تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

هشدار جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: نظامیان انگلیسی درصورت استقرار در غزه هدف قرار می‌گیرند

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به انگلیس هشدار داد که از استقرار نظامیان خود در نوار غزه خودداری کند زیرا در غیر اینصورت آنها از سوی رزمندگان مقاومت هدف قرار خواهند گرفت. به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما»، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه ای افزود: به انگلیس یا ... هشدار جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: نظامیان انگلیسی درصورت استقرار در غزه هدف قرار می‌گیرند

ادامه

آمریکا, استعمار, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, جهان, خبر, فلسطین

ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

یک ژنرال اسرائیلی، حمله به رفح را اشتباهی راهبردی دانست و خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرای اسرائیلی شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «یسرائیل زیو» فرمانده سابق واحد عملیات ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: زمان برای آزادی اسرای اسرائیلی در حال اتمام است و حمله به ... ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

محمود عباس: انگلیس مسئول هرآن چیزی است که بر فلسطینی‌ها آمد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام اینکه هیچ گاه مخالف مذاکره نبوده ایم، گفت: انگلیس با بیانیه بالفور مسئول هر آن چیزی است که بر مردم و اشغال فلسطین آمد.

 

به گزارش ایرنا، محمود عباس روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین برگزار شد، شرکت کرد و افزود: فلسطینی ها ۶۰ سال است که آواره شده اند و در دنیا می گردند تا جای خود را پیدا کنند.

 

وی ادامه داد: با وجود تمام قطعنامه هایی که به فلسطینی ها حق داشتن کشور در سرزمینشان را می دهد، همچنان فلسطینی ها بی خانه اند.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: مردم ما در این خاک ریشه دارند. آنها شهرها و وطن خود را در این سرزمین ساختند؛ خانه ها، بیمارستان ها، کتابخانه ها، بانک ها و ده ها موسسه دیگر در این سرزمین ساخته اند.

 

محمود عباس تاکید کرد: همه اینها قبل و بعد از بیانیه بالفور وجود داشتند اما دولت انگلیس، مسئول تمامی آن است که بر سر فلسطینی ها بعد از صدور این بیانیه و اشغال فلسطین آمد.

 

وی با بیان اینکه موضع ما در مورد سلاح و خشونت مشخص است، یادآور شد: ما نه تنها مخالف سلاح هسته ای هستیم، ‌بلکه مخالف تمامی سلاح های سنتی نیز هستیم، زیرا آنها ابزار خشونتند و با پول یک تانک می توان یک مدرسه ساخت.

 

رئیس تشکیلات خودگردان اظهار کرد: با پول یک هواپیمای جنگی، می تواند یک بیمارستان بسازد، ما می خواهیم مردممان با احترام در این دنیا زندگی کنند، ما امروز اینجا هستیم که بتوانیم مذاکره کنیم و به صلح برسیم.

 

محمود عباس تصریح کرد: به یاد داشته باشید که ما در تمامی مذاکرات شرکت کردیم. در اسلو با اسرائیلی ها و نروژی ها شرکت کردیم و قرار شد که به صلح برسیم. چرا تا به امروز به صلح نرسیده ایم؟

 

وی افزود: ما در تمامی مذاکرات شرکت کردیم. هشت ماه با نخست وزیر سابق اسراییل ملاقات کردیم. با نتانیاهو، هیلاری کلینتون، جای کری، جرج میشل و حتی روسیه نیز مذاکره کردیم و برای ملاقات اعلام آمادگی کردیم.

 

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین اظهار کرد: اسرائیلی ها از شرکت در تمامی آنها سر باز زدند. لطفا نگویید که ما به مذاکره اعتقاد نداریم. مذاکره تنها راه ماست، چگونه می توانیم مخالفت کنیم؟ ما هرگز با هیچ ملاقات و مذاکره ای مخالفت نکرده ایم.

 

محمود عباس تاکید کرد: زمانی که اسرائیل سرزمین های ما را اشغال کرد، کسی آنها را مسئول ندانست و همین سازمان ملل به مردم اجازه می دهد که در این شرایط سرنوشت خود را به دست بگیرند و این کاری است که فلسطینیان کرده اند.

 

وی یادآور شد: بیش از ۷۰۰ بیانیه درباره فلسطین و ده ها قطعنامه در اینجا برای فلسطین صادر شده است و بسیاری از آنها از جمله قطعنامه های ۱۸۴ و ۱۹۴ هرگز اجرا نشده اند.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: اسرائیل از موضوع اشغالگری عمل می کند و به هیچ کدام از قطعنامه ها توجهی نمی کند. اسراییل راه حل دو کشور را بسته است.

 

محمود عباس با تاکید بر این که مشکل ما با یهود نیست، مشکل ما با اشغالگری و نفی حقوقمان است، ادامه داد: ما چهار بار با رییس جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۷ دیدار داشتیم و قرار شد به توافقی تاریخی برسیم،‌اما این دولت هنوز موضع خود را مشخص نکرده است.

 

وی تصریح کرد: معلوم نیست دولت امریکا حامی راه حل یک کشور است یا راه حل دو کشور؛ در عین حال در تصمیمی که تمامی دنیا محکوم کرده اند، پایتخت ما و بخش شرقی بیت‌المقدس را که همه به عنوان بخشی اشغال شده، می شناسند،به عنوان پایتخت اسرائیل شناخت.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: از ۱۹۸۷ ده ها توافقنامه و ملاقات و مذاکره بین ما و مسئولان امریکایی وجود داشته است اما هنوز کنگره امریکا ما را تروریست می داند. اگر ما تروریست هستیم،‌این همه سال چگونه با ما ملاقات کردید؟

 

محمود عباس اضافه کرد: امریکا خود ناقض مواضع خود است و با تصمیم اخیر در مورد بیت‌المقدس نیز مواضع قبلی خود را نقض کرده است. با وضع موجود لازم است که توافقی چندجانبه و بین المللی برای حل مساله فلسطین اتخاذ شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ما رابطه با اسرائیل را زمانی بازبینی خواهیم کرد که ما خود به عنوان یک مسئول مستقل شناخته شویم. در حال حاضر ما کارمندان اشغالگرانیم، استقلال نداریم و باید هر چه می گویند انجام دهیم.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: ما متعهدیم که هر آنچه به آن قول داده ایم را عمل کنیم و برای راه حل سیاسی و مذاکرات تلاش کنیم. ما هرگز این را رد نکرده ایم؛ هرگز رد نکرده ایم.

 

محمود عباس اضافه کرد: ما مخالف هر راه حلی هستیم که اعتبار ما را زیر سوال ببرد. ما از طرف ۱۳۸ کشور به رسمیت سناخته شده ایم و عضو بیش از ۱۵۰ عهدنامه،‌ توافق و سازمان بین المللی هستیم.

 

وی ادامه داد: اما اعضای این شورا (شورای امنیت) ما را هرگز به رسمیت نشناخته اند. به رسمیت شناختن ما جلوی مذاکرات را نخواهد گرفت و به پیشبرد آنها کمک خواهد کرد.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: من از اعضای شورای امنیت می خواهم که کشور ما را به رسمیت بشناسند و ما را به عنوان عضو رسمی سازمان ملل به عنوان یک کشور بپذیرند.

 

محمود عباس یادآور شد: از شما می خواهیم که حق ۱۳ میلیون فلسطینی که آرزومند کشورشان هستند را به رسمیت بشناسید.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: ما درخواست برگزاری یک کنفرانس بین المللی در میانه سال ۲۰۱۸ هستیم که در آن دو طرف اصلی،‌ رهبران منطقه ای و اعضای شورای امنیت و مقامات مرتبط با موضوع فلسطین شرکت کنند.

 

محمود عباس گفت: انتظار ما از خروجی این کنفرانس این است که به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته شویم. ما این حق را داریم. فکر نمی کنید که ما این حق را داریم؟

 

وی هدف دوم این کنفرانس را این گونه بیان کرد: ما می خواهیم که در زمان مذاکرات، همه طرف ها از اقدامات یک جانبه اجتناب کنند و همه چیز بر اساس توافقات بین المللی پیش برود.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره سومین هدف این کنفرانس اظهار کرد: طرح پیشنهادی عرب از الف تا یا باید اجرا شود. ابتدا باید موضوع فلسطین حل شود و بعد به دیگر مسائل منطقه رسیدگی شود.

 

محمود عباس گفت: زمانی که به توافقات برسیم، ‌تمامی کشورهای عرب و مسلمان، اسراییل را به رسمیت خواهند شناخت. تمامی کشورهای عرب و کشورهای مسلمان. ما اماده ایم که طولانی ترین راه ها را به دورترین نقاط دنیا سفر کنیم تا به حقوق خود برسیم.

 

وی خطاب به اعضای شورای امنیت افزود: به ما کمک کنید. اجازه ندهید مردم ما به سمت کارهایی بروند که نه ما معتقد به آنهاییم نه شما.

 

در همین حال، شبکه روسیا الیوم گزارش داد: محمود عباس پیش از آنکه نمایندگان اسرائیل و آمریکا سخنرانی خود را ایراد کنند، شورای امنیت را ترک کرد.

 

تهدید آمریکا به خروج از فرایند صلح خاورمیانه و تنبیه سازمان‌های بین‌المللی ضد اسراییلی

نماینده آمریکا در سازمان ملل تهدید کرد که از فرآیند صلح خارج شده و علیه تمامی سازمان‌های بین‌المللی که ضد اسراییل عمل می‌کنند، اقدامات تنبیهی انجام دهد.   نیکی هیلی روز سه شنبه درنشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین برگزار شد، افزود: ما امروز در جلسه‌ای شرکت داریم که برای همه ... تهدید آمریکا به خروج از فرایند صلح خاورمیانه و تنبیه سازمان‌های بین‌المللی ضد اسراییلی

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خبر, سوریه, فلسطین

رای الیوم: واشنگتن مانع انتشار اسامی شرکت‌های فعال در شهرک‌سازی اسرائیل است

به گزارش پایگاه خبری ‘رای الیوم’، ‘کمیته ملی فلسطین برای تحریم اسرائیل’ در اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد، واشنگتن تاکنون مانع انتشار اسامی ۲۰۶ شرکت تجاری فعال در حوزه شهرک سازی اسرائیل در فلسطین اشغالی به وسیله سازمان ملل متحد شده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, تحریم, جهان, خبر, فلسطین

عریقات خطاب به هیلی: ببند دهانت را!

به نوشته روزنامه دیلی میل، صائب عریقات، دیپلمات ارشد فلسطینی و رئیس هیأت فلسطینی مذاکره‌کننده عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اسرائیل به نیویورک دیلی نیوز گفت:‌ نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل باید دهانش را ببندد و متوجه باشد که محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگران فلسطین مشکل نیست.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خبر, فلسطین