هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

کیسینجر: برای یافتن توافق صلح، اوکراین باید به روسیه امتیاز ارضی بدهد

وزیر خارجه اسبق آمریکا در داووس با بیان اینکه غرب باید از تلاش برای وارد آوردن شکست ویرانگر به روسیه دست بکشد، به اوکراین پیشنهاد داد تا امتیاز ارضی بدهد تا توافق صلح برقرار شود.

 

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، هنری کیسینجر ۹۸ ساله که سابقا وزیر خارجه ایالات متحده بود، دوشنبه در جریان مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت که “اوکراین باید پیش از آنکه تغییرات و تنش‌های فاحش ایجاد شود که نتوان به سادگی بر آنها غلبه کرد، مذاکرات را آغاز کند.”

 

این سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی در کنفرانس مذکور گفت: به لحاظ ایده‌آل، نقطه تعیین‌کننده و حدفاصل باید بازگشت به وضعیت پیشین باشد. دنبال کردن جنگ فراتر از آن مرحله، درباره آزادسازی اوکراین نخواهد بود، بلکه به معنای جنگ جدیدی علیه خود روسیه است.

 

صحبت‌های کیسینجر در شرایطی مطرح شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در سخنرانی خود برای گشایش نشست این هفته داووس در سوئیس گفت که اگر اجازه داده شود تا حمله روسیه به کشورش همینطور بی‌پاسخ بماند، بار دیگر “نیروی بی‌رحم” بر جهان حاکمیت خواهد کرد.

 

او به نمایندگان حاضر گفت که اگر به پوتین اجازه داده شود در جنگ پیروز شود، نشست آنها بیهوده خواهد شد، زیرا او “علاقه‌ای به افکار ما ندارد و نیرو و زور بی‌رحم و وحشیانه حرف نمی‌زند، بلکه می‌کُشد.”

 

اما کیسینجر گفت که برای غرب “مرگبار” خواهد بود که در “حال و هوای همین لحظه” غرق شود و موقعیت قدرت روسیه در اروپا را به دست فراموشی بسپارد.

 

براساس گزارش دیلی تلگراف، او با این توضیح که روسیه برای بیش از چهار قرن “بخش اساسی اروپا” بوده، تاکید کرد رهبران اروپایی نباید “از روابط بلندمدت غافل شوند” چون در غیر این صورت خطر قرار دادن روسیه در یک اتحاد دائمی با چین را ایجاد می‌کنند.

 

کیسینجر همچنین گفت: امیدوارم که اوکراینی‌ها، شجاعتی را که به نمایش گذاشته‌اند، با خِرد همراه کنند.

 

در جریان نشست چهار روزه داووس که از یکشنبه آغاز به کار کرده است، روسیه حاضر نیست و انتظار می‌رود اوکراین بر کل مطالب مورد بحث، سایه بیفکند.

 

در جریان بحث‌ و گفت‌وگوهای دوشنبه، معاون صدراعظم آلمان با لحنی تند مجارستان و برخی از کشورهای “منفعل” در بحث تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه روسیه را سرزنش کرد. او گفت: ما شاهد بدترین وضعیت اروپا هستیم.

آیا جنبش صلح هنوز باید با ناتو مخالفت کند؟

در گزارش‌های خبری این روزها به ناتو- بازوی جهانی پنتاگون- به دلیل نقشش در جنگ اوکراین، اشاره می‌شود. هم‌اکنون میلیون‌ها نفر در آمریکا ناتو را راهکاری می‌دانند که می‌تواند جنگ اوکراین را پایان دهد و صلح به ارمغان آورد.

ادامه

اتحاد شوروی, اروپا, استعمار, افریقا, افغانستان, امپریالیسم, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, جنگ سرد, چین, روسیه, ژاپن, سوسیالیسم, سومالی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, لهستان, مقاله, ناتو, ویتنام, یمن, یوگوسلاوی

«دیلی میل»؛ انگلیس به «اودسا» کشتی جنگی اعزام می‌کند

انگلیس به همراه شرکای خود در ناتو درصدد است تا به بهانه محافظت از کشتی‌های حامل غلات مهم اوکراین، به «اودسا» در دریای سیاه کشتی جنگی اعزام کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, بلاروس, تحریم, جنگ سرد, حضور نظامی, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب, لیتوانی, مصر, ناتو

ژاپن به معاهده آمریکا، انگلیس و استرالیا نمی‌پیوندد

نخست‌وزیر ژاپن بعد از نشست سران توکیو، واشنگتن، دهلی نو و کانبرا خبر داد که کشورش به معاهده سه جانبه آمریکا، استرالیا و انگلیس ملحق نمی‌شود.

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, امریکای شمالی, امنیتی, انگلستان, تشنج‌ زایی, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, ژاپن, شرق آسیا, کانادا, ناتو, نیوزلند, هندوستان