دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

گزارش شینهوا از نارضایتی فلسطینی‌ها درباره سفر بایدن به منطقه

خبرگزاری شینهوا در گزارشی همزمان با سفر جو بایدن رییس جمهور آمریکا به سرزمین‌های اشغالی نوشت: فلسطینی ها از اینکه آمریکا هیچ طرحی را در خصوص روند صلح خاورمیانه و جامه عمل پوشاندن به تمامی تعهداتش در قبال آرمان فلسطین ندارد، ناراضی هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری شینهوا نوشت: جو بایدن در اولین سفر خود به منطقه خاورمیانه به عنوان رییس جمهور آمریکا قرار است از سرزمین‌های اشغالی، سرزمین‌های فلسطینی و عربستان سعودی دیدار کند.

 

بسیاری از مردم فلسطین ظرف روزهای گذشته خواستار آن شدند تا دولت بایدن به وعده خود مبنی بر بازگشایی کنسولگری آمریکا در شرق بیت‌المقدس عمل کرده و بار دیگر اجازه گشایش دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در واشنگتن را بدهد. این افراد همچنین خواستار خارج کردن نام ساف از فهرست تروریستی آمریکا هستند.

 

همزمان بسیاری از فلسطینی‌ها از سکوت آمریکا برابر اقدامات تنش‌زای اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس انتقاد کردند.

 

رمزی رباح یکی از اعضای کمیته اجرایی ساف با اشاره به انتقادات در این سازمان از سیاست‌های آمریکا گفت: رهبری فلسطین و تشکیلات خودگردان باید گزینه‌های جایگزینی را در تعامل با واشنگتن انتخاب کند.

 

وی با بیان اینکه آمریکا از برداشتن هرگونه اقدام جدی به منظور ممانعت از اقدامات تنش‌زای اسرائیل در قبل فلسطینی‌ها امتناع می‌کند، اظهار داشت: لازم است تا رهبری فلسطینی با ابتکاراتی به سازمان ملل متحد و شورای امنیت مراجعه کند تا ابتکاراتی سیاسی و بین‌المللی در این خصوص ایجاد شود.

 

رباح افزود: تصور می‌کنم روح اصلی سفر بایدن به منطقه، ایجاد نوعی از ائتلاف برای حفاظت از منافع آمریکا… باشد. این در حالی است که ما فلسطینی‌ها از بی‌تحرکی آمریکا در قبال شکستن بن بست طولانی کنونی در روند صلح خاورمیانه ناامید هستیم.

 

واصل ابویوسف یکی دیگر از اعضای کمیته اجرایی ساف هم گفت: هیچ نتیجه مثبتی از سفر بایدن به منطقه را نمی‌توان متصور بود. این در حالی است که آمریکا حمایت خود را از اقدامات اسرائیل در مصادره زمین، تخریب منازل و گسترش شهرک‌های صهیونیست نشین افزایش داده است.

 

وی افزود: فلسطینی‌ها هیچ انتظار جدیدی از سفر بایدن به منطقه به جز اجرای تعهدات آمریکا ندارند در غیر از این صورت، این سفر تنها به حمایت بیشتر از اسرائیل منتهی خواهد شد.

 

در حال حاضر بیش از ۲۹ سال از زمان امضای پیمان اسلو بین مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی و اسرائیلی‌ها با میانجی‌گری آمریکا می‌گذرد ولی هنوز درگیری بین طرفین پایان نیافته است.

 

شینهوا نوشت: مذاکرات صلح خاورمیانه به طور عمده و از سال ۲۰۱۴ و به دلیل آنکه واشنگتن حاضر به کنار گذاشتن سیاست اصولی خود در حمایت از اسرائیل و نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین نشد، متوقف شده است. مردم فلسطین امیدوار هستند تا کشوری مستقل به پایتختی بیت‌المقدس و در قالب مرزهای قبل از جنگ ۱۹۶۷ تشکیل شود.

«گوترش» خواستار قرار گرفتن نام اسرائیل در لیست سیاه شد

دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید درصورتی که اسرائیل به اعمال خشونت علیه کودکان فلسطینی ادامه دهد، باید در «لیست سیاه» این نهاد بین‌المللی قرار گیرد.  

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق کودک, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, عربستان سعودی, فلسطین

شرط بندی کشورهای عربی روی اسب بازنده؟

کارشناسان معتقدند که کشورهای عربی نباید به «جو بایدن» رئیس‌جمور آمریکا در شرایطی که دولت او در آستانه شکست قرار گرفته است، امتیاز بدهند.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, ایران, بحرین, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سیاسی, شرق آسیا, شرق اروپا, شورای همکاری خلیج فارس, صهیونیسم, عراق, عربستان سعودی, عمان, فلسطین, قطر, کویت, مصر