حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

کلیدهایتان به چکار آمد وقتی که خودتان قفل بودید؟

اخیرا عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مقاله ای از وضعیت هولناک جامعه‌ی ایران سخن رانده است. اینکه جامعه رو به زوال است؛

 

آخوندی می گوید: «واقعیت این است که جامعه ما در حال زوال اجتماعی است. یعنی امکان اینکه مشکلات بنیادی خود را رفع کند، ارزش افزوده ایجاد کند و امید را تزریق کند، ندارد. این یک واقعیت است که اگر آن را در لفافه بیان کنیم، راهی برای درمان آن پیدا نخواهیم کرد.»

 

او از پایین آمدن بردباری اجتماعی و اینکه تجمعات مسالمت آمیز مردم، فورا به خشونت کشیده میشود گله میکند او از همه اینها می گوید. اما یک چیز را نمی گوید، اینکه چرا به این مرحله رسیدیم؟ قطعا مردم در پیدایش این مصائب و درد ورنج، تقصیری نداشتند. چرا آخوندی حاضر نیست بپذیرد که عملکرد مشعشع ایشان و دولتی که قرار بود بذر امید و تدبیر بکارد و بهبودی اوضاع جامعه را سامان ببخشد اکنون بجایی رسیده ایم که روزانه از در و دیوار، مشکل وبدبختی بر سر مردم بینوا آوار می‌شود. بانکها یا ورشکسته شده اند و یا مابقی هم به همان سرنوشت دچار میشوند.

 

مقصر کیست ؟ مردم؟ تورم زیاد و کاهش ارزش پول ملی، سرعتی شتابان گرفته است. چه کسی مقصر است؟ هر روز و در گوشه کنار کشور شاهد برملا شدن اختلاس ها و دزدی‌های هزار میلیاردی هستیم؛ بطوریکه گویا مسابقه ای برای زدن بالاترین رکورد گینس در زمینه اختلاس برگذار شده است! بازهم کی مقصر کیست؟ یک روز تراژدی پلاسکو، روزی دیگر حادثه سانچی؛ بعد سقوط هواپیمای مسافربری؛ بازهم مقصر همه اینها چه کسانی هستند؟ اگر مردم سنگ هم بودند به صدا در می امدند.

 

آقای اخوندی خود را به کوچه علی چپ نزنید. در همه اینها شما مقصرید. این عملکرد فاجعه بار شما بوده است که این چنین ملت را شاکی و عصبی کرده است. چرا هیچ نقدی از خودتان نمی کنید؟ چرا به سوءمدیریت دولت مطبوعتان هیچ اشاره ای نمی‌کنید؟ مدیریت بحران شما، کدام فاجعه ملی را از زلزله کرمانشاه گرفته تا پلاسکو و غرق شدن سانچی توانست بخوبی مدیریت کند؟  بازهم  مردم مقصرند؟ اینکه عصبانی شده اند؟ اینکه ناسپاس شده اند ؟شما همیشه بجای پاسخگویی و پذیرش خطاهای فاحش،با فرافکنی وفرار روبه جلو ،سعی در تغییر معادله را داشته اید.کجا رفت آنهمه شعارهای پر طمطراق و دهن پرکن دولت به اصطلاح تدبیر وامید؟ کلیدهایتان به چکار آمد وقتی که خودتان قفل بودید؟

این ملت خسته است. این ملت ناراحت و خشمگین است. این همه معضل و اتفاقات تلخ در کشور به وقوع می پیوندد، دریغ از یک عذرخواهی، دریغ از یک مسئولیت پذیری، دریغ از یک استعفا و دریغ از یک برکناری و پذیرش خطا.

 

اکنون که در فصل زمستان و سرما هستیم مردم زلزله زده کانکس ندارند. تو بعنوان وزیر راه و شهرسازی برای مردم کرمانشاه چکار کرده ای؟ شما بعنوان شاکی از زوال جامعه ایران، نتوانسته ای کانکس برای زلزله زدگان تهیه کنی آنوقت در نقش تئوریسین و به عنوان مقاله نویس از کاهش بردباری جامعه سخن میرانی؟ مقصر اول و آخر این زوال، عملکرد هولناک شخص شما و سایر مسئولینی است که این چنین موجب درد و رنج در جامعه شده اند.

 

لطفا فرار رو به جلو نکنید!

 

چند نمونه ازین ستم اجتماعی را می گویم. شما بهترین خانه و ویلا را توی منطقه اعیان نشین لواسان دارید ما کارگران از این سو، گدای حقمان هستیم. شما حقوق های چند صد میلیونی و نجومی برای خود صادر می کنید ما حقوق پایین تر از خط فقر و با تاخیرهای چند ماهه دریافت می کنیم. شما در بانک های خارج کشور صاحب سرمایه هستید اما موسسات ملی در داخل کشور، سپرده های مردم را بالا می کشند.اقا زاده هایتان ، سوار پورشه و مازاراتی در خیابانهای تهران ، مشغول پزدادن ثروت بابا هستند اما ما کارگران شرمنده زن وبچه هایمان هستیم. شما براحتی صاحب املاک نجومی می گردید اما ما هنوز اندر خم مسکن مهر هستیم.هنوز هم بگویم؟

 

لطفا مقاله ننویسید.یا به وظایفتان عمل کنید و یا با پذیرش عجز و ناتوانایی از مسئولیت کنار بروید.
با ارزوی دنیایی بهتر وانسانی تر

رضا رخشان، کارگر مجتمع نیشکر هفت تپه

۵۳ انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور به حداقل دستمزد پایین‌تر از خط فقر “نه” گفتند.

در ابتدای این بیانیه؛ به ابتدایی‌ترین حقوق یک انسان اشاره و تاکید شده است؛ در جامعه‌ای که شعار عدالت و برابری سرلوحه آن است، هنوز کسانی هستند که از تامین این نیازهای اولیه خود محرومند.

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, کارگری

نیروی کار ازآنجاکه تشکیلات منسجمی ندارد، نمی‌تواند تمام‌قد در میدان چانه‌زنی و کنش‌گری حضور داشته باشد

ناصر آقاجری با انتقاد از زیرساخت‌های تعدیلی و نئولیبرالیِ اقتصاد حاکم گفت: چشم‌پوشی از عواقب اجتماعی فریز مزدی می‌تواند بحران‌افرین باشد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

ادامه اعتصابات کارگری در بیشتر نقاط کشور

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز چهاردهمین روز اعتصاب خود ر ا با تجمع اعتراضی در مقابل استانداری خوزستان ادامه دادند. همکاران بازداشت شده ی آنان دیروز با قرار وثیقه‌های ۵۰ میلیون تومانی آزاد شدند و به کارگران اعتصابی پیوستند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری