کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌ شمالی وزارت امورخارجه چین با بیان اینکه بازی واشنگتن با «کارت تایوان» نتیجه معکوس خواهد داشت، تاکید کرد که دنبال کردن سیاست «استفاده از تایوان برای مهار چین» به شکست ختم خواهد شد. به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، یانگ تائو مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌شمالی وزارت امورخارجه چین در پاسخ ... چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقیانوسیه, ایران, تایوان, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا

مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تاکید بر اهمیت روابط روسیه آسه آن گفت که این اتحادیه به رغم فشارهای بی‌سابقه غرب پذیرای تعامل با روسیه است. به گزارش ایسنا، «یوگنی زاگاینوف» نماینده دائمی روسیه در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) گفت که این اتحادیه پذیرای تعامل با روسیه ... مسکو: آسه‌آن به‌رغم فشارهای بی‌سابقه آمریکا پذیرای تعامل با روسیه است

ادامه

آ. سه. آن, آسیای جنوب شرقی, آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, روسیه, غرب, گزارش, لائوس

پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که در پیروزی مسکو در جنگ جاری با اوکراین هیچ شکی ندارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مراسم رژه «روز پیروزی» در میدان سرخ مسکو، ضمن محکوم کردن تلاش‌های اوکراین و متحدان غربی این کشور برای تحریف تاریخ و به‌راه‌انداختن جنگ‌های ... پوتین: در پیروزی روسیه هیچ تردیدی نیست

ادامه

استعمار, اوکراین, تاریخ, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, نئونازیسم

تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: متخصصان روسی در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات‌کننده آمریکا برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد و کوتاه‌برد در مناطق مختلف جهان، به طور پیشگیرانه در حال برنامه ریزی ایجاد پایگاه‌هایی برای استقرار موشک‌هایی از این نوع است. به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس،‌ سرگئی ریابکوف در این باره افزود:‌ همانطور ... تدارک روسیه برای استقرار سامانه‌های موشکی میان‌برد در واکنش به‌اقدامات آمریکا

ادامه

آسیا, آمریکا, اروپا, اقیانوسیه, بالتیک, جنگ سرد, جهان, روسیه, کالینینگراد, گزارش

پنتاگون: روسیه به اندازه چین برای آمریکا خطرناک نیست

معاون امور سیاسی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) چهارشنبه شب گفت که روسیه خطری مشابه چین برای ایالات متحده و نظم نوین جهانی که واشنگتن به دنبال حفظ آن در بلندمدت است، ندارد.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، کالین کال در مصاحبه‌ای اظهار داشت: «روسیه در درازمدت چالشی را برای آمریکا و نظم نوین جهانی مبتنی بر قوانین ایجاد نمی‌کند؛ آنچنان که چین انجام می‌دهد، اما در کوتاه مدت بازیگر بسیار خطرناکی است.»

 

وی افزود، راهبرد دفاع ملی پنتاگون چین را به عنوان یک “تهدید نزدیک” طبقه بندی می‌کند که می‌تواند آمریکا را در برخی زمینه‌ها از جمله دفاعی، فناوری و اقتصاد به چالش بکشد.

 

کال همچنین گفت، با این حال، در این استراتژی، روسیه به عنوان یک “تهدید حاد” طبقه بندی شده است که تهدیدی فوری‌تر برای آمریکا و نظم جهانی مورد نظر آن است.

 

در بحبوحه تیرگی روابط آمریکا با چین به دلیل سفر اخیر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، واشنگتن قصد افزایش تنش‌ها با پکن را ندارد.

 

به گفته کال آمریکا مطابق با هنجارهای تاریخی به حمایت خود از تایوان ادامه خواهد داد.

 

وی تصریح کرد، آمریکا به تامین مهمات با دقت بالا برای سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه HIMARS اوکراین ادامه خواهد داد.

 

در حال حاضر واشنگتن حدود ۲۰ فروند از این سامانه را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است که هر کدام حامل موشک‌های هدایت شونده GMLRS با برد حدود ۸۰ کیلومتر است.

 

کال گفت، لوید آستین رئیس پنتاگون قرار است روز پنجشنبه بخشی از کمک‌های نظامی جدید را اعلام کند. انتظار می‌رود وی در پایگاه هوایی رامشتاین آلمان با متحدان خود در مورد وضعیت اوکراین و نیازهای کی‌یف به سلاح و مهمات گفت‌وگو کند.

بلومبرگ ؛ آمریکا مخفیانه موشک‌های هدایت شونده ” Excalibur” به اوکراین داده است

آژانس خبری بلومبرگ فاش کرد، وزارت دفاع ایالات متحده به طور مخفیانه گلوله‌های توپخانه از نوع “اکسکالیبور” M982 Excalibur “هدایت شونده توسط سیستم جی پی اس را در اختیار اوکراین قرار داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر تعیین سقف بهای انرژی روسیه

پیشنهاد روز چهارشنبه اتحادیه اروپا برای تعیین سقف بهای گاز روسیه، افزون بر واکنش شدید ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و احتمال جیره بندی سوخت در برخی از ثروتمندترین کشورهای جهان در زمستان پیش رو، در میان اعضای این نهاد نیز شکاف ایجاد کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جنگ سرد, حقوق بشر, خاورمیانه, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, غرب, لوگانسک

سیاست دوگانه غرب؛ واردات آلومینیوم آمریکا و اتحادیه اروپا از روسیه افزایش یافت

آمریکا و اتحادیه اروپا به رغم حمایت گسترده دیپلماتیک و نظامی از اوکراین و تحریم ها علیه مسکو واردات آلومینیوم و نیکل روسیه را ، افزایش داده‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, امریکا, جهان, دونتسک, روسیه, شرق اروپا, لوگانسک

روسیه: آمریکا مسبب بحران گازی اروپاست

وزارت خارجه روسیه، آمریکا که سران اروپایی را به سمت قطع همکاری اقتصادی و انرژی با مسکو کشانده است را مسبب بحران تامین گاز اروپا خواند.

ادامه

اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه