‌پرس» (euromaidanpress)، بسته کمکی جامع شامل ۴ میلیون گلوله ... انگلیس جزئیات بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد

ادامه

انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, غرب اروپا

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

انتقاد رهبر حزب کارگر انگلیس از سیاست‌های تهاجمی و جنگ‌طلبانه دولت ‘ترزا می’

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس که روز دوشنبه در دانشگاه شهر کاورنتری سخن می‌گفت، عنوان کرد: بایستی از حمله نظامی به عراق، افغانستان و لیبی درس بگیریم و دیگر کشور را در مسیر حملات نظامی برای تغییر حکومت قرار ندهیم.

 

وی پاسخ بسیاری از ناآرامی‌های بین‌المللی را در «همکاری‌های واقعی» عنوان کرد و گفت که بر این اساس ریشه ظلم و نابرابری ازبین خواهد رفت.
رهبر حزب کارگر در ادامه اظهاراتش، با اشاره به شماری از تهدیدها علیه جامعه بشری، توضیح داد: تمرکز قدرت و ثروت در اختیار قشر محدودی از نخبگان قرارگرفته و بایستی در مقابل سازوکاری که به برخی اجازه می‌دهد تا برای فرار از پرداخت مالیات، اموال خود را در مناطق فراساحلی (کشورهای خارجی) پنهان کنند، به چالش برخیزیم.

 

کوربین، تغییرات آب و هوایی را از دیگر تهدیدهای جامعه بشری عنوان کرد که منجر به بی‌ثباتی اقلیمی و از بین رفتن محیط ‌زیست شده و گفت: تنها از طریق همکاری می‌توان با این چالش مقابله کرد.

 

رهبر حزب کارگر انگلیس، همچنین افزایش آمار مهاجرانی را که از مناطق جنگ‌زده جهان گریخته‌اند، بحران توصیف کرد و گفت: بیش از ۶۵ میلیون پناهجو در جهان وجود دارند که بسیاری از آنها در نزدیکی مرزهای اروپا مستقر هستند و بایستی با قاچاقچیانی که جان مردان، زنان و کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهند، مقابله کنیم.

 

وی اظهار داشت: ما در دنیای بین‌المللی زندگی می‌کنیم که زندگی افراد در آن به اقدامات یکدیگر پیوند خورده است. کوربین افزود: برخلاف ترزا می (نخست‌وزیر انگلیس) که تصریح می‌کند: اگر به جهان‌وطن بودن معتقد هستید، موطن شما هیچ کجا نیست، ما بر این باور هستیم که تنها در شرایطی می‌توانیم به خواسته‌هایمان به‌عنوان انگلیسی دست‌یابیم که به جهان‌وطن بودن معتقد باشیم.

 

رهبر حزب کارگر انگلیس، بخش دیگری از اظهارات خود را به انتقاد از راهبرد دولت می درباره خروج از اتحادیه اروپا اختصاص داد و با اشاره به اختلافات درونی اعضای دولت، اظهار داشت که آنها درک مشخصی از توافق برگزیت ندارند.

 

وی سپس به تشریح مواضع حزب کارگر درباره برگزیت پرداخت و گفت: حزب کارگر به دنبال توافقی است که دسترسی کامل انگلیس به بازار اروپا و بهره‌ برداری از مزایای بازار مشترک و اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا را فراهم سازد. حزب کارگر از ابتدا تأکید داشته که اتحادیه گمرکی، گزینه مهمی در توافق نهایی برگزیت است و بر این اساس به دنبال توافق جدیدی با اتحادیه اروپاست که طبق آن تعرفه‌ای بر تعاملات اقتصادی با اروپا، اعمال نشود.

 

اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا، توافقی است که اعضا بر اساس آن بدون پرداخت تعرفه صادرات و یا هزینه‌های گمرکی، با یکدیگر تجارت می‌کنند.

 

کوربین تصریح کرد: در مذاکرات برگزیت بایستی وضعیت شغلی و استاندارد زندگی مردم مورد توجه قرار گیرد، به ‌طوری‌که در پی خروج از اتحادیه اروپا مردم دچار مشکل نشوند.

 

این سخنان کوربین در حالی مطرح می‌شود که قرار است «می» روز جمعه جزئیات راهبرد لندن را درباره خروج از اتحادیه اروپا مطرح سازد.

 

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس امروز در واکنش به اظهارات کوربین اعلام کرد که این کشور به دنبال ماندن در اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا در دوره پسابرگزیت نیست.

ایرنا

جرمی کوربین از مخالف نظام سرمایه‌داری تا اتهام جاسوس چکسلواکی از سوی محافظه‌کاران

اتهام جاسوس بودن رهبر حزب کارگر انگلیس برای چکسلواکی تازه‌ترین رهیافتی است که از سوی جناح راست برای پنهان کردن ضعف دولت محافظه‌کار «ترزا می» مورداستفاده قرارگرفته است.

ادامه

انگلستان, جهان, خبر

هشدار رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ نسبت به بروز جنگ‌های جدید

وولفگانگ ایشینگر نسبت به بروز جنگ‌های جدید در جهان هشدار داد. رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که احتمال بروز این جنگ‌ها از ده‌ها سال پیش تاکنون تااین حد زیاد نبوده و یکی از دلایل آن عدم اعتماد روسیه و آمریکا به یکدیگر است.

ادامه

المان, جهان, خبر, سیاسی

هزاران معترض ضدفاشیست روز شنبه در شهرهای مختلف ایتالیا تظاهرات کردند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سازماندهان این تظاهرات اعلام کردند که پس از دعوت سازمان های مردم نهاد، اتحادیه ها، گروه های سیاسی چپگرا و سازمان های ضدفاشیستی، حدود ده تا سی هزار نفر روز شنبه در این تظاهرات شرکت کردند.

ادامه

ایتالیا, جهان, حقوق بشر, خبر