پیشنهاد شش گانه چین برای محافظت از صلح و ثبات درازمدت منطقه آسیا و اقیانوس آرام

«دونگ جون»، وزیر دفاع چین یکشنبه دوم ژوئن (۱۳ خرداد) در گفتگوی شانگری-لا درباره موضوع «مفهوم امنیت جهانی چین» سخنانی ایراد کرد. وزیر دفاع چین اظهار داشت، در مقابل تحولات و تغییرات، برای ایجاد فضای جدید همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای بر اساس مشارکت برابر کشورها، عدم رویارویی اردوگاهی، مبادلات صمیمانه، حفظ گشایش و شفاف بودن و ... پیشنهاد شش گانه چین برای محافظت از صلح و ثبات درازمدت منطقه آسیا و اقیانوس آرام

ادامه

آسیا, استراتژیک, امنیتی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح

چین می‌گوید پیشرفته‌ترین جنگنده جهان را ساخته است!

یک خلبان آزمایشی جنگنده رادارگریز J-۲۰ چین اخیراً فاش کرد که J-۲۰ مرتباً بروزرسانی می‌شود و انتظار می‌رود نسل بعدی این جنگنده به زودی وارد میدان شود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لی گانگ، خلبان آزمایشی در اولین پرواز J-۲۰، تلویزیون مرکزی چین (CCTV) گفت: “J-۲۰ دائماً در حال پیشرفت است، همگام با زمان است و ... چین می‌گوید پیشرفته‌ترین جنگنده جهان را ساخته است!

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

چین: آمریکا به دنبال نسخه آسیایی ناتو است

یک مقام ارشد دفاعی چین اعلام کرد؛ در حالیکه ایالات متحده نیم نگاهی به‌ افزایش همکاری‌های نظامی با آسیایی‌ها دارد، به دنبال ایجاد یک نسخه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در منطقه آسیا و اقیانوس آرام است تا هژمونی (تسلط) خود را در این منطقه حفظ کند. به گزارش ایرنا از رویترز، جینگ جیانفنگ ... چین: آمریکا به دنبال نسخه آسیایی ناتو است

ادامه

آسیا-اقیانوسیه, آمریکا, اقیانوسیه, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, چین, سنگاپور, گزارش, ناتو, هژمونیسم

وال استریت ژورنال: تحریم‌های غرب و آمریکا دیگر بی‌اثر شده است

یک رسانه آمریکایی در گزارشی درباره تاثیر تحریم‌های غرب و آمریکا بر کشورهایی ازجمله ایران که سال‌هاست هدف این تحریم‌ها قرار دارند، تاکید کرد که ایالات متحده به‌طور ناخواسته موجب ایجاد یک محور متشکل از کشورهای تحت تحریم شده‌ است و آنها تجربه موفقی برای خنثی‌سازی این محدودیت‌ها داشته‌اند. به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ... وال استریت ژورنال: تحریم‌های غرب و آمریکا دیگر بی‌اثر شده است

ادامه

آمریکا, اقتصادی, اوکراین, ایران, تحریم, جنگ سرد, چین, روسیه, غرب, کره شمالی, گزارش, ونزوئلا

لاوروف: ناتو باید منحل می‌شد

وزیر امور خارجه روسیه گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) باید پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و فسخ پیمان ورشو، منحل می‌شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در نشستی با موضوع حل و فصل مسئله اوکراین که با حضور مقام های ارشد ... لاوروف: ناتو باید منحل می‌شد

ادامه

اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, غرب, لهستان, ناتو

فارین پالیسی: کی‌یف عملیات ضد حمله را به‌دلیل کمبود سلاح به‌تعویق انداخت

نشریه آمریکایی فارن پالیسی (Foreign Policy) به نقل از یک نماینده پارلمان اوکراین گزارش داد که مقامات کی‌یف عملیات ضد متقابل خود را به دلیل کمبود تسلیحات لازم به تعویق انداختند.

به گزارش تسلیم؛ نشریه فارن پالیسی به نقل از وی، نوشت: “اوکراین امیدوار بود در ماه آوریل حمله ای را آغاز کند، اما به دلیل کمبود تسلیحات، تاریخ شروع ضد حمله برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است”.

یادآوری شده که ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین بدون تدارکات اضافی توپخانه و تانک از کشورهای غربی غیرممکن است.  مقامات اوکراینی نگران آن هستند که تاخیرها به طور فزاینده ای مانع از برنامه کی‌یف شده و به ارتش روسیه اجازه دهد تا تاکتیک های خود را تطبیق دهد.

به نوشته این نشریه، کشتی‌های روسی مجهز به موشک‌های دوربرد، مهمات هدایت‌شونده دقیق شلیک می‌کنند و این امر باعث می‌شود که اوکراین نتواند حمله متقابلی را انجام دهد. جنگنده های نسل چهارم روسیه نیز می توانند از داخل حریم هوایی روسیه به سمت اهداف خود شلیک کنند.

یکی از مقامات اوکراینی نیز به این مجله گفت که تحویل هواپیماهای مورد نیاز کی‌یف طی ماه های آینده پیش بینی نمی شود.

شکست تلاش ارتش اوکراین برای اجرای ضدحمله در چهار جهت گیری

دنیس پوشیلین، سرپرست منطقه خودخوانده دونتسک اعلام کرد که نیروهای نظامی اوکراینی سعی کردند در گروه های کوچک در چهار جهت گیری ضد حملاتی را انجام دهند، ولی این تلاش ها توسط نیروهای روسی متوقف شد.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی راسیا- ۲۴ گفت: در چهار جهت گیری، دشمن در گروه های کوچک با پشتیبانی توپخانه  اقدام به ضد حمله کرد، اما عملاً به هیچ نتیجه ای نرسید، تلاش آنها یا دفع شد و یا از مواضع ما عقب رانده شدند. نیروهای مسلح روسیه موفق شدند این ضد حملات را به قیمت تلاش های بسیار جدی متوقف کنند.

پیش از این، روز جمعه نیز گزارش شد که یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین تلاش کردند تا عملیات تهاجمی را در چند منطقه از سرزمین دونتسک انجام دهند، اما نیروهای روسیه این حملات را متوقف کردند.  در این نبرد، نیروهای نظامی اوکراین متحمل تلفات و خسارات سنگین شدند. 

ابراز اطمینان استولتنبرگ نسبت به موفقیت ضد حمله ارتش اوکراین 

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که ارتش اوکراین با سطح کنونی حمایت ناتو، زمانی می تواند در یک ضد حمله موفق شود که زمان مناسب برای انجام آن را بیابد. 

دبیر کل پس از نشست گروه تماس در خصوص دفاع از اوکراین تاکید کرد: من قویاً معتقدم که وقتی اوکراین زمان مناسب برای اجرای عملیات ضد حمله را ببیند، می تواند در آن پیروز شود. او همچنین ابراز اطمینان کرد که کی‌یف به کمک قاطع تری از سوی غرب نیاز دارد. با توجه به پیش بینی دبیرکل، حمله متقابل کی‌یف طی یک ماه آینده انجام خواهد شد.

استولتنبرگ افزود: «در حال حاضر، این محافظت‌شده‌ ترین راز دولتی اوکراین است که ضدحمله کی و کجا آغاز می‌شود. کارشناسان بر این باورند که حدود یک ماه دیگر، کی‌یف در مورد حمله تصمیم خواهد گرفت که ممکن است آخرین فرصت برای پیروزی باشد.

در اواسط آوریل، روزنامه واشنگتن پست یادآور شد که به رغم اظهارات علنی، سیاستمداران آمریکایی به دلیل کمبود مهمات و آموزش ضعیف پرسنل نظامی، نسبت به ضدحمله موفق نیروهای مسلح اوکراین تردید دارند.

ناتوانی آمریکا در مهار حمله چین به تایوان در شبیه‌سازی جنگی

نتیجه شبیه‌سازی حمله چین به تایوان در کنگره آمریکا قانونگذاران را به این نتیجه رساند که واشنگتن احتمالا نمی‌تواند از چنین رویدادی جلوگیری کند. به گزارش خبرگزاری فارس، نتایج شبیه‌سازی حمله چین به تایوان در کنگره آمریکا نشان داد ایالات متحده نمی‌تواند از این حمله جلوگیری کند. «واشنگتن‌فری‌بیکن» که یک وبگاه نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکا ... ناتوانی آمریکا در مهار حمله چین به تایوان در شبیه‌سازی جنگی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, گزارش, ناتو

موشک‌های ابرفراصوت چین قاتل ناوها و سامانه‌های دفاعی آمریکا هستند

اسناد لو رفته پنتاگون از برتری موشک‌های چین بر ناوگان دریایی و سامانه دفاع موشکی آمریکا حکایت دارد. به گزارش فارس، خبرنگار شبکه «فاکس نیوز» روز سه شنبه  در این زمینه در توییتی نوشت که مقام‌های آمریکا در خفا اذعان دارند که ناوهای هواپیمابر آمریکا در مقابل با چین تغییر دهنده وضعیت جنگ به نفع ... موشک‌های ابرفراصوت چین قاتل ناوها و سامانه‌های دفاعی آمریکا هستند

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

توقف پرواز پهپادهای «گلوبال هاوک» آمریکا بر فراز دریای سیاه

پایگاه اینترنتی «فلایت رادار ۲۴» اعلام کرد آخرین باری که یک پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» بر فراز دریای سیاه در سواحل کریمه پرواز کرد، ۲۱ ماه مارس گذشته یعنی حدودا یک ماه پیش بوده است. به گزارش مهر به نقل از المیادین، آمریکا پرواز هواپیماهای بدون سرنشین راهبردی «گلوبال هاوک» خود را بر فراز دریای ... توقف پرواز پهپادهای «گلوبال هاوک» آمریکا بر فراز دریای سیاه

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

استولتنبرگ: کشورهای ناتو روی عضویت اوکراین توافق کردند

دبیرکل ناتو با بیان اینکه اوکراین در آینده به این ائتلاف نظامی می‌پیوندد، اما تاکید کرد که اولویت در حال حاضر حمایت از این کشور برای پیروزی در جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز (جمعه) از اجماع کشورهای این ائتلاف نظامی برای به‌عضویت درآوردن اوکراین ... استولتنبرگ: کشورهای ناتو روی عضویت اوکراین توافق کردند

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو