هدف قرار دادن ۴ کشتی آمریکایی و اسرائیلی در دریاهای سرخ و مدیترانه

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب از هدف قرار دادن چهار کشتی آمریکایی و اسرائیلی در دریای سرخ و دریای مدیترانه خبر داد. به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این‌باره اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه آن‌ها و همچنین ... هدف قرار دادن ۴ کشتی آمریکایی و اسرائیلی در دریاهای سرخ و مدیترانه

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, عراق, یمن

یمن: ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور و یک کشتی را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله ارتش این کشور به ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» و یک کشتی در دریای سرخ و دریای عرب خبر داد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از عملیات‌های جدید ارتش این کشور در راستای حمایت از ملت فلسطین خبر داد.

به نقل از المسیره، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد: ۲ عملیات نظامی را به اجرا درآوردیم و یک کشتی و یک ناو هواپیمابر آمریکایی را در دریای عرب و شمال دریای سرخ هدف قرار دادیم.

سریع افزود: نیروی دریایی یک عملیات منحصر به فرد را به اجرا درآورد و کشتی «Transworld navigator» را در دریای عرب با چندین فروند موشک بالستیک هدف قرار داد.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد: هدف قرار دادن این کشتی به دلیل نقض قانون ممنوعیت ورود به بنادر فلسطینی اشغالی از سوی شرکت مالک آن صورت گرفت.

سریع ادامه داد: نیروی موشکی نیز ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» را در شمال دریای سرخ با چندین موشک بالستیک و کروز هدف قرار داد.

سریع افزود: ما در هدف قرار دادن کشتی‌های جنگی بیگانه متخاصم در دریا‌های سرخ و عرب در پاسخ به حمله به کشورمان تردید به خود راه نخواهیم داد.

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های اسراییل یا کشتی‌هایی که مقصد آنها بندر‌های اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندر‌های جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف متجاوز آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های اسراییل علیه مردم فلسطین در غزه به بهانه حمایت از دریانوردی چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی «تیوتر» + فیلم

شبکه الجزیره قطر چهارشنبه شب فیلم حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی «تیوتر» را منتشر کرد. به گزارش ایرنا به نقل از این شبکه، انگلیس امروز از غرق شدن کشتی «تیوتر» در دریای سرخ خبر داده بود. سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: به نظر می‌رسد نیروهای مسلح یمن دومین کشتی را هم در ... حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی «تیوتر» + فیلم

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسراییل, انگلس, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, فلسطین, فیلم

اندیشکده آمریکایی: یمنی‌ها محاسبات امنیتی آمریکا در خاورمیانه را برهم زده‌اند

اندیشکده «ویلسون سنتر» (Wilson Center) در تحلیلی ضمن اعتراف به موفقیت یمنی‌ها در فلج کردن ترافیک تجاری جهانی در دریای سرخ نوشت: کمپین دریایی آمریکا در منطقه از حمایت هیچ یک از شرکای عرب این کشور برخوردار نبوده و تنها تعداد محدودی کشور اروپایی به آن پیوستند. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از این ... اندیشکده آمریکایی: یمنی‌ها محاسبات امنیتی آمریکا در خاورمیانه را برهم زده‌اند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسراییل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, دریای سرخ, عربستان سعودی, یمن

یمن یک ناوشکن انگلیسی و ۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را هدف قرار داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز یکشنبه، از هدف قرار دادن یک ناوشکن انگلیسی و ۲ کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ خبر داد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: یگان موشکی نیروهای مسلح یمن با تعدادی موشک بالستیک، ناوشکن انگلیسی ... یمن یک ناوشکن انگلیسی و ۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را هدف قرار داد

ادامه

اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, دریای سرخ, فلسطین, یمن

ارتش یمن با موشک بالستیک سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است

ارتش یمن چهارشنبه شب فیلمی از موشک بالستیک “فلسطین” را که سرزمین‌های اشغالی را با آن هدف قرار داده است، منتشر کرد. به گزارش ایرنا به نقل از رسانه یمنی، ارتش این کشور دو روز پیش بود که برای نخستین بار از موشک بالستیک فلسطین رونمایی کرد. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب ... ارتش یمن با موشک بالستیک سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, دریای سرخ, فلسطین, فیلم, یمن