کشته شدن ۴۵ تروریست الشباب در سومالی

منابع خبری سومالی چهارشنبه شب از کشته شدن ۴۵ عضو گروه تروریستی الشباب در عملیات ارتش این کشور خبر دادند. به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سومالی (صونا) اعلام کرد که تروریست‌های الشباب در جریان عملیات مشترک نیروهای امنیتی این کشور با شرکای بین‌المللی(موتلفین آفریقایی) در استان «شبلی سفلی» در جنوب این کشور کشته شدند. این ... کشته شدن ۴۵ تروریست الشباب در سومالی

ادامه

آفریقا, اتیوپی, اوگاندا, تروریسم, جهان, جیبوتی, خبر, سازمان ملل, سومالی, شمال شرق آفریقا, کنیا

حزب کمونیست سودان؛ نیروهای پشتیبانی سریع ۵۵ نفر را در شمال سودان کشتند

حزب کمونیست سودان مدعی شد که شبه‌نظامیان پشتیبانی سریع این کشور، ۵۵ نفر را در شمال سودان کشته اند. به گزارش مهر به نقل از العربیه، به ادعای حزب کمونیست سودان، نیروهای پشتیبانی سریع این کشور، با حمله به روستایی در شمال این کشور، ۵۵ نفر را کشته و خانه‌ها را سوزانده‌اند. به گفته این ... حزب کمونیست سودان؛ نیروهای پشتیبانی سریع ۵۵ نفر را در شمال سودان کشتند

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, سودان, شمال شرق آفریقا, نسل کشی

طی دو روز گذشته؛ کشته شدن ۱۸ غیرنظامی در سودان

اتحادیه پزشکان سودان از کشته شدن ۱۸ غیرنظامی سودانی طی درگیری‌های دو روز گذشته این کشور خبر داد. اتحادیه پزشکان سودان از کشته شدن ۱۸ غیرنظامی سودانی طی درگیری‌های دو روز گذشته این کشور خبر داد. به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا، به نقل از الجزیره، اتحادیه پزشکان سودان اعلام کرد که طی دو روز گذشته ... طی دو روز گذشته؛ کشته شدن ۱۸ غیرنظامی در سودان

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی, سودان, شمال شرق آفریقا, عربستان سعودی

کشته شدن ۴۴ تروریست‌ الشباب در سومالی

دولت سومالی اعلام کرد که ۴۴ نفر از عناصر گروهک تروریستی الشباب در جنوب غربی این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت اطلاع‌ رسانی سومالی امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد: طی عملیات نظامی علیه گروهک ترویستی الشباب در اقلیم «شبیلی سفلی» در جنوب غربی این کشور ۴۴ عضو این گروهک کشته شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است که عملیات فوق که در آن نیروهای بین‌المللی نیز مشارکت داشتند، شب گذشته آغاز شده و تا امروز طی آن چندین پناهگاه این گروه نیز منهدم شده است.

گروهک تروریستی الشباب که کنترل برخی از روستاها و شهرک‌ ها در جنوب سومالی را در دست دارد، به طور مکرر با بمب‌ گذاری نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در موگادیشو و شهرهای بزرگ هدف قرار می‌‌دهد.

نیروهای سومالی طی چند ماه اخیر توانستند ده‌ ها شهر، شهرک و روستا را از اشغال گروه تروریستی الشباب آزاد و تحت کنترل خود درآورند.

از سوی دیگر، صدها تن از مردم پایتخت سومالی ماه پیش در تظاهراتی علیه گروهک تروریستی الشباب شرکت کردند.

«حسن شیخ محمد» رئیس جمهور سومالی، که در این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی حاضر بود، از مردم کشورش خواست تا برای بیرون راندن عناصر گروهک الشباب از این کشور وارد عمل شده و به دولت کمک کنند.

رئیس جمهور سومالی در این باره گفت: من از شما می خواهم که امروز برای از بین ببردن آنها با هم متعهد شویم. ما قتل یا غارت مردم خود را نمی‌ پذیریم و نیز با کشتار مردم بی‌گناه خود کنار نمی آییم. ما از آنها در برابر الشباب محافظت خواهیم کرد. هر کسی که این کار را انجام دهد [مردم بی گناه را بکشد] محاکمه و عدالت در انتظار وی خواهد بود.

«هدان علی» مشاور ارشد رئیس جمهور سومالی، نیز در این باره گفت: زمان آن فرا رسیده است که شهروندان قیام کنند زیرا در سراسر کشور شاهد افزایش شدید الشباب هستیم.

طی چند سال گذشته انفجارهای تروریستی متعددی از سوی گروهک تروریستی الشباب در شهرهای مختلف سومالی به ویژه در پایتخت این کشور به وقوع پیوسته است. حداقل از سال ۲۰۰۷ تا کنون، عملیات‌های تروریستی الشباب جان هزاران نفر را در سومالی گرفته است.

واشنگتن پست: آمریکا در سودان شکست خورده است

روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی ضمن اشاره به عدم توانایی آمریکا در تخلیه اتباعش از سودان، نوشت سیاست‌های واشنگتن در این کشور آفریقایی با شکست روبه‌رو شده است. به گزارش خبرگزاری فارس، «جاش روگین»، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، در گزارشی با عنوان «تخلیه ناموفق شهروندان، نشانی از شکست ایالات متحده در سودان» نوشت که ... واشنگتن پست: آمریکا در سودان شکست خورده است

ادامه

آمریکا, تحلیل, خاورمیانه, خبر, سودان, شمال افریقا, شمال شرق آفریقا