پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

در پی تشدید تهدیدهای غرب به سرکردگی آمریکا علیه روسیه که اخیرا پاریس، مسکو را با زرادخانه‌های اتمی خود تهدید کرد، مسکو پس از انجام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره پیما «بولاوا» (Bulava)، آنرا در ترکیب موشک‌های بالستیک در ناوگان زیردریایی خود جای داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشار این ... روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

در حادثه تیراندازی به نخست‌وزیر اسلواکی، وی به‌شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد. به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با انتشار خبری فوری از تیراندازی در ساختمانی در اسلواکی که نشست عقب نشینی دولت این جمهوری در آن برگزار می شد، خبر داد. بر اساس اعلام این رسانه، «رابرت فیکو» (Robert Fico) ... سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

ادامه

اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, تروریسم, جهان, خبر, روسیه

رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

چند منبع آگاه از برگزاری یک رزمایش مشترک میان آمریکا و تایوان (چین تایپه) در اقیانوس آرام در ماه گذشته میلادی خبر دادند که بنابر اعلام این منابع به صورت رسمی اعلام نشده است. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا و تایوان رزمایش‌های مشترکی ... رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

پیام تهدیدآمیز شاهزاده سعودی به آمریکا + فیلم

پسر عموی ولیعهد عربستان سعودی در بحبوحه موضع‌گیری غرب علیه ریاض درباره تصمیم اوپک‌پلاس برای کاهش تولیدات نفت، پیامی تهدیدآمیز منتشر کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل‌ایست‌آی، سعود الشعلان، پسر عموی محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در پیامی ویدئویی، غرب را تهدید کرد که علیه آنها «جهاد» خواهد کرد.

 

شعلان در این پیام ویدئویی که به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در فضای مجازی دست به دست می‌شود، گفته است: خطاب به هر کسی که موجودیت این پادشاهی (آل سعود) را به چالش بکشد؛ ما همگی آماده جهاد و شهادت هستیم. این پیام برای تمام کسانی است که فکر می‌کنند قادرند ما را تهدید کنند.»

 

گفته می‌شود الشعلان یکی از رؤسای قبایل و نوه ملک عبدالعزیز، بنیانگذار عربستان سعودی است.

 

پیام الشعلان در حالی منتشر شده که روابط ریاض و واشنگتن در پایین‌ترین سطح خود بوده و در پی حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، بهای انرژی سیر صعودی به خود گرفته است؛ روندی که با تصمیم اخیر اوپک‌پلاس مبنی بر کاهش دو میلیون بشکه‌ای نفت، تشدید شده و کاخ سفید را بر آن داشته تا برای افزایش تولیدات نفت، با اعضای اوپک‌پلاس به ویژه عربستان وارد مذاکره شود.

 

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه جولای به عربستان سفر کرد و دولت وی در آن برهه مدعی شد که ریاض تولیدات نفت را افزایش خواهد داد!

 

با این حال، پس از تصمیم اوپک‌پلاس برای کاهش تولیدات، واشنگتن در واکنشی شدید، ریاض را به کمک به روسیه برای خارج کردن مسکو از فشارهای تحریمی متهم و کاخ سفید چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که آمریکا با هدف بازنگری روابط خود با ریاض، در حال مشورت با کنگره است؛ قانونگذاران آمریکایی مجموعه‌ای از اقدامات را پیشنهاد کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به توقف فروش اسلحه به ریاض اشاره کرد.

 

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا درباره این موضوع گفت: سعودی‌ها در هفته‌های اخیر به طور خصوصی و علنی، تمایل خود را برای کاهش تولیدات نفت به ما منتقل کرده‌اند؛ اقدامی که خودشان هم می‌دانند که به افزایش درآمدهای روسیه کمک کرده و از تأثیر تحریم‌ها می‌کاهد.

 

بلینکن؛ آمریکا برای حصول اطمینان از تأمین منافع‌اش، باید قوانین و مقررات جهان را وضع کند

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است که این کشور «باید» قوانین جهان را وضع و اطمینان حاصل کند که منافع و ارزش‌های واشنگتن تأمین و حفظ می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

احضار نماینده اتحادیه اروپا در امارات در اعتراض به اظهارات بورل

منابع خبری از احضار سرپرست نمایندگی اتحادیه اروپا در امارات درپی اظهارات جنجالی روز گذشته نماینده سیاست خارجی این اتحادیه خبر دادند.

ادامه

اپارتایت, اتحادیه اروپا, اروپا, امارات, امپریالیسم, بلژیک, جهان, حقوق بشر, خبر

هشدار ایلان ماسک درباره توانایی روسیه برای نابودی آمریکا و اروپا در نیم ساعت

ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی با اشاره به اینکه روسیه توانایی آن را دارد آمریکا و اروپا را با یک حمله اتمی و در نیم ساعت نابود کند، گفت: استفاده از چنین سلاح‌هایی دیوانگی است، ولی به همان اندازه جنون آمیز است که کسی خود را به چنین وضعیتی بکشاند

ادامه

اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه