خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند. با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را ... خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتقاد از گزارش اخیر واشنگتن درباره پیونگ‌‎یانگ تأکید کرد که حقوق بشر ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه آمریکا علیه کره شمالی است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) به نقل از سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که پیونگ‌یانگ در پاسخ ... کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

ناتوانی آمریکا در مهار حمله چین به تایوان در شبیه‌سازی جنگی

نتیجه شبیه‌سازی حمله چین به تایوان در کنگره آمریکا قانونگذاران را به این نتیجه رساند که واشنگتن احتمالا نمی‌تواند از چنین رویدادی جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نتایج شبیه‌سازی حمله چین به تایوان در کنگره آمریکا نشان داد ایالات متحده نمی‌تواند از این حمله جلوگیری کند.

«واشنگتن‌فری‌بیکن» که یک وبگاه نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکا است گزارش داد که نتیجه این شبیه‌سازی موجب شد قانونگذاران آمریکایی خواستار «تسلیح تایوان تا بن دندان» شوند.

رسانه آمریکایی به نقل از مقام‌هایی که در خصوص نتایج این تمرین نظامی توجیه شده‌اند نوشت بازدارندگی نتیجه نداشته و چین موفق شده به تایوان حمله کند.

این شبیه‌سازی توسط «کمیته منتخب چین» در مجلس نمایندگان آمریکا انجام شد و نتایج آن نشان داد ارتش چین در جنگی یک ماهه متحمل خسارت‌های سنگین خواهد شد اما در نهایت خواهد توانست نیروهای رزمی خود را، حتی در صورت کمک‌های آمریکا، در تایوان مستقر کند.

با آنکه ارتش آمریکا در این تمرین نظامی توانست حدود ۸۰ کشتی نیروی دریایی چین را غرق کند، ارتش چین موفق شد با حدود ۸۰ هزار نظامی وارد تایوان شود.

فری‌بیکن نوشته توانایی چین برای در هم شکستن توان دفاعی تایوان زنگ خطر را برای اعضای کمیته منتخب چین در مجلس نمایندگان آمریکا به صدا درآورده است.

«مایک گالاگر»، رئیس این کمیته گفته نتیجه این شبیه‌سازی زنگ خطری برای ایالات متحده است و واشنگتن باید « قبل از وقوع هر گونه بحران، تایوان را تا بن دندان مسلح کند.»

پیش از این منابع خبری گزارش داده بودند دستگاه‌های اطلاعتی آمریکا پیش‌بینی می‌کنند حمله چین به تایوان ممکن است در هر زمان بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ به وقوع بپیوندد.

آمریکا نگران است که تایوان آسیب‌پذیری‌های فزاینده‌ای در برابر حملاتی احتمالی چین خواهد داشت.

گالاگر گفت: «ما از لحاظ احتمال حمله حزب کمونیست چین به تایوان وارد دایره حداکثر خطر شده‌ایم و این تمرین جنگی، ضرورت انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از تجاوز احتمالی حزب کمونیست را آشکار می‌کند.»

این قانونگذار ارشد آمریکایی گفته که ایالات متحده باید به وعده‌هایش برای اختصاص ۱۹ میلیارد دلار تسلیحات به تایوان عمل کند و علاوه بر آن تمرین‌های نظامی مشترک با نظامیان تایوان را در دستور کار قرار دهد.

چین طی روزهای گذشته به آمریکا درباره تسلیح تایوان هشدار داده است. سخنگوی وزارت خارجه چین روز سه‌شنبه چنین تصمیمی از سوی واشنگتن را «بازی با آتش» توصیف کرد.

تنش‌ها بین آمریکا و چین بر سر تایوان به ویژه از زمان سفر «نانسی پلوسی»، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه اوج گرفت.

علیرغم اعتراض و هشدارهای مکرر چین، چندین هیات دیگر آمریکایی شامل قانونگذاران و برخی فرمانداران ایالتی نیز از آن زمان به تایوان سفر کرده‌اند. دولت پکن این اقدامات را تحریک آمیز و مداخله در امور داخلی و حمایت از جدایی طلبان تایوان خوانده است.

پایگاه واشنگتن‌فری‌بیکن می‌گوید در رزمایش جدید اقتصاد جهانی نیز در نتیجه حمله چین به تایوان دچار لطمه شد. یک منبع به این پیگاه خبری گفت که این موضوع نشان می‌دهد چنین جنگی در صورت وقوع می‌تواند باعث ایجاد شوک‌های عظیم در سطح جهان شود.

در این شبیه‌سازی چین با قطع کابل‌های زیردریایی توانست ارتباط تایوان با بقیه نقاط جهان را عملاً قطع کند. این اقدام به نیروهای ارتش چین اجازه داد به این جزیره حمله کرده و توان دفاعی تایوان را مستهلک کنند.

تایوان از سال ۱۹۴۹ توسط یک دولت محلی خودمختار اداره می‌شود اما پکن این جزیره را بخشی از سرزمین اصلی خود می‌داند. آمریکا با وجود آنکه اعلامیه چین واحد را پذیرفته و گفته به آن پایبند است به تنش‌ها بر سر تایوان دامن می‌زند.

منابع خبری در روزهای گذشته گزارش داده‌اند ایالات متحده بیش از ۲۰۰ مربی نظامی را برای آموزش به نیروهای مسلح تایوان به این جزیره اعزام کرده است.

فارین پالیسی: کی‌یف عملیات ضد حمله را به‌دلیل کمبود سلاح به‌تعویق انداخت

نشریه آمریکایی فارن پالیسی (Foreign Policy) به نقل از یک نماینده پارلمان اوکراین گزارش داد که مقامات کی‌یف عملیات ضد متقابل خود را به دلیل کمبود تسلیحات لازم به تعویق انداختند. به گزارش تسلیم؛ نشریه فارن پالیسی به نقل از وی، نوشت: “اوکراین امیدوار بود در ماه آوریل حمله ای را آغاز کند، اما به ... فارین پالیسی: کی‌یف عملیات ضد حمله را به‌دلیل کمبود سلاح به‌تعویق انداخت

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

موشک‌های ابرفراصوت چین قاتل ناوها و سامانه‌های دفاعی آمریکا هستند

اسناد لو رفته پنتاگون از برتری موشک‌های چین بر ناوگان دریایی و سامانه دفاع موشکی آمریکا حکایت دارد. به گزارش فارس، خبرنگار شبکه «فاکس نیوز» روز سه شنبه  در این زمینه در توییتی نوشت که مقام‌های آمریکا در خفا اذعان دارند که ناوهای هواپیمابر آمریکا در مقابل با چین تغییر دهنده وضعیت جنگ به نفع ... موشک‌های ابرفراصوت چین قاتل ناوها و سامانه‌های دفاعی آمریکا هستند

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

توقف پرواز پهپادهای «گلوبال هاوک» آمریکا بر فراز دریای سیاه

پایگاه اینترنتی «فلایت رادار ۲۴» اعلام کرد آخرین باری که یک پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» بر فراز دریای سیاه در سواحل کریمه پرواز کرد، ۲۱ ماه مارس گذشته یعنی حدودا یک ماه پیش بوده است. به گزارش مهر به نقل از المیادین، آمریکا پرواز هواپیماهای بدون سرنشین راهبردی «گلوبال هاوک» خود را بر فراز دریای ... توقف پرواز پهپادهای «گلوبال هاوک» آمریکا بر فراز دریای سیاه

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

استولتنبرگ: کشورهای ناتو روی عضویت اوکراین توافق کردند

دبیرکل ناتو با بیان اینکه اوکراین در آینده به این ائتلاف نظامی می‌پیوندد، اما تاکید کرد که اولویت در حال حاضر حمایت از این کشور برای پیروزی در جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز (جمعه) از اجماع کشورهای این ائتلاف نظامی برای به‌عضویت درآوردن اوکراین ... استولتنبرگ: کشورهای ناتو روی عضویت اوکراین توافق کردند

ادامه

اوکراین, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو