رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» تصریح کرد اگر اوکراین سقوط کند آمریکا به احتمال زیاد نه تنها با پول بلکه با اعزام نیروی نظامی وارد جنگ خواهد شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از این شبکه خبری، جفریس تاکید کرد ایالات متحده باید به حمایت ... رهبر دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال اعزام نظامیان کشورش به اوکراین خبر داد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

وزارت خارجه روسیه ارسال جنگنده‌های F-۱۶ آمریکا به اوکراین را تهدید هسته‌ای تلقی می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه هواپیما‌های F- ۱۶ ساخت آمریکا در اوکراین را به عنوان حامل تسلیحات هسته‌ای در نظر خواهد گرفت. این وزارتخانه یادآوری کرد که انتظار می‌رود F- ۱۶ در آینده نزدیک در ... وزارت خارجه روسیه: مسکو F-۱۶ در اوکراین را به عنوان حامل سلاح‌های هسته‌ای در نظر می‌گیرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, ناتو

مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد ... مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

وزیر دفاع ایتالیا تحریم‌های غرب علیه مسکو را شکست خورده دانست و خواهان مذاکره با رئیس جمهوری روسیه شد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه امروز گیدو کروستو (Guido Crosetto) با روزنامه “ایل مساجرو” (Il Messaggero) نوشت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه شکست خورده است و غرب باید برای پایان دادن به ... وزیر دفاع ایتالیا خواهان مذاکره غرب با روسیه شد

ادامه

اوکراین, ایتالیا, تحریم, تحلیل, جنگ نیابتی, جنوب اروپا, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح

اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

براساس گزارش‌ها، فرانسه اولین گروه از نیروهای خود را به طور رسمی به اوکراین اعزام کرد. آنها در حمایت از تیپ مکانیزه ۵۴ مستقل اوکراین در «اسلاویانسک» مستقر شده‌اند. به گزارش ایسنا، وب‌سایت «ای‌پی‌ای» به نقل از «ایژیا تایمز» گزارش داد سربازان فرانسوی از هنگ ۳ پیاده‌نظام فرانسه که یکی از عناصر اصلی لژیون خارجی ... اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین مستقر شدند

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه, ناتو

همسر زلنسکی: از اسرائیل الگوبرداری می‌کنیم

«اولنا زلنسکا» همسر رئیس‌جمهور اوکراین در اظهاراتی اسرائیل را «منبع الهام‌بخش استقامت» برای کی‌یف دانست.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، وی در مصاحبه با شبکه ۱۲ اسرائیل مدعی شد: «اغراق نیست اگر بگوییم تجربه گذشته اسرائیل الهام‌بخش شهروندان اوکراینی است».

 

در حالی که جنایات و اشغالگری اسرائیل علیه مردم فلسطین بارها به تایید نهادهای بین‌المللی رسیده، زلنسکا در این مصاحبه مدعی شد: «ما توان و قدرت استقامت اسرائیلی‌ها را در شرایط دشواری که اسرائیل برای سال‌ها در آن قرار داشته، می‌بینیم. استقامت شما برای ما الگو است».

 

به نوشته «تایمز اسرائیل»، زلنسکا در خصوص کمک‌های اسرائیل به اوکراین هم اظهارنظر کرد و گفت که کشورش از همه کمک‌هایی که می‌تواند دریافت کند، به ویژه از کمک اسرائیل در درمان زخمی‌های اوکراینی قدردانی می‌کند.

 

همسر زلنسکی پس از هفته‌ها مخفی شدن و تغییر مکان بعد از آغاز جنگ، در هفته‌های اخیر بارها در انظار عمومی ظاهر شده و هفته گذشته در کنگره ایالات متحده برای جلب حمایت غرب سخنرانی کرد.

 

زلنسکی یهودی‌الاصل است و روابط عمیقی با مقامات و ثروتمندان صهیونیست دارد و از ابتدای بحران اوکراین، روابطش با تل‌آویو نزدیکتر شده است؛ این باعث شده روابط اسرائیل و روسیه به دلیل جانبداری تل‌آویو از کی‌یف و اتهام‌زنی به مسکو، پرتنش شود.

 

موضع تل‌آویو در مخالفت با روسیه و در قالب اظهارات «یائیر لاپید» نخست‌وزیر اسرائیل و دیگر مقامات کابینه در راستای حمایت از اوکراین، نارضایتی‌های مسکو را افزایش داده است. چندی پیش، وزارت دادگستری روسیه از یکی از دادگاه‌های این کشور خواست تا فعالیت‌های آژانس یهود در این کشور را متوقف کند زیرا مدارکی وجود دارد که نشان ‌می‌داد این آژانس قوانین کشور روسیه را نقض کرده است.

 

در پی اعلام این امر، یک هیأت اسرائیلی پنجم مرداد ماه جاری (۲۷ ژوئیه) برای بررسی موضوع آژانس یهود «سخنوت» به مسکو سفر کرد که طبق گزارش رسانه‌های عبری، مذاکرات مسکو – تل‌آویو در خصوص تنش‌های ایجاد شده بر سر آژانس یهود بی‌نتیجه بوده است.

از تایوان تا سان‌فرانسیسکو؛ اعتراضات گسترده علیه سفر پلوسی + فیلم

از سان‌فرانسیسکو در آمریکا تا هنگ‌کنگ و تایوان، اعتراضات گسترده‌ای علیه سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان انجام گرفته است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, فیلم, هنگ کنگ

هرگونه درگیری میان چین و تایوان توجه را از جنگ اوکراین منحرف خواهد کرد

اتحادیه اروپا نگران است که هرگونه درگیری میان چین و تایوان توجه واشنگتن را از کی یف منحرف کند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, ناتو

صدر اعظم پیشین آلمان: کرملین به دنبال مذاکره برای خاتمه جنگ است

گرهارد شرودر گفت که روسیه به دنبال مذاکره برای یافتن راه حل پایان جنگ اوکراین است و توافق اخیر برای از سرگیری صادرات غلات اوکراین می‌تواند الگویی موفقیت آمیز در این مسیر باشد.

ادامه

اروپا, المان, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, گزارش, ناتو