خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

گزارشی از آخرین وضعیت سیل و برف در استان‌های کشور

براساس گزارشهای سازمان هواشناسی کشور ۲۵ استان کشور با بارشهای زمستانی در هفته اول بهمن ۹۵ درگیر سیل و برف شده اند
از یکم تا هشت بهمن ماه امسال ۶ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خراسان جنوبی و رضوی براثر بارندگی دچار سیلاب شده اند.
وقوع سیلاب موجب ابگرفتگی معابر عمومی ، منازل مسکونی، در محاصره قرار گرفتن برخی روستاها، بستن شدن راههای روستایی ، قطع آب و برق و تخریب تاسیسات شهری و عمومی و وارد آمدن خسارات سنگینی به این استانها شده است .

همچنین علاوه بر سیل در بسیاری از استانهای کشور شاهد بارش برف بودیم که تعطیلی مدارس، بسته شدن راههای ارتباطی درون و بین شهری، لغزندگی جاده ها ، لغو پروازها، قطع آب و برق ، گرفتار شدن خودروها در کولاک و برف را به همراه داشته است .

 

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ، همزمان با بروز سیلاب در ۶ استان کشور ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر از مردم این استان ها از خدمات امدادی این نهاد بهره مند شدند.

مرتضی سلیمی روز جمعه در حاشیه بازدید از بخش های آسیب دیده ناشی از سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان در کنارک در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: از یکم تا هشت بهمن ماه امسال ۶ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خراسان جنوبی و رضوی براثر بارندگی دچار سیلاب شد.
وی ادامه داد: در این مدت ۲۲۸ تیم امدادی هلال احمر در ۱۹۱ شهر و روستا ۶ استان سیل زده کشور به ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر از مردم خدمات امدادی ارائه دادند.
وی تصریح کرد: همچنین ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از مردم ۶ استان سیلزده کشور اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور توزیع هزار و ۳۵۰ البسه، ۲ هزار و۳۵۰ تخته چادر، ۶ هزار و ۵۸۰ تخته پتو، هزار و ۹۶۰ تخته موکت، ۲۳ هزار و ۶۰۰ قوطی کنسرو از جمله اقلام توزیع شده در بین مردم سیلزده ۶ استان کشور در این مدت ذکر کرد.

وی با بیان اینکه از میان ۶ استان سیل زده کشور بیشترین آسیب به سیستان و بلوچستان وارد شده است گفت: علت حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر و سایر مسئولان کشور به این استان این است که با بررسی شدت آسیب در صورت لزوم اگر نیاز به تقویت انبارها و امدادرسانی بیشتر است اقدامات لازم صورت گیرد.

 

**آذربایجان شرقی :‌
– آموزش وپرورش آذربایجان شرقی مدارس تعدادی از شهرستان های این استان را به علت بارش برف و شدت سرما روز شنبه ۹ بهمن تعطیل اعلام کرد.
– بارش برف و لغزندگی جاده ها منجر به تصادف زنجیره ای خودروها در ۱۵ کیلومتری راه ارتباطی عجب شیر به آذرشهر درآذربایجان شرقی و ترافیک سنگین در این محور شد.
– با توجه به بارش برف و کولاک در آزاد راه تبریز – زنجان دید رانندگان در این محور به ۵۰ متر رسیده است.

 

** ایلام :‌
– تمام مقاطع تحصیلی، مراکز آموزش عالی و دانشگاه های برخی مناطق استان به دلیل بارش سنگین برف و سرما روز شنبه نهم بهمن تعطیل شد.
– پروازهای صبح شنبه این فرودگاه از مبدا تهران به مقصد ایلام و بالعکس به علت نامساعد بودن شرایط جوی و بارش سنگین برف لغو شد.

 

** اردبیل :‌
– مدارس تمام مقاطع تحصیلی را در اردبیل، سرعین، نیر، نمین، هیر و انگوت ؛ پیش دبستانی ، دبستان و متوسطه دوره اول در کوثر، گرمی ، روستاهای خلخال ؛ پیش دبستانی و ابتدایی در بیله سوار، جعفرآباد، شهر خلخال، مشگین شهر، ارشق و خوروش رستم و پیش دبستانی در پارس آباد مغان در روز شنبه تعطیل اعلام شد.
– تردد در جاده های برف گیر استان از جمله گردنه های قلندر، قلاجه، مسیر ملکشاهی، کبیرکوه و جاده ایلام – سرابله و ایلام – ایوان تنها با زنجیر چرخ انجام می شود.
– پروازهای فرودگاه شهدا از مبدا تهران به مقصد ایلام روز شنبه نیز برای دومین روز متوالی بدلیل بارش برف و نا مساعد بودن هوا لغو شد.

 
** یزد :
– وزش توفان با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت، جمعه شب در شهر هرات، مرکز شهرستان خاتم. سرعت باد در شهرستان های بهاباد و ابرکوه ۹۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

 

** مازندران :
– حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی سواری جمعه شب به علت بارش شدید برف و لغزندگی در جاده هراز گرفتار شدند.این خودروهای سواری در تونل بزرگ امامزاده هاشم و مسیرهای منتهی به این تونل گرفتار شدند که با مداخله نیروهای امدادی هلال احمر تا ساعت ۲۳ تمامی آنها به سمت مقصد هدایت شدند.
حدود یکهزار و ۵۰۰ دستگاه از این خودروها که مقصدشان تهران بود در داخل این تونل و مسیر منتهی به آن متوقف و برای مدتی باعث ایجاد گره ترافیکی و مسدود شدن کامل جاده شده بودند.
حدود یکهزار دستگاه خودروی دیگر هم در همین مسیر تا منطقه ‘ زیارباغ ‘ پلور متوقف مانده بودند که درنهایت باحضور گروههای امدادی هلال احمر و راهداری به سمت خروجی آمل و تهران هدایت شدند.

 

** البرز :‌
– سقوط بهمن درمحدوده گچسرتادهانه جنوبی تونل کندوان در جاده کرج – چالوس رخ داد که خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته وانسداد جاده کرج- چالوس سقوط این بهمن ها هیچ آسیبی برای مردم و رانندگان در پی نداشت.

 

** زنجان :
بارش برف از پنجشنبه هفته گذشته درمناطق مختلف استان زنجان آغاز شده است موجب بسته شدن ۴۵ راه روستایی شد. راه های روستایی بسته شده این استان در شهرستان های ماهنشان، طارم، ابهر، خدابنده، خرمدره، سلطانیه، ایجرود و زنجان گزارش شده است.
– مدارس مقطع ابتدایی نوبت بعد ازظهر زنجان و کلیه مقاطع تحصیلی قیدار به علت بارش برف و به منظور جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی برای دانش آموزان، روز شنبه تعطیل شد.
-هم اکنون بارش برف همراه باوزش باد شدیددرجاده های زنجان–طارم، زنجان – دندی، گردنه های چایرلو و قلی کندی، دندی – تخت سلیمان و زنجان – تهم – چورزق در جریان است که موجب کولاک شدید شده و تردد در این مسیرها فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
** خراسان شمالی :
– پلیس راه و جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از جمعه شب تاکنون به ۱۰۰ خودروی گرفتار در برف در محورهای ارتباطی این استان کمک رسانی کردند.
عوامل پلیس راه تاکنون به ۲۰ دستگاه خودروی گذری از محورهای استان که به علت شرایط لغزندگی جاده دچار مشکل شده بودند امداد رسانی کردند.
– مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز از امدادرسانی به ۸۰ دستگاه خودروی گذری از استان جمعه شب و روز شنبه خبرداد و گفت: این خودروهای عبوری در گردنه اسدلی دچار مشکل شده بودند که توسط عوامل هلال احمر امداد رسانی شدند.

 
**هرمزگان
– بارش‌های شدید، تگرگ و توفان چند روز اخیر بیش۱۰میلیارد تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت واردکرد.
سیل همچنین به یکهزار۵۰۰هکتارمزارعه کشت هندوانه،۲۱هکتارگوجه داربستی،۸۰هکتارسیب زمینی و۱۰هکتاراراضی کشاورزی بین پنجاه تا۱۰۰درصد خسارت زد ،۶۵راس گوسفند ،۷راس گاو و۵ نفر شتر تلف شدند.
-ازآغاز بارندگی و جاری شدن سیلاب تاکنون به دو هزار و۹۴۰ نفر از مردم سیلزده توسط هلال احمر و نیروهای امدادی تحت مدیریت بحران شهرستان امداد رسانی شد.
همچنین در این مدت ۶۰۰ نفر از مردم روستاهای توگج ، بیاهی و کرتی از بخش لیردف در قالب ۱۵۰خانوار اسکان اضطراری داده شدند .
وی ادامه داد: ۱۵۰ تخته چادر، ۱۵۰ تخته موکت، ۹۴۰ تخته پتو، ۱۵۰ شعله فانوس، ۱۱۱ست ظروف،هزار۷۴۰ ۶ قوطی کنسرو، ۱۵۰عدد کلمن آب، ۲۰۰۰و۱۵۰ عدد گالن آب از جمله اقلام توزیع شده است.
– بارش باران ، تگرگ و وزش باد بیش از ۲۰ میلیارد تومان به تاسیسات این شهرستان خسارت وارد کرد.
این خسارت ها به بخش های راه، شیلات ، آب رسانی ، برق ، مخابرات ، معابر شهری و روستایی و منازل مسکونی وارد شده است.

 
**کردستان
به دلیل کولاک شدید و احتمال سقوط دوباره بهمن، جاده مریوان – سقز بسته شد.
این مسیر به طول ۱۳۰ کیلومتر یکی از مسیرهای سخت گذر استان بوده که از بامداد امروز به دلیل کولاک شدید و احتمال سقوط بهمن مسدود شد.
– ارتفاع برف در گردنه ژالانه اورامان به ۳۵ سانتیمتر رسیده و تردد در این مسیر فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
بارش برف سروآباد به ویژه در ارتفاعات این شهرستان از روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
– با وجود بارش برف از شب گذشته راه ارتباطی ۲۰۰ روستای استان در شهرهای کامیاران، بانه و مریوان مسدود بوده و تردد در جاده های صلی و بین شهری بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.
با حضور عوامل راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و انجام عملیات برفروبی و نمک پاشی تردد در جاده ها بین شهری با زنجیر چرخ ممکن بوده و در محورهای روستایی راه ارتباطی ۲۰۰ روستا مسدود است.

 
** سیستان و بلوچستان
– ۲ پرواز شرکت تابان از فرودگاه بین المللی زاهدان درمسیر مشهد و تهران به دلیل شرایط نامساعد جوی ، مه گرفتگی و کاهش دید لغو شد.
– بارندگی ۲۴ ساعت گذشته و طغیان رودخانه کاجو و نبود پل بر روی این رودخانه بزرگ راه ارتباطی ۲۱ روستای این بخش را قطع کرده و امکان خدمات رسانی نیست.
با بسته شدن راه‌ این روستاها بیش از هشت هزار نفر از جمعیت روستایی بخش ساربوک گرفتار سیلاب شده و راهی برای خدمات رسانی و اعزام بیماران آنها به مراکز درمانی وجود ندارد.
مسیرهای خیرآباد – ایرانشهر، ایرانشهر – جلگه، چاهان – زرآباد، نیکشهر – بنت، جاسک – کنارک، کاروان – زرآباد، بزمان – دلگان، فنوج – رمشک، فنوج – اسپکه و فنوج – بنت همچنان بسته است..
-بر اثر ریزش آوار در منزلی مسکونی در این شهرستان یک نفر جان خود را از دست داد.
– ۹ نفر کشاورز و افراد فعال درسد کهیر گرفتار شده در سیلاب محدوده زمین های بالادست این سد پس از ۳۱ ساعت، شب گذشته نجات یافتند.
– نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در عملیات یک ونیم ساعته امداد و نجات یک خانواده ۶ نفره اهل سراوان را از خطر فرو رفتگی در گل و لای نجات دادند.
با توجه به فروکش نکردن کامل سیلاب، پنج مسیر در جنوب استان همچنان بسته است.
شمارزیادی از راههای اصلی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل بارندگی و سیلاب چند روز گذشته بسته شده بود که با فروکش کردن آب و تلاش نیروهای راهداری همه آنها به غیر از پنج مسیر بازگشایی شده است.
همچنین ۶ روستای در مسیر سیلاب جنوب استان در این مدت با جمعیتی بیش از ۱۰۰ خانوار به دلیل حوادث احتمالی تخلیه و افراد ساکن آن به مکان های امن انتقال داده شدند.
در این مدت هزار و ۱۸۶ خانوار استان با جمعیتی معادل پنج هزار و ۵۴۵ نفر نیز در چادر اسکان اضطراری داده شدند.
در این مدت منازل هزار و ۶۷۵ خانوار استان دچار آسیب ۱۰ تا ۸۰ درصدی شد که با برنامه ریزی های صورت گرفته برای بازسازی واحدهای مسکونی که در این سیلاب دچار خسارت شدند وام ۲۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد تعلق خواهد گرفت.
همزمان با بروز سیلاب در ۶ استان کشور ۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر از مردم این استان ها از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر بهره مند شدند.
وی با بیان اینکه از میان ۶ استان سیل زده کشور بیشترین آسیب به سیستان و بلوچستان وارد شده است ،گفت: علت حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر و سایر مسئولان کشور به این استان این است که با بررسی شدت آسیب در صورت لزوم اگر نیاز به تقویت انبارها و امدادرسانی بیشتر است اقدامات لازم صورت گیرد.
براساس جدیدترین گزارش ها از دستگاههای اجرائی افزون بر ۶۰ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی، کشاورزی و راههای این شهرستان خسارت وارد شده است.
یک زن میانسال در منطقه دشت آبخوان بخش مرکزی خاش بر اثر شدت بالای سرما و یخبندان شبانه جان سپرد.
از روز نخست بهمن تاکنون کارهای امدادرسانی به حادثه دیدگان ناشی از برف و سرما و بارش و سیل توسط هلال احمر در حال انجام است و تاکنون افزون بر هزار و ۸۰۰ نفر و ۴۱۰ خانوار از خدمات امدادی این نهاد بهره مند شده اند.
چاکرزهی توزیع ۱۴۵ تخته چادر، ۳۲۰ تخته موکت، ۲۴۰ دستگاه چراغ والر، ۶۵۹ تخته پتو، ۱۳۱۹ نایلون، ۲۱ ست ظروف و گالن، ۱۲۳۰ عدد قوطی کنسروجات و ۳۶ دستگاه فانوس را از اقلام مهم توزیع شده توسط هلال احمر بین آسیب دیدگان عنوان کرد.

 

** چهار محال و بختیاری
بارش ۳۹ سانتیمتری برف در کوهرنگ شهر کرد/گردنه چری و شاه منصوری بازگشایی شد
۳۹ سانتیمتری برف طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان کوهرنگ بارش داشته است .
با احتساب برف جدید هم اکنون ارتفاع برف در ایستگاه چلگرد به ۵۰ سانتیمتر رسیده است. طی همین مدت در شهرستان فارسان نیز شاهد بارش ۲۰ سانتیمتری برف بودیم و در سایر نقاط استان از آنجا که بارش برف و باران توامان بوده، برفی روی زمین برجای نمانده است.
بارش های پراکنده تا ظهر امروز در استان ادامه دارد، از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( ۱۳ و ۱۴ بهمن) خبر داد.
این میزان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۹۸ میلیمتر بوده ۱۱ درصد کاهش و در مقایسه با میانگین مشابه دوره بلندمدت ۱۶ درصد کاهش داشته است.
همچنین بازگشایی گردنه ‘چری و شاه منصوری’ در شهرستان کوهرنگ که بدلیل بارش شدید برف مسدود شده بود باز شده است .
گردنه های چری و شاه منصوری در شهرستان کوهرنگ در محور کوهرنگ – بازفت – مسجد سلیمان به علت برف و کولاک شدید و نبود دید مسدود شده بود.
هم اینک محور بازگشایی شده ولی به دلیل وزش باد شدید در محور، رانندگی فاقد دید و تردد به سختی و به کندی انجام می شود.
**بارش برف گردنه چری و شاه منصوری شهرستان کوهرنگ را مسدود کرد
گردنه های چری و شاه منصوری در شهرستان کوهرنگ به علت برف و کولاک شدید و نبود دید تردد امکان پذیر نیست و تا اطلاع ثانوی مسدود است.
این گردنه ها در محور کوهرنگ – بازفت- مسجد سلیمان قرار دارند که به دلیل بارش برف از عصر پنجشنبه هفتم تا روز جمعه هشتم بهمن ماه و وزش باد شدید، تردد خودرو ها دچار اختلال شده است.
همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی در محورهای مواصلاتی استان ضروری است، تمامی راهداران در محورهای ارتباطی استان مستقر و به حال آماده باش هستند.
– به دلیل نامساعد بودن هوا و بارش برف، پرواز مشهد به شهرکرد و برعکس در روز جمعه هشتم بهمن لغو شد.
** آذربایجان غربی
گرفتار شدن ۵۴ مسافر در محور تکاب – ایرانخواه در پی انحراف ۲ دستگاه تریلی و مسدود شدن این مسیر

 
** لرستان
– بارش شدید برف که از روز گذشته در برخی از شهرستانهای لرستان آغاز شده موجب قطع راه ارتباطی ۸۰۰ روستا شده است.

 

** کرمان
سیلاب ۲ روز گذشته به ۸۰ منزل مسکونی در روستاهای اطراف این شهرستان خسارت وارد کرد.
امدادرسانی به حادثه دیدگان در روستاهای اطراف شهرستان منوجان از قبیل روستای نخلستان و آریان، ضمن توزیع ۹۶۰ قوطی کنسروجات، چادر و نایلون انجام شد.۱۸ دستگاه چادر مورد نیاز ۲ روستای دیگر در شهرستان منوجان است که امروز به حادثه دیدگان تحویل داده می شود
بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب طی ۲ روز گذشته در چند شهرستان دیگر استان کرمان از جمله قلعه گنج، کهنوج، جیرفت و کوهبنان نیز موجب آبگرفتگی و برخی خسارت های مالی شده بود.
– توفان شدید شن به همراه ریزگردها موجب بسته شدن جاده ترانزیتی ریگان – چابهار شد.
توفان شن که مجدد از صبح امروز در ریگان آغاز شد موجب کاهش دید افقی در راه های این شهرستان شده است.
تاکنون ۳۳ نفر در شهرستان ریگان به دلیل غلظت ریزگردها و توفان شن راهی مراکز درمانی شده اند.
نیروهای امدادی و راهداری با توجه به کاهش دید و مسدود شدن مسیر ریگان – چابهار در این محور مستقر شده اند.
بیش از ۵۰ روستا در شهرستان ریگان در محاصره توفان شن و ریزگردها قرار دارند و تکرار این پدیده اهالی شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

 
** کرمانشاه:
هم اکنون در گردنه حسن آباد در محور اسلام آبادغرب به کرمانشاه، گردنه مله ماس در سنقر و کلیایی و محور اسلام آبادغرب – قلاجه، محور روانسر به پاوه و محورهای جوانرود شاهد بارش برف هستیم.
تردد به کندی از مسیرهای یاد شده صورت می گیرد و این تردد نیز فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است.
صبح امروز مسیرهای روانسر به پاوه و کرمانشاه به اسلام آبادغرب به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود.
اکنون با تلاش ماموران راهداری کار بازگشایی مسیرهای اصلی به اتمام رسیده و کار بازگشایی مسیرهای فرعی و روستایی نیز آغاز شده است.
بارش سنگین برف راه ارتباطی ده ها روستای استان کرمانشاه را با مراکز شهری مسدود کرده است.
بارش سنگین برف که از پنجشنبه شب استان کرمانشاه را فرا گرفته موجب قطع جاده ده ها روستای استان با مراکز شهری شده است.
بارش برف راه ارتباطی ۶۵ روستای دهستان های حیدریه و گواور را با مرکز بخش این شهرستان مسدود کرد.تمام امکانات راهداری به کار گرفته شده تا راه های ارتباطی مسدود شده روستاهای گیلانغرب در کمترین زمان ممکن بازگشایی شود.
۴۳ تن از عوامل راهداری با به کارگیری ۲۵ دستگاه ماشین آلات برف روب و سنگین از پنجشنبه شب تاکنون به طور مستمر مشغول عملیات بازگشایی راه های مسدود شده هستند.
هم اکنون تردد در محورهای اصلی گیلانغرب به سمت اسلام آباد در گردنه قلاجه، بخش گواور و محور داربادام به علت بارش برف سنگین و کولاک شدید، فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است.
– راه ارتباطی ۴۰روستای این شهرستان مسدوداست ومسافران تا زمان بازگشایی مسیرها، از سفر به مناطق روستایی خودداری کنند.
براثر بارش های شب گذشته و صبح امروز راه روستاهای دهستان های قزوینه، فش و خزل غربی کنگاور مسدود شده وهم اکنون چندگروه راهداری این شهرستان در تلاش برای بازگشایی راه این روستاها و تسهیل در تردد در مسیرهای برف گیر هستند.
– تمامی راه های ارتباطی روستایی در بخش مرکزی این شهرستان با مراکز شهری به دلیل بارش سنگین برف هم اکنون مسدود است.
بارش برف در نقاط مختلف شهرستان متغیر است اما بنا به گزارش ها میزان بارش در برخی نقاط کوهستانی به ۵۰ سانتی متر می رسد.
با وجود تلاش نیروهای راهداری از بامداد شب گذشته اما به دلیل میزان و گستردگی بارش هم اکنون تمامی محورهای روستایی مسدود می باشد‌.
– راه دسترسی پنج روستای بخش حمیل از توابع شهرستان اسلام آبادغرب هم اکنون مسدود است که نیروهای امدادی در تلاس برای بازگشایی جاده هستند‌.
بر اثر اشکال در سیستم توزیع برق تعداد ۳۰ روستای این بخش و نقاطی از شهر حمیل نیز با قطعی برق مواجه اند‌.محور شاهبداغ که صبح امروز مسدود شده بود با تلاش نیروهای راهداری هم اکنون باز است.
– راه ارتباطی ۴۵ روستای این شهرستان به علت بارش برف با مراکز شهری قطع شده است.
– بارش برف موجب قطع برق برخی نقاط شهرهای کرمانشاه، روانسر، ثلاث باباجانی و گیلانغرب شده است.
همچنین قطع راه های ارتباطی برخی روستاهای شهرستان های دالاهو و اسلام آبادغرب با مرکز شهرستان در نتیجه بارش برف خبر داد.

 
** همدان
تیم های هلال احمر این استان در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۶۴تن از شهروندان که در برف و کولاک گرفتار شده بودند، امداد رسانی کردند.
۶ عملیات در جریان ریزش برف و کولاک و چندین عملیات امداد جاده ای در این مدت زمان توسط هلال احمر انجام شد.
در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ مسافر در راه مانده در پایگاه امداد جاده ای هلال احمر اسکان اضطراری شدند.
۳۰ دستگاه آمبولانس، ۱۲ دستگاه خودروی نجات، هشت دستگاه کامیون به همراه خودروی وانت، سواری و موتورسیکلت در طرح زمستانه امسال به کار گرفته شده اند.
-ریزش برف در ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان تویسرکان به میزان ۵۰ سانتیمتر بی سابقه گزارش شده است.
– در حال حاضر جاده ها و گردنه های همدان با ریزش برف و کولاک شدید همراه است.
– گردنه های گرین نهاوند وهمه کسی با ریزش برف وکولاک وگردنه اسدآباد و محور ملایر نیز با کولاک شدید همراه است.
۲۰ روستا که در شهرستانهای اسدآباد، تویسرکان، نهاوند و ملایر قرار دارند تا مرز ۳۰۰ متری روستا پاکسازی شده اند اما به دلیل پاسخگو نبودن تجهیزات، ماشین آلات دیگری برای پاکسازی اعزام شده اند.

آلودگی ۱۵ استان به آنفلوآنزای مرغی؛ ۶ میلیون قطعه مرغ معدوم شده‌اند

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران از گسترش شیوع آنفلوانزای پرندگان در ۱۵ استان خبر داد و گفت: هم اکنون استان‌های قم و اصفهان شرایط خوبی در این زمینه ندارند.   ناصر نبی پور در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور اظهارداشت: تاکنون حدود ۱۵ استان به ... آلودگی ۱۵ استان به آنفلوآنزای مرغی؛ ۶ میلیون قطعه مرغ معدوم شده‌اند

ادامه

ایران, خبر, فساد

هواز فلج شد؛ آب، برق و خطوط تلفن قطع ، مدارس، بازار و بانک ها تعطیل شد

امروز اهواز با قطعی آب، برق و خطوط تلفن همراه (در بسیاری ساعات) مواجه و شهر فلج شده است. گرد و خاک و طوفان باد دست از سر اهواز برنمی دارد. از ظهر روز گذشته مردم در مناطق مختلف شاهد قطعی برق بودند و تا به حال برخی مناطق در دو نوبت بیش از ۴ ... هواز فلج شد؛ آب، برق و خطوط تلفن قطع ، مدارس، بازار و بانک ها تعطیل شد

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

بارش برف در محورهای ١١ استان ادامه دارد

جانشین رییس پلیس راه راهور ناجا ضمن هشدار به شهروندانی که از محورهای برفگیر تردد می کنند، اعلام کرد: بارش برف در محورهای ۱۱استان همچنان ادامه دارد و تردد در استان های کرمانشاه، لرستان، زنجان، کردستان، ایلام (اکثر محورها) تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.   هشدارپلیس:تردد در محورهای۵ استان تنها با زنجیرچرخ / بارش ... بارش برف در محورهای ١١ استان ادامه دارد

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست

برف راه ۴۰۰ روستای دلفان لرستان را بست !

فرماندار دلفان لرستان گفت: بارش سنگین برف ارتباط بیش از ۴۰۰ روستا را با مرکز شهرستان قطع کرده است.   جعفر طولابی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در شهر نورآباد مرکز شهرستان ۷۰ سانتیمتر و در ارتفاعات بیش از ۲ متر برف گزارش شده که این میزان بارش در چند سال ... برف راه ۴۰۰ روستای دلفان لرستان را بست !

ادامه

ایران, خبر, محیط زیست