اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

کوبا اقدام آمریکا علیه همکاری‌های پزشکی بین‌المللی را محکوم کرد

دولت کوبا بار دیگر از کارشکنی آمریکا در همکاری‌های پزشکی بین‌المللی این کشور به شدت انتقاد و اعلام کرد که دولت آمریکا سعی می‌کند تا سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را در راستای منافع خود تحت فشار بگذارد.

 

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه کوبا دیروز  (پنجشنبه) طی بیانیه‌ای در مورد اقدامات مُخرب آمریکا در روند همکاری های پزشکی بین‌المللی کوبا در کشورهای مختلف علیه شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: مردم کوبا و جامعه جهانی از کارزار نادرستی که دولت آمـریکا از سال ۲۰۱۹ برای بی‌اعتبار کردن همکاری بین‌المللی پزشکی کوبا، از طریق تحت فشار قرار دادن دولت‌ها و محروم کردن مردم کشورهای مختلف از خدمات بهداشتی، آگاه می باشند. به عنوان بخشی از این کارزار، دولت ایالات متحده آمـریکا فشارها را علیه سازمان بهداشت پان امریکن آغاز کرده است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: این نفرت‌انگیز است که دولت ایالات متحده آمـریکا سعی می‌کند تا سازمان‌های بین المللی و منطقه ای را در راستای منافع خود تحت فشار بگذارد. دولت ایالات متحده آمـریکا سعی در آسیب رساندن به روابط کوبا با سازمان بهداشت پان امریکن دارد که در طول تاریخ متکی به همکاری، احترام، شناسایی مشترک اهداف و ارزشهای انسانی و تعهد به تضمین خدمات بهداشتی با کیفیت برای مردم بوده است.

 

وزارت خارجه کوبا تاکید کرد: تحـریم شدید اقتصادی، تجاری و مالی ایالات متحده آمریکا علیـه کوبا، که تأثیرات آن به ویژه در زمینه بیماری همه گیر  کووید – ۱۹ بسیار ویرانگر بوده، نمی‌تواند مانع از تداوم سیاست‌های دولت کوبا شوند.

 

کوبا اخیرا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه برخی کشورها تصریح کرد که رفتارهای غیرمسئولانه واشنگتن بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

 

پیش‌تر و به دنبال اعزام تیم‌های کمک‌رسان پزشکی کوبا به چند کشور، بیش از ۴۰ سازمان، نهاد و اتحادیه در اروپا از پیشنهاد اعطای جایزه صلح نوبل به کادر پزشکی کوبا که در سراسر جهان برای کمک به کشورهای مختلف در مقابله با کرونا اعزام شده‌اند، حمایت کرده‌ بودند.

 

در حالی‌که اقدامات پزشکی کوبا در جهت همبستگی و کمک به کشورهای جهان در مقابله با کرونا بوده اما دولت دونالد ترامپ به دلیل دشمنی با دولت و مردم این کشور ، اقدامات بشردوستانه هاوانا را تحمل نکرده و از کشورها خواسته هیات‌های پزشکی کوبا را نپذیرند. هرچند که این کشورها نسبت به این درخواست واشنگتن بی‌توجه بوده و از حضور اعضای کادردرمانی و کمک‌های درمانی کوبا استقبال کرده‌اند.

 

دولت ترامپ درصدد قطع درآمدهای کوبا با ایجاد شرایط سخت اقتصادی از طریق تحریم‌های طولانی‌مدت است.

مادورو : همکاری با روسیه، چین، کوبا و ایران را ادامه می‌دهیم

رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌گوید علاوه بر همکاری با روسیه، چین، کوبا و ایران در زمینه‌های فنی و راهبردی، به سمت استقلال و خودکفایی نیز گام برمی‌داریم.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, کوبا, ونزوئلا

ایجاد ستاد فرماندهی عملیات مخفی؛ فاز جدید مقابله ونزوئلا در برابر آمریکا

رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه‌شنبه، به دنبال افشای عملیات تروریستی مخفیانه سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا)، بر لزوم ایجاد «ستاد فرماندهی مخفی» علیه اقدامات جاسوسی واشنگتن تاکید کرد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تحریم, تروریسم, جهان, چین, خبر, روسیه, کلمبیا, ونزوئلا

آرژانتین همکاری‌های اقتصادی با چین را توسعه می‌دهد

با افزایش همکاری‌های اقتصادی چین و آمریکای لاتین، یک شرکت چینی در تازه‌ترین اقدام در حال مذاکره با آرژانتین برای ساخت پروژه ریلی به ارزش یک میلیارد دلار جهت انتقال نفت خام و گاز طبیعی از منطقه «واکا مورتا» به شهر بندری «باییا بلانکا» است.

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کوبا سیاست‌های آمریکا را بزرگترین تهدید علیه صلح و امنیت خواند

وزیر خارجه کوبا ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا علیه برخی کشورها تصریح کرد که رفتارهای غیرمسئولانه این کشور بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهان به شمار می‌رود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای لاتین, تحلیل, تهدید صلح جهانی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, کوبا, مسابقه تسلیحاتی