رئیس‌جمهور کوبا با چفیه در راهپیمایی حمایت از فلسطین در مقابل سفارت آمریکا

هزاران نفر در پایتخت کوبا به رهبری رئیس‌جمهور این کشور در حمایت از فلسطینیان به خیابان آمدند و خواستار پایان تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه شدند. به گزارش ایسنا، همزمان با ادامه حملات مرگبار اسرائیل علیه غزه هزاران نفر از مردم کوبا امروز سه‌شنبه، مقابل سفارت آمریکا در هاوانا، پایتخت کوبا تجمع کردند و با ... رئیس‌جمهور کوبا با چفیه در راهپیمایی حمایت از فلسطین در مقابل سفارت آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, امپریالیسم, جهان, خبر, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, همبستگی

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری: ما با جنگِ در حال گسترش در خاورمیانه مخالفیم!

به ابتکار حزب تودۀ ایران بیانیه ای دربارۀ اوضاع خطرناک منطقه و سیاست های جنایتکارانۀ دولت اسرائیل و متحدان امپریالیستی اش تهیه و در روزهای گذشته برای اظهار نظر در اختیار حزب های کمونیستی و کارگری جهان قرار گرفت. بیانیه زیر حاصل این تلاش است که توسط نزدیک به ۵۰ حزب کمونیستی و کارگری امضا شده و هنوز برای امضا باز است.

ما حزب‌های کمونیست و کارگری امضاکنندهٔ این بیانیه، که برای صلح و پیشرفت در خاورمیانه پیکار می‌کنیم، نگرانی جدّی خود را در مورد وخامت بی‌سابقهٔ اوضاع در منطقه در پی حمله‌های چندجانبهٔ اسرائیل به لبنان و تهاجم تمام‌عیار به آن کشور ابراز می‌کنیم. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، در پی حمله‌های اسرائیل به لبنان و دیگر موارد تجاوز اسرائیل به حق حاکمیت ایران، این روند به حمله‌های موشکی تلافی‌جویانهٔ ایران به هدف‌هایی در اسرائیل منجر شد.

ما معتقدیم که چنانچه روند کنونی تحولات ادامه یابد، منطقه در چرخه‌ای از درگیری فرو خواهد رفت که به‌سرعت ممکن است به جنگی جهان‌گیر منجر شود. این امر امنیت همهٔ کشورها و ملت‌های منطقه را به خطر می‌اندازد.

دولت نتانیاهو در اسرائیل، که در دوازده ماه گذشته با توسل به جنگ نسل‌کشی در غزه، ترور رهبران سیاسی در تهران و بیروت، و اکنون در حمله به لبنان و توسل آشکار به تاکتیک‌های تروریستی برای از بین بردن دشمنانش در آن کشور قوانین بین‌المللی را آشکارا نقض کرده است، با همدستی دولت‌های ایالات متحد آمریکا و بریتانیا خواهان درگیری نظامی مستقیم با ایران به‌منظور گسترش جنگ در سراسر خاورمیانه است تا از این راه طرح‌هایی را با شتاب به پیش ببرد که هدفشان ترسیم مجدد نقشهٔ سیاسی خاورمیانه و تحمیل سرکردگی امپریالیستی آمریکا و بریتانیا است.

دولت اسرائیل در نقش آتش‌افروز لگام‌گسیخته در خاورمیانه رفتار می‌کند، در حالی که قدرت‌های غربی همچنان به تأمین، حمایت، و مسلح کردن آن ادامه می‌دهند، زیرا این دولت بازوی درازدست و آهنین آنها در منطقه است. این در حالی است که اسرائیل پی‌درپی و گستاخانه جامعهٔ بین‌المللی زیر چتر سازمان ملل متحد را تحقیر می‌کند و حاکمیت قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد.

به‌نظر ما، موضوع اصلی و مرکزی در اوضاع کنونی خاورمیانه حل قطعی مسالمت‌آمیز و سیاسی مسئلهٔ فلسطین است. بنابراین، ما خواستار آتش‌بس فوری و کامل و پایان دادن به جنگ نسل‌کشی در غزه و کرانهٔ باختری و خروج همه نیروهای اسرائیلی از آن سرزمین‌ها، آزادی همهٔ زندانیان فلسطینی محبوس در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های اسرائیل، آزادی همهٔ گروگان‌های اسرائیلی باقی‌مانده در غزه، و نیز برداشتن گام‌های مشخص و قانونی پایدار و فوری در راه به رسمیت شناختن و ایجاد کشور کاملاً مستقل فلسطین در داخل مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ طبق قطعنامه‌های سازمان ملل متحد هستیم. مطابق با قوانین بین‌المللی، اشغال غیرقانونی فلسطین باید پایان یابد.

علاوه بر این، ما خواستار خروج فوری همهٔ نیروهای نظامی اسرائیل از سرزمین مستقل لبنان هستیم و بر همبستگی خود با مبارزهٔ مردم لبنان و فلسطین و حمایت از حق اساسی و مسلّم آنها مطابق با قوانین بین‌المللی برای مقاومت در برابر تهاجم و اشغال خارجی تأکید می‌کنیم. ما همچنین خواستار پایان دادن به بمباران و هدف حملهٔ نظامی قرار دادن مکان‌های [عمومی] در لبنان، سوریه، ایران، یمن، و مناطق فراتر از آنها هستیم.

بر این اساس، ما خواستار پایان دادن به هرگونه صادرات تسلیحات نظامی، مهمات، و نیز دادن کمک‌های فنی به اسرائیل هستیم تا اسرائیل مجبور شود از ماجراجویی نظامی خطرناکش در فلسطین، لبنان، و دیگر کشورهای خاورمیانه عقب‌نشینی کند.

ما خواستار رعایت و اجرای احکام دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد جنگ نسل‌کشی اسرائیل در غزه هستیم.

ما از همهٔ طرف‌های درگیر می‌خواهیم که به درخواست‌های سازمان ملل متحد توجه کنند تا به‌طور جدّی بتوان سناریوی کابوس‌وار جنگ فراگیر را متوقف و از وقوع آن جلوگیری کرد، جنگی که روزبه‌روز محتمل‌تر می‌شود و فاجعه‌ای برای همهٔ ملت‌های منطقه خواهد بود.

حزب‌های امضاکنندهٔ:

حزب کمونیست ارمنستان، حزب کمونیست استرالیا، حزب کار اتریش، حزب کمونیست اتریش، حزب کمونیست بنگلادش، حزب کمونیست بریتانیا، حزب کمونیست برزیل (پ س.دو.ذ)، حزب کمونیست کانادا، آکل، حزب مترقی زحمتکشان قبرس، حزب کمونیست دانمارک، حزب کمونیست فنلاند، حزب کمونیست فرانسه، حزب کمونیست آلمان، حزب کمونیست یونان، حزب کارگر مجارستان، حزب کمونیست هند، حزب کمونیست هند (مارکسیست)، حزب تودهٔ ایران، حزب کمونیست عراق، حزب کمونیست کردستان – عراق، حزب کارگر ایرلند، حزب کمونیست اسرائیل، حزب کمونیست ایتالیا، جنبش سوسیالیستی قزاقستان، حرب کمونیست لوکزامبورگ، حزب کمونیست مالتا، حزب کمونیست مکزیک، حزب کمونیست نوین هلند، حزب کمونیست نروژ، حزب مردم فلسطین، حزب کمونیست پرتغال، حزب کمونیست فدراسیون روسیه، حزب کمونیست کارگری روسیه، حزب کمونیست های صربستان، حزب کمونیست اسپانیا، حزب کمونیست کارگران اسپانیا، کمونیست های کاتالونیا، حزب کمونیست سودان، حزب کمونیست سوئد، حزب کمونیست سوریه، حزب کمونیست ترکیه، حزب کمونیست اوکراین، حزب کمونیست اوروگوئه، حزب کمونیست آمریکا، حزب کمونیست ونزوئلا، حزب کمونیست بوهمیا و و موراویا، حزب کمونیست سری لانکا، جبههٔ کمونیستی ایتالیا، حزب کمونیست های ایالات متحده آمریکا

سایت حزب تودۀ ایران

رهبر کره‌شمالی: به یک ابرقدرت هسته‌ای تبدیل می‌شویم

خبرگزاری دولتی کره‌شمالی امروز سه‌شنبه، گزارش داد، رهبر کره‌شمالی گفت کشورش گام‌هایش را برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی با سلاح‌های هسته‌ای تسریع خواهد کرد و در صورت حمله دشمن، استفاده از آنها را رد نمی‌کند. به گزارش ایسنا، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی برای دومین بار طی یک هفته شخصا از «کیم یوک ... رهبر کره‌شمالی: به یک ابرقدرت هسته‌ای تبدیل می‌شویم

ادامه

آمریکا, روسیه, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, صلح, کره جنوبی, کره شمالی, همبستگی

فریاد حمایت فلسطین از آمریکای لاتین؛ کاشت «درخت زیتون» دانشجویان کوبایی به یادشهدای غزه

در همبستگی با مردم فلسطین کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، شیلی و اکوادور نیز همراه با موج جهانی تظاهرات ضدصهیونیستی، شاهد تجمع‌های گسترده در حمایت از فلسطین بودند و دانشجویان کوبایی در اقدامی نمادین و به یاد شهدای نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین، «درخت زیتون» کاشتند. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی تله‌سور، بسیج ... فریاد حمایت فلسطین از آمریکای لاتین؛ کاشت «درخت زیتون» دانشجویان کوبایی به یادشهدای غزه

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, اشغالگری, اکوادور, امپریالیسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, شیلی, صهیونیسم, فاشیسم, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, همبستگی, ونزوئلا

تظاهرات ضدصهیونیستی مردم یونان در آستانه سالروز «طوفان‌الاقصی»

هزاران نفر مردم یونان امروز شنبه با برگزاری تظاهراتی جنایات اسرائیل در لبنان و فلسطین را محکوم کردند. به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، هزاران نفر از مردم یونان در همبستگی با مردم فلسطین و لبنان به خیابان‌ها آمدند و علیه تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل در این کشورها تظاهرات برگزار کردند. در بزرگ‌ترین راهپیمایی که ... تظاهرات ضدصهیونیستی مردم یونان در آستانه سالروز «طوفان‌الاقصی»

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, انگلیس, ایتالیا, جهان, حقوق بشر, خبر, ضد جنگ, فرانسه, فلسطین, لبنان, همبستگی, یونان

تاکید کره‌شمالی بر تقویت روابط با کوبا پس از نزدیکی هاوانا به سئول

رهبر کره شمالی با ارسال پیامی به رئیس جمهوری کوبا بر اهمیت تقویت روابط تاریخی دو کشور علیرغم نزدیکی هاوانا به سئول تاکید کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در بیانیه‌ای که در تارنمای ریاست جمهوری کوبا منتشر شده، آمده است: هان سوچول سفیر کره‌شمالی در هاوانا در دیدار با میگل دیاز کانل رئیس جمهوری کوبا ... تاکید کره‌شمالی بر تقویت روابط با کوبا پس از نزدیکی هاوانا به سئول

ادامه

آمریکای لاتین, جهان, خبر, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, کوبا