حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

۶۳ کارگر روزمزد که درمخالفت با عقد قرارداد با پیمانکار کنار گذاشته شده‌اند خواستار تعیین وضعیت شدند

۶۳ نفر از کارگران فضای سبز شرکت نفت آقاجری واقع در شهرستان امیدیه استان خوزستان از آذر ماه در مخالفت با کارفرما(شرکت نفت آقاجری) برای عقد قرارداد با پیمانکار اجازه‌ی ورود به شرکت را ندارند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران فضای سبز شرکت نفت آقاجری واقع در شهرستان امیدیه استان خوزستان از آذر ماه اجازه‌ی ورود به این شرکت را ندارند و همچنان بلاتکلیف هستند.

 

به گفته‌ی یکی از کارگران، ۶۳ نفر از کارگران روزمزد (جایگزین نیروی کار فضای سبز) شرکت نفت آقاجری از آذر ماه در مخالفت با کارفرما برای عقد قرارداد کار با پیمانکار کنار گذاشته شده و اجازه‌ی ورود به شرکت را ندارند.

 

او گفت: اصرار شرکت نفت آقاجری برای تبدیل وضعیت شغلی ۶۳ نفر از کارگرانی که از سال ۸۶ به صورت مستقیم با شرکت نفت فعالیت دارند باعث شد آن‌ها یک دوره در آذر ماه مقابل ساختمان شرکت ملی نفت خیز جنوب در اهواز دست به اجتماع صنفی بزنند. همچنین پیگیری‌های زیادی از نهادهای دولتی و غیردولتی برای بازگشت به کارمان انجام داده‌ایم که علارغم دریافت وعده، هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

طبق اظهارات وی؛ میانگین سوابق کار کارگران بیکار شده حدود ۱۰ تا ۱۵سال است و درطول این سال‌ها بدون قرارداد در استخدام شرکت نفت آقاجری مشغول کار بوده‌ایم، تا اینکه پایان آذر ماه سال جاری به یکباره کارفرما تصمیم گرفت بجای عقد قرارداد دائمی که سالها در انتظارش بودیم، همه ما را به پیمانکار بسپارد. بنابراین همه کارگرانی که با امضای قرارداد جدید با پیمانکار مخالف بودند امکان ادامه کار  نداشتند و حراست شرکت نفت آقاجری مانع ورود ما به محل کارمان شد.

 

طبق اظهارات وی، هیچ یک از کارگران فضای سبز جایگزین در طول زمان فعالیتمان قرارداد کاری با شرکت نداشته‌ایم. بر همین اساس دستمزد، بیمه و سایر مزایایی که به ما کارگران پرداخت شده، ناقص بوده است.

 

او ادامه داد: سالهابا حداقل دریافتی (۱۰تا ۱۵ روز حقوق در ماه) در انتظار عقد قرارداد دائمی با شرکت نفت آقاجری کار کرده‌ایم اما کارفرما ادامه همکاری ما را منوط به عقد قرارداد با پیمانکار کرده است.

 

یکی دیگر کارگران بخش فضای سبز شرکت نفت آقاجری مدعی شد: ما بسیار کمتر از قراردادی‌ها و پیمانکاری‌ها درآمد داریم. ممکن است در نتیجه کار با پیمانکار حقوق کامل دریافت کنیم اما در صورت امضای قرارداد با پیمانکار به جای حرکت به جلو ده قدم به عقب بازگشته‌ایم.

 

او گفت: سوابق کار با پیمانکاران مختلفی را داریم، در طول این سال‌ها هیچ وقت امنیت شغلی نداشتیم و بخش زیادی از حقوق مزایای ما به حساب پیمانکار می‌رفت.

 

وی افزود: ما ۶۳ کارگر، در واقع نیروی جایگزین ۹۷ کارگر دیگر فضای سبز شرکت نفت در ایام مرخصی، بیماری و یا هر دلیل دیگر جذب شرکت نفت شده‌ایم اما در طول این سالها از ما به صورت تمام وقت استفاده شده است. ما با همکاران قراردادی فضای سبز در یک محیط کوچک و نزدیک به هم کار می‌کنیم و می‌بینیم که آن‌ها از انواع مزایای مزدی، رفاهی و بسیاری مزایای دیگر بهره‌مند هستند ولی ما هیچکدام از این مزایا را نمی‌گیریم، ولی به امید مشخص شدن وضعیت شغلی‌مان در طول این همه سال با انگیزه به کار خود ادامه داده‌ایم.

 

طبق اظهارات وی، اخیرا نیز طرح طبقه‌بندی مشاغل برای همه کارکنان شرکت نفت آقاجری انجام شده که در این میان ما کارگران فضای سبز از مزایای این قانون بی‌بهره شدیم. او گفت: این طرح شامل کارگران قراردادی و پیمانکاری می‌شود که اسامی آنها در سامانه ساپنا (سامانه اطلاعات پیمانکاران نیروی انسانی در کل صنعت نفت) وارد شده باشد.

 

آنگونه که این کارگر بخش فضای سبز نفت آقاجری مدعی هست، در نتیجه وارد نشدن اسامی آن‌ها در سامانه ساپنا؛ آن‌ها از بسیاری از مزایای شغلی همانند طرح طبقه‌بندی مشاغل و سایر مزایای قانونی و عرفی که همه پرسنل رسمی، قراردادی و سایر نیروهای پیمانکاری دریافت می‌کنند، محروم هستند.

 

وی در خاتمه افزود: با وضعیت پیش آمده، نگران آینده شغلی خود و آتیه فرزندانمان هستیم و دلخوش وعده مسئولان! در طول این مدت  مشکلات کاری و معیشتی خودمان را به برخی مسئولان مربوطه استان و شهرستانی و حتی وزیر نفت که برای افتتاح یک پروژه به اهواز سفر کرده بود، رسانده‌ایم. همه آن‌ها به خصوص وزیر وعده بازگشت به کار و رفع مشکلات شغلی ما را داده‌اند که امیدواریم مثمرثمر واقع شود.

کارزار «یک بنگلادش بهتر»؛ سالانه ۳۵هزار کارگر بنگلادشی در محل کار جان خود را از دست می‌دهند

کمپین مجازی کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری شعار خود را چنین عبارتی قرار داده است: «نمی‌توانیم اجازه دهیم آنچه را که اخیراً در بنگلادش دیدید، ادامه پیدا کند. کار در بنگلادش برای بسیاری حکم اعدام دارد!»

ادامه

اختلاف طبقاتی, بنگلادش, جنوب شرق آسیا, جهان, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش

به درخواست اتحادیه کارگری «وردی»؛ اعتصاب سراسری کارکنان امنیتی فرودگاه‌ها، صدها پرواز را در آلمان لغو کرد

شرکت های هواپیمایی در آلمان روز دوشنبه صدها پرواز به فرودگاه های این کشور و از فرودگاه های آلمان را به دلیل اعتصاب سراسری کارکنان امنیتی در ارتباط با مناقشه دستمزد لغو کردند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, المان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, کارگری