کنگره «فلسطین آزاد» با وجود کارشکنی‌ها در وین برگزار شد

کنگره «فلسطین آزاد» با وجود تلاش‌هایی از سوی مقام‌های اتریش برای توقف این رویداد، در وین برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این کنگره با مخالت‌هایی از سوی گروه‌های سیاسی از جمله جامعه یهودیان اتریش روبرو بود و پلیس را برای اعمال ممنوعیت در برگزاری این رویداد تحت فشار قرار داد.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از کنسل شدن برگزاری این رویداد توسط شهرداری وین در آخرین لحظه، برگزارکنندگان با موفقیت محل برگزاری کنفرانس را به جایی دیگر انتقال دادند.

«ویلهلم لاگتالر» یکی از برگزار کنندگان کنگره فلسطین آزاد این اقدام شهرداری وین را «مانع تراشی» توصیف کرد.

یکی از اعضای سابق پارلمان اسرائیل و «اعظم تمیمی» روزنامه نگار فلسطینی-انگلیسی در میان سخنرانان اصلی این کنگره بودند.

تمیمی تغییر در رویکرد جهانی نسبت به مقاومت فلسطین را پس از عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر مورد بررسی قرار داد و آن را «چالشی برای آزادی و شرافت علیه ایدئولوژی صهیونیسم» به جای صرفا مناقشات ارضی دانست.

وی با بیان اینکه حکام غربی می‌ترسند جوانان درباره مقاومت فلسطین، حقیقت را بفهمند، افزود: «آنها نگرانند وقتی که فرزندانشان ۱۰ سال بعد اداره امور کشورها را برعهده بگیرند، جهان را متفاوت ببینند. فرزندان آنها طرف عدالت و فلسطین خواهند بود.»

قانونگذار سابق پارلمان اسرائیل نیز تاکید کرد، اقدامات اسرائیل همه فلسطینی‌ها را هدف قرار می‌دهد نه فقط جنبش‌های مقاومت مانند حماس را و خاطرنشان کرد، اسرائیل موجودیت آنها را یک تهدید می‌داند.

برگزارکنندگان کنگره فلسطین آزاد اعلام کردند که با وجود همه چالش‌ها، شرکت کنندگان زیادی در این رویداد حضور داشتند که نشان دهنده تمایل مداوم جامعه بین‌المللی به مساله فلسطین است.

خروش اسپانیایی‌ها در حمایت از فلسطین

هزاران نفر از مردم اسپانیا با حضور در خیابان‌های پایتخت و سایر شهرهای این کشور، فشار دولت بر رژیم اسرائیل برای پایان دادن به جنگ در خاورمیانه و «نسل‌کشی» در غزه را خواستار شدند. به گزارش ایرنا از روزنامه ال موندو، در آستانه سالگرد عملیات نیروهای حماس علیه مواضع اسرائیل موسوم به طوفان الاقصی در ... خروش اسپانیایی‌ها در حمایت از فلسطین

ادامه

آپارتاید, آفریقای جنوبی, آمریکا, اسپانیا, استرالیا, استعمار, انگلیس, تایلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صلح, صهیونیسم, ضد جنگ, فرانسه, فلسطین, فیلیپین, کودکان, لبنان, نیوزلند

تظاهرات ضدصهیونیستی مردم یونان در آستانه سالروز «طوفان‌الاقصی»

هزاران نفر مردم یونان امروز شنبه با برگزاری تظاهراتی جنایات اسرائیل در لبنان و فلسطین را محکوم کردند. به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، هزاران نفر از مردم یونان در همبستگی با مردم فلسطین و لبنان به خیابان‌ها آمدند و علیه تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل در این کشورها تظاهرات برگزار کردند. در بزرگ‌ترین راهپیمایی که ... تظاهرات ضدصهیونیستی مردم یونان در آستانه سالروز «طوفان‌الاقصی»

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, انگلیس, ایتالیا, جهان, حقوق بشر, خبر, ضد جنگ, فرانسه, فلسطین, لبنان, همبستگی, یونان

ملانشون: پرچم‌های لبنان و فلسطین را هر جا که می‌توانید نصب کنید

رهبر حزب چپگرای فرانسوی به مناسبت سالگرد حمله هفتم اکتبر طوفان الاقصی از دانشجویان در کشورش خواست در راستای حمایت از مردم فلسطین و لبنان پرچم‌های آنها را در هر جایی که ممکن باشد نصب کنند. به گزارش ایسنا، «ژان لوک ملانشون»، رهبر حزب چپگرای «فرانسه تسلیم ناپذیر» در اعتراض به اعلامیه اخیر وزارت آموزش ... ملانشون: پرچم‌های لبنان و فلسطین را هر جا که می‌توانید نصب کنید

ادامه

تحلیل, جهان, خاورمیانه, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, لبنان

آمریکا: برای اسرائیل مناسب است که به حملات لبنان ادامه دهد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر از توحش اسرائیلی‌ها در لبنان حمایت کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آمریکا علاوه بر تأمین تسلیحات مورد نیاز اسرائیل به منظور نسل کشی فلسطینیان در غزه و بمباران غیرنظامیان در لبنان، کار حمایت سیاسی و دیپلماتیک از این رژیم را نیز برعهده دارد. مانع شدن ... آمریکا: برای اسرائیل مناسب است که به حملات لبنان ادامه دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, غرب, فلسطین, لبنان