مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی پس از دیدار با برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک نشست خبری به ادعای این مقام آمریکایی مبنی بر اتکای ایران به مالزی برای فروش نفت خود و درخواست واشنگتن از کوالالامپور برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه تهران واکنش نشان داد.

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل گفت: به نلسون تاکید کردم که تحریم‌ها را تنها در صورتی به رسمیت می‌شناسیم که توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب و اعمال شده باشد.

وزیر کشور مالزی همچنین با بیان اینکه هیات آمریکایی به موضع ما احترام گذاشت، افزود: مالزی همیشه آماده تعامل با ایالات متحده است.

خبرگزاری بلومبرگ پیش‌تر در گزاشی مدعی شده بود که ایران از طریق سیستم مالی مالزی در حال جا به جایی پول خود در منطقه است و بر همین اساس وزارت خزانه‌داری آمریکا از روز سه‌شنبه هیاتی را برای جلب حمایت از اجرای تحریم‌ها علیه ایران عازم منطقه جنوب شرق آسیا کرده است.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم در جریان سفر چهار روزه خود به مالزی و سنگاپور ادعا کرد که واشنگتن می‌داند ظرفیت ایران برای انتقال نفت به ارائه دهندگان خدمات مستقر در مالزی بستگی دارد.

این مقام ارشد وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد که آمریکا شاهد انتقال نفت ایران به نزدیکی سنگاپور و سرتاسر منطقه بوده است.

وی همچنین گفت: آمریکا به دنبال جلوگیری از تبدیل شدن مالزی به قلمرویی است که در آن حماس می‌تواند پول انتقال دهد و منابع مالی خود را تامین کند.

یک هیات از وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار است در مورد مساله انتقال نفت ایران در دیدار با مقام‌های دولتی در کوالالامپور گفت‌ وگو کنند، درحالیکه غرب مدعی است که مالزی اجازه می‌دهد ایران از آبراه‌های آن برای انتقال کشتی به کشتی نفت استفاده کند.

سقوط جنگنده «F-۱۶» سنگاپور

یک فروند جنگنده «F-۱۶» نیروی هوایی جمهوری سنگاپور (RSAF) امروز چهارشنبه اندکی پس از برخاستن در پایگاه هوایی تنگاه سقوط کرد. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سی ان ای، وزارت دفاع سنگاپور (MINDEF) گفته است که این هواپیما بعد از ظهر امروز چهارشنبه (به وقت محلی) حین برخاستن دچار «مشکلی» شد. این ... سقوط جنگنده «F-۱۶» سنگاپور

ادامه

اندونزی, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, سنگاپور

هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

گفتگوی وزرای خارجه چین و ویتنام

وزیر خارجه چین: هر دو کشور باید به سوی مدیریت اختلافات گام بردارند وانگ یی، عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و وزیر امور خارجه چین، با بوی تان سون وزیر خارجه ویتنام در گوانگشی گفتگو کرد. رادیو بین‌المللی چین؛ وانگ یی در این گفت و گو خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری ... گفتگوی وزرای خارجه چین و ویتنام

ادامه

جنوب شرق آسیا, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, ویتنام

سفر رئیس‌جمهور منتخب اندونزی به چین

پرابوو سوبیانتو در سفر به پکن با شی جین پینگ دیدار و گفتگو کرد. پرابوو سوبیانتو، رئیس جمهور منتخب اندونزی امروز (دوشنبه) با سفر به پکن با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد. به گزارش خبرگزاری الجزیره، شی جین‌پینگ در این دیدار بر عزم چین برای گسترش مناسبات و روابط نزدیک ... سفر رئیس‌جمهور منتخب اندونزی به چین

ادامه

آمریکا, اندونزی, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, مشارکت راهبردی