ناتو ادعای اوکراین درباره کره‌شمالی – روسیه را تایید نکرد

دبیرکل ناتو گفت که این ائتلاف نمی‌تواند گزارش‌های مربوط به حضور پرسنل نظامی کره شمالی در کنار نیروهای روسیه در درگیری اوکراین را تایید کند. به گزارش ایسنا، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پیشتر مدعی شده بود که کره شمالی به مسکو سلاح و سرباز می‌فرستد. خبرگزاری ملی اوکراین در نشست خبری از مارک روته، ... ناتو ادعای اوکراین درباره کره‌شمالی – روسیه را تایید نکرد

ادامه

اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, کره جنوبی, کره شمالی, ناتو

کره‌ شمالی درباره وقوع «فاجعه» به سئول هشدار داد

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌ شمالی، هشدار داد در صورت رویت دوباره پهپادهای کره‌ جنوبی در آسمان این کشور، سئول با پیامدهای جدی مواجه خواهد شد.

به گزارش عصر شنبه ایرنا از خبرگزاری یون‌هاپ، کیم یو جونگ خواهر رهبر کره‌ شمالی، امروز (شنبه ۲۱ مهر) هشدار داد در صورت مشاهده دوباره پهپادهای کره‌ جنوبی در آسمان پیونگ‌یانگ، سئول با یک «فاجعه وحشتناک» مواجه خواهد شد.

این اظهارات از طریق خبرگزاری مرکزی کره‌ شمالی و یک روز پس از آنکه این کشور بادکنک‌هایی را به سمت کره‌ جنوبی فرستاد و ادعا کرد که کره‌ جنوبی در سه نوبت پهپادهایی را به سوی کره شمالی ارسال کرده است، منتشر شد.

کیم یو جونگ اظهار داشت: ما تمایلی به شناسایی عوامل تحریک پهپادی نداریم اما تاکید می‌کنیم که اگر پهپادی حاوی مطالب تبلیغاتی از کره‌ جنوبی وارد حریم هوایی ما شود، با اقدام نظامی پاسخ خواهیم داد.

وی به موضع‌گیری ارتش کره‌ جنوبی که اعلام کرده بود نمی‌تواند این ادعاها را تایید کند، واکنش نشان داد و آن را به منزله پذیرش ضمنی نقش سئول در این رویداد دانست.

با این حال، کیم یونگ هیون وزیر دفاع کره‌ جنوبی، گفت که نمی‌تواند این ادعاها را تأیید کند.

روز گذشته (جمعه)، وزارت خارجه کره‌ شمالی مدعی شد پهپادهای کره‌ جنوبی در تاریخ سوم اکتبر (۱۲ مهر) و همچنین چهارشنبه و پنج‌شنبه گذشته (۱۸ و ۱۹ مهر) در آسمان پیونگ‌یانگ دیده شده‌اند و هشدار داد که در صورت تکرار چنین پروازهایی، پاسخ متقابل خواهد داد.

آیا وقوع جنگی دیگر در کره محتمل‌تر از همیشه است؟

نشریه فارن پالسی در گزارشی به تغییرات در وضعیت ژئوپلیتیک شبه جزیره کره پرداخته است که می‌تواند به وقوع یک جنگ تمام عیار با دخالت نظامی آمریکا و جمهوری خلق چین همانند جنگ سال ۱۹۵۰ منجر شود. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، رابرت مانینگ از مرکز استیمسون در یک گزارش تحلیلی در نشریه فارن پالسی ... آیا وقوع جنگی دیگر در کره محتمل‌تر از همیشه است؟

ادامه

آمریکا, تحلیل, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

رهبر کره‌شمالی: به یک ابرقدرت هسته‌ای تبدیل می‌شویم

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی امروز سه‌شنبه، گزارش داد، رهبر کره‌شمالی گفت کشورش گام‌هایش را برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی با سلاح‌های هسته‌ای تسریع خواهد کرد و در صورت حمله دشمن، استفاده از آنها را رد نمی‌کند. به گزارش ایسنا، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی برای دومین بار طی یک هفته شخصا از «کیم یوک ... رهبر کره‌شمالی: به یک ابرقدرت هسته‌ای تبدیل می‌شویم

ادامه

آمریکا, روسیه, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, صلح, کره جنوبی, کره شمالی, همبستگی

کره شمالی: ناتو باید زودتر به زباله‌دان تاریخ پرتاب شود

کره شمالی پس از اینکه ناتو همکاری این کشور با روسیه را محکوم کرد، گفت که این ائتلاف باید به زباله‌دان تاریخ پرت شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت خارجه کره شمالی دیروز یکشنبه بیانیه ناتو را محکوم کرد و گفت که به نظر می‌رسد ناتو در خط مقدم علیه ... کره شمالی: ناتو باید زودتر به زباله‌دان تاریخ پرتاب شود

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, اوکراین, تحلیل, روسیه, شبه جزیره کره, کره شمالی, ناتو, هژمونیسم

تاکید کره‌شمالی بر تقویت روابط با کوبا پس از نزدیکی هاوانا به سئول

رهبر کره شمالی با ارسال پیامی به رئیس جمهوری کوبا بر اهمیت تقویت روابط تاریخی دو کشور علیرغم نزدیکی هاوانا به سئول تاکید کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در بیانیه‌ای که در تارنمای ریاست جمهوری کوبا منتشر شده، آمده است: هان سوچول سفیر کره‌شمالی در هاوانا در دیدار با میگل دیاز کانل رئیس جمهوری کوبا ... تاکید کره‌شمالی بر تقویت روابط با کوبا پس از نزدیکی هاوانا به سئول

ادامه

آمریکای لاتین, جهان, خبر, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, کوبا