خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

ارتش ترکیه سلاح‌های سنگین وارد شمال غرب سوریه کرد

کاروان ارتش ترکیه با محموله سلاح‌های سنگین از جمله تانک و توپخانه وارد استان ادلب سوریه شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتش ترکیه شب گذشته (یکشنبه) کاروانی متشکل از سلاح‌های سنگین، توپخانه و تانک را وارد استان ادلب در شمال غرب سوریه کرد و این سلاح‌ها در مناطق مختلف استان توزیع شدند.

 

به نوشته وبگاه عنب بلدی، این کاروان متشکل از ۲۵ قبضه ادوات نظامی از جمله توپخانه خودکششی «گووزدیکا ۲اس۱» و «آکاتسیا  SO-۱۵۲» بود و عمده آن‌ها در مراکز دیدبانی ارتش ترکیه در جنوب ادلب توزیع شدند.

 

ترکیه ۷۴ مرکز دیدبانی در استان ادلب دارد که ۲۳ مورد آن‌ها در منطقه «جبل الزاوریه» قرار گرفته است. این نقاط نظامی طبق توافق «منطقه کاهش تنش» میان ایران، ترکیه و روسیه در اردیبهشت ۱۳۹۶ ایجاد شده است. طبق توافق کشورهای ترکیه، روسیه و ایران استان ادلب و شمال حماه ذیل توافق «منطقه کاهش تنش» تعریف می‌شوند. طبق این توافق ترکیه ۱۲ پست دیده‌بانی و ایران و روسیه مجموعا هشت پست دیده بانی در ادلب ایجاد کردند. ترکیه پس از آن بارها تعداد مراکز به اصطلاح‌ دیده‌بانی خود را افزایش داده است.

 

ارتش سوریه معتقد است که آنکارا مراکز دیده‌بانی خود را به جای نظارت بر آتش‌بس به مکانی برای پشتیبانی تسلیحاتی و لجستیکی از تروریست‌ها در ادلب تبدیل کرده است.

 

به گفته منابع محلی، همزمان با ورود این کاروان نظامی، ارتش سوریه نیز اقدام به حمله توپخانه به چند مقر مختلف تروریست‌ها در استان ادلب کرد که از تلفات وارده خبری منتشر نشده است.

 

نهاد موسوم به «الدفاع المدنی السوری» (وابسته به معارضان) نیز گزارش داد که توپخانه ارتش سوریه و روسیه از شامگاه شنبه مواضع عناصر مسلح را در روستاهای «کفرتعال» و «معاره النعسان» هدف قرار داده و گلوله‌باران این مناطق تا شب گذشته نیز ادامه داشته است.

 

وورد این تجهیزات جدید ارتش ترکیه به استان ادلب پس از سخنان «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه این کشور در خصوص لزوم مصالحه معارضان با دولت دمشق برای یافتن یک راه‌حل طولانی مدت صورت می‌گیرد. چاووش اوغلو همچنین پنجشنبه شب هفته گذشته نیز گفت که سال گذشته در حاشیه نشست جنبش عدم تعهد در بلگراد دیدار کوتاهی با «فیصل مقداد»، وزیر خارجه سوریه خود داشته است.

 

این اظهارات وزیر خارجه ترکیه موجب بهت معارضان و خشم شدید آن‌ها شده است، به طوریکه شامگاه جمعه در شهر اعزاز در شمال حلب برخی از معارضان علیه ترکیه تظاهرات کرده و پرچم این کشور را آتش زدند.

 

از سوی دیگر شمال سوریه در هفته گذشته شاهد تنش میان ارتش سوریه و هم‌پیمانان با گروهک‌های مسلح همسو با ترکیه بود. به طوریکه ارتش سوریه و گروهک «الجیش الوطنی السوری» در مناطق اطراف شهرک «تادف» در شرق استان حلب به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

 

ورود کاروان نظامی ترکیه به شمال غرب سوریه در شرایطی است که ارتش ترکیه از ماهها پیش در تدارک اقدام نظامی در مناطق شمال و شمال شرق سوریه علیه شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) است. اقدامی که با مخالفت شدید دولت دمشق، مسکو و تهران مواجه است.

دمشق: فرانسه بداند که دوران قیمومیت به زباله‌دان تاریخ پیوست

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به ادعاهای وزارت خارجه فرانسه، تأکید کرد که پاریس، مسئولیت مهمی در کشتار مردم سوریه دارد.

ادامه

اروپا, استعمار, امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه, شرق آسیا, غرب, غرب اروپا, فرانسه

چاینادیلی؛ سرقت نفت سوریه مایه ننگ آمریکا است

روزنامه چاینادیلی با اشاره به این که دزدی منابع کشورها، حرفه ی دیرینه آمریکایی‌ها است، نوشت: دزدی نفت سوریه مایه ننگ ایالات متحده است.   

ادامه

افغانستان, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تروریسم, جهان, سوریه, عراق, فقر, ویتنام