دیدار رهبران فتح و حماس در قاهره

منابع خبری از دیدار رهبران جنبش‌های فتح و حماس با محوریت بررسی تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه، یکپارچه‌سازی تلاش‌ها و ایجاد اتحاد ملی خبر دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه المیادین گزارش داد که دیدار هیأت جنبش حماس به ریاست «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی این جنبش و هیأت فتح به ریاست «محمود العالول» در قاهره آغاز شده است.

مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس نیز گفت که هدف از این دیدارها، بررسی تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه و تحولات سیاسی و میدانی است.

وی افزود که یکپارچه‌سازی تلاش‌ها و ایجاد اتحاد ملی از دیگر اهداف این دیدار است.

خبرگزاری فلسطینی «سما» نیز گزارش داد که در این دیدار، پیشنهاد مصر برای تشکیل کمیته‌ای به منظور مدیریت نوار غزه و محول کردن مأموریت‌های مهم به این کمیته از جمله مدیریت گذرگاه رفح، کمک‌رسانی به مردم نوار غزه، سازماندهی امور معیشتی شهروندان و بازسازی ویرانه‌های غزه، بررسی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، برخی منابع در جنبش فتح گفتند که این جنبش با پیشنهاد مصر موافقت کرده اما جنبش حماس در این دیدار پیشنهاد تشکیل دولت تکنوکرات به جای این کمیته را مطرح خواهد کرد.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین‌المللی، نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و هیچ انگاری احکام دیوان بین‌المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه، همچنان به جنایات نسل‌کشی علیه ساکنان غزه ادامه می‌دهد.

اردوغان: کشورهای غربی در قتل‌عام مردم فلسطین مشارکت دارند

رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر با انتقاد لفظی از نخست‌وزیر اسرائیل و حامیان غربی آن اعلام کرد که کشورهای غربی نیز در قتل‌عام مردم فلسطین مشارکت دارند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از حمایت کشورهای غربی از جنایت‌های اسرائیل در غزه اعلام کرد که «کشورهای غربی ... اردوغان: کشورهای غربی در قتل‌عام مردم فلسطین مشارکت دارند

ادامه

اسراییل, تحلیل, ترکیه, جهان, خاورمیانه, زنان, غرب, فلسطین, کودکان, لبنان, نسل‌کشی

آیا وقوع جنگی دیگر در کره محتمل‌تر از همیشه است؟

نشریه فارن پالسی در گزارشی به تغییرات در وضعیت ژئوپلیتیک شبه جزیره کره پرداخته است که می‌تواند به وقوع یک جنگ تمام عیار با دخالت نظامی آمریکا و جمهوری خلق چین همانند جنگ سال ۱۹۵۰ منجر شود. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، رابرت مانینگ از مرکز استیمسون در یک گزارش تحلیلی در نشریه فارن پالسی ... آیا وقوع جنگی دیگر در کره محتمل‌تر از همیشه است؟

ادامه

آمریکا, تحلیل, جنگ سرد, چین, خاورمیانه, خلع سلاح هسته‌ای, روسیه, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

معترضان اسراییلی مسیر دفتر نتانیاهو را مسدود کردند

منابع رسانه‌ای از تظاهرات اسراییلی‌ها در بیت‌المقدس اشغالی علیه نخست‌وزیر اسراییل خبر دادند. به گزارش ایسنا، شبکه الجزیره در این باره گزارش داد که در اعتراض به بی‌توجهی کابینه صهیونیستی اسراییل به سرنوشت اسرا در غزه، در بیت‌المقدس اشغالی تظاهرات کردند. طبق این گزارش، معترضان ۲ ورودی دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسراییل را مسدود کردند ... معترضان اسراییلی مسیر دفتر نتانیاهو را مسدود کردند

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

ایندیپندنت: بایدن به گسترش جنگ در منطقه و از بین رفتن اعتبار آمریکا کمک کرد

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا به‌رغم ادعاهای مکرر خود مبنی بر تلاش برای برقراری آتش‌بس در غزه به ادامه جنگی مرگبار کمک کرده است که نه تنها به لبنان نیز کشیده شده، بلکه به اعتبار آمریکا نیز لطمه وارد کرده است. به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشته است: جو بایدن، رئیس ... ایندیپندنت: بایدن به گسترش جنگ در منطقه و از بین رفتن اعتبار آمریکا کمک کرد

ادامه

آمریکا, انگلیس, ایران, جهان, خاورمیانه, زنان, صهیونیسم, کودکان, لبنان