مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: متخصصان روسی در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد و کوتاه‌برد در مناطق مختلف جهان، به طور پیشگیرانه در حال برنامه ریزی ایجاد پایگاه‌هایی برای استقرار موشک‌هایی از این نوع است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس،‌ سرگئی ریابکوف در این باره افزود:‌ همانطور ... تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

ادامه

آسیا, آمریکا, اروپا, اقیانوسیه, بالتیک, جنگ سرد, جهان, روسیه, کالینینگراد, گزارش

روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

رسانه‌های ایتالیا از احتمال تصممی ناتو در نشست آتی برای عدم مداخله مستقیم در اوکراین خبر دادند. به گزارش ایلنا، روزنامه ایتالیایی کوریه دلا سرا با استناد به پیش‌نویس سند بیانیه نشست ناتو برای جولای آینده ممکن است این ائتلاف در نشست آتی خود تصمیم به عدم مداخله مستقیم در درگیری در اوکراین بگیرد. به ... روزنامه کوریه دلاسرا: در نشست آتی ناتو تصمیم مهمی درباره عزام نیرو به‌ اوکراین اتخاذ خواهد شد

ادامه

آمریکا, اوکراین, ایتالیا, بالتیک, بلژیک, بلغارستان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق, غرب, گزارش, ناتو

زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

یکی از روزنامه‌های سوئد گزارش داد که در جریان رزمایش ناتو در این کشور ده‌ها سرباز زخمی شدند. به گزارش ایسنا، روزنامه «آفتونبلادت» چاپ سوئد نوشت، در جریان رزمایش چتربازی ناتو در این کشور بیش از ۱۰ سرباز شرکت‌کننده در این مانور نظامی زخمی شده‌اند. به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است، ... زخمی‌شدن ده‌ها تن از سربازان ناتو در حین رزمایش در سوئد

ادامه

آمریکا, ایتالیا, جنگ سرد, جهان, خبر, سوئد, مجارستان, ناتو

اشپیگل؛ درخواست وزرای دفاع و خارجه آلمان برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف

وزرای دفاع و خارجه آلمان خواستار افزایش کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین شدند.

 

به گزارش ایلنا، مجله دیر اشپیگل نوشت که وزرای خارجه و دفاع آلمان خواستار اختصاص یک و نیم میلیارد دیگر برای ارسال تسلیحات به کی‌یف در سال آینده شده‌اند که این رقم بالاتر از سقف بودجه تعیین‌شده برای کمک به کی‌یف است.

 

این مجله با استناد به نامه‌ای به «کریستین لیندنر»، وزیر دارایی آلمان اعلام کرد که در بودجه سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۷۰۰ میلیون یورو کمک نظامی به کی‌یف در نظر گرفته شده است، اما «آنالنا بربوک» و «کریستین لامبرشت»، وزرای خارجه و دفاع این کشور خواهان افزایش این بودجه به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورور هستند.

 

به اعتقاد این دو وزیر آلمانی، برلین تنها از طریق این بودجه می‌تواند به طور ملموس و واضح نشان دهد که مسئولیت مورد انتظار شرکای بین‌المللی را عملی کرده است.

 

گزارش اشپیگل تصریح می‌کند که دو وزیر در ابتدای نامه‌ای که به وزیر دارایی ارسال کرده‌اند، با انتقاد از اینکه تاکنون تنها ۶۹۷ میلیون یورو برای تامین تسلیحات به کی‌یف اختصاص داده شده است تاکید کرده‌اند که شهرت بین‌المللی برلین نیز به این موضوع وابسته است.

 

این مجله نوشت که هنوز مشخص نیست آیا وزیر دارایی به خواسته‌های وزرای خارجه و دفاع پاسخ خواهد داد یا خیر، زیرا با توجه به بحران انرژی و اقدامات دولت برای حمایت از شهروندان و صنعت، منابع مالی در آلمان محدود است.

نماینده چین: آمریکا در مسئله حقوق بشر با ریاکاری بسیار و استاندارد دوگانه عمل می‌کند

اگر آمریکا واقعا به جنایت علیه بشریت اهمیت  می‌دهد، باید در مورد جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی ارتش آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه و دیگر کشورها تأمل کند و پاسخگوی جان غیرنظامیان بی‌گناهی باشد که با گلوله‌های سربازان ارتش آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

ادامه

افغانستان, امریکا, تحلیل, جنایات جنگی, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, عراق, نسل کشی, هنگ کنگ

اذعان غربی‌ها به ناکارآمدی طرح اروپا برای تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه

منابع آگاه در صنعت انرژی و یک مقام آمریکا روز جمعه با کم اهمیت شمردن محدودیت های جاه طالبانه غرب برای جلوگیری از درآمد روسیه، به رویترز گفته‌اند که این کشور(روسیه) توانایی دسترسی به کشتی‌های نفتکش کافی برای انتقال بیشتر نفت خود و دور زدن سازوکار تازه سقف قیمتی گروه هفت را دارد.

ادامه

امریکا, تحریم, تحلیل, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, مجارستان

مخالفت رهبر جنبش ۵ ستاره ایتالیا با ارسال تسلیحات به اوکراین

رهبر حزب “جنبش پنج ستاره” ایتالیا و نخست وزیر سابق این کشور مخالفت خود را با ارسال تسلیحات جدید به اوکراین اعلام کرده و خواستار راه حلی صلح آمیز برای بحران در این کشور شد.

ادامه

امریکا, اوکراین, ایتالیا, تحریم, جنگ سرد, جهان, ناتو

رئیس‌جمهوری کلمبیا: آمریکا در حال ویران کردن اقتصاد جهان است

«گوستاوو پترو» نخستین رئیس‌جمهوری چپگرای تاریخ کلمبیا گفت که آمریکا تمام اقتصادهای جهان را نابود می‌کند تا بدون توجه به آنچه برای سایر کشورها رخ می‌دهد، از خود محافظت کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, حقوق بشر, فرانسه, کلمبیا