روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش این کشور بامداد امروز یکشنبه محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ارتش اوکراین را با حمله موشکی بمباران کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی ... روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند

رهبر حزب میهن پرستان فرانسه اعلام کرد که تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین، به میدان نبرد ارسال نمی‌شود. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک سیاستمدار ارشد فرانسوی اعلام کرد که بخش بزرگی از کمک‌های غرب به کی‌یف توسط مقامات اوکراین دزدیده می‌شود. «فلوریان فیلیپات» رهبر حزب میهن پرستان فرانسه، که منتقد سرسخت ... مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, غرب, فرانسه

روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

کشاورزان فرانسه: ما نمی‌توانیم قبض جنگ اوکراین را بپردازیم

معاون فدراسیون ملی اتحادیه‌های کشاورزی فرانسه (FNSEA) در اظهاراتی صریح و بدون تعارف، نسبت به آنچه کشاورزان این کشور «واردات ناعادلانه» محصولات کشاورزی اوکراین توصیف می‌کنند، تاکید کرد که «ما نمی‌توانیم قبض جنگ در اوکراین را بپردازیم.»

به گزارش ایرنا، لوک مِسااِر (Luc Smessaert) روز سه‌شنبه پس از کشته شدن یک کشاورز جوان در جریان تجمع اعتراضی که صبح امروز در منطقه آرییژ (Ariège) واقع در جنوب غربی فرانسه رخ داد، از شرایط رقابت کشاورزان فرانسوی با دیگر نقاط اروپا ابراز نگرانی کرد و افزود که آنها هیچ تمایلی به ادغام اوکراین در اتحادیه اروپا ندارند.

معاون فدراسیون ملی اتحادیه‌های کشاورزی فرانسه که زیر باران شدید برای کشاورزان سخنرانی می‌کرد و با تشویق حاضران روبرو بود، گفت: ما به اروپا نیاز داریم، اما نمی‌توانیم قبض جنگ در اوکراین را بپردازیم.

شبکه خبری فرانس ۲۴ نیز در گزارش‌های جداگانه‌ای با اشاره به تظاهرات کشاورزان در بسیاری از بخش‌های اروپا، به تشریح دلایل این امر از جمله «واردات ناعادلانه» محصولات کشاورزی از اوکراین پرداخته است.

گفته می‌شود افزایش هزینه سوخت، خشم فزاینده از مقررات سبز و رقابت ناعادلانه با واردات محصولات کشاورزی از اوکراین از دلایل اصلی نارضایتی کشاورزان اروپایی و برگزاری تظاهرات‌های گسترده در قاره سبز است.

حال با مرگ یک کشاورز جوان در جریان تجمع اعتراضی امروز فرانسه، موج جدیدی از واکنش‌ها در میان رسانه‌ها و دولتمردان این کشور ایجاد شده و نگرانی از تشدید تنش‌ها را افزایش داده است.

این اعتراض‌ها همانگونه که رئیس فدراسیون ملی اتحادیه‌های کشاورزان فرانسه (FNSEA) روز گذشته وعده داده بود، با وجود دیدار عصر دیروز رهبران اتحادیه‌های کشاورزی با گابریل اتل نخست وزیر فرانسه در هتل ماتینیون، همچنان ادامه یافته است و اخبار منتشر شده نیز از تداوم و تشدید این روند حکایت دارد.

ماجرای مرگ این کشاورز جوان که امروز تیتر یک بسیاری از رسانه‌های فرانسه شده و دلیل آن همچنان برای پلیس این کشور در قالب «قتل عمد» در دست بررسی است، به گفته شاهدان ناشی از برخورد یک خودرو با سرعت زیاد به سد ساخته شده از کاه توسط کشاورزان بود که در نتیجه آن این جوان کشاورز جان خود را از دست داد و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

رئیس فدراسیون ملی اتحادیه‌های کشاورزی که همچنان به ادامه اعتراضات اصرار دارد، در واکنش به مرگ این کشاورز جوان اعلام کرد که با مرگ یکی از اعضای خود ماتم گرفته است.

با این حال ژروم بل (Jérôme Bayle) تاکید کرده است که تظاهرات‌های فعالان این حوزه تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این اقدامات به صورت مستمر انجام خواهد شد تا نشان داده شود که این فقط یک تب نیست بلکه یک مسئله اساسی است.

رویدادهای اخیر و نحوه مدیریت چالش‌های حوزه کشاورزی در فرانسه موجب شده است که فعالان این عرصه در شبکه‌های اجتماعی خواستار تمدید جنبش اعتراضی خود تا افتتاحیه نمایشگاه کشاورزی پاریس در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) شوند؛ رویدادی مهم که همواره با حضور رئیس جمهوری فرانسه برگزار می‌شود و بازتاب بسیاری در رسانه‌ها می‌یابد.

اعضای کابینه امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز که بر اساس اخبار منتشر شده، پیش از اینها نگران تشدید اعتراض‌های کشاورزان بودند، با بروز حادثه امروز و مرگ یک کشاورز، به سرعت وارد میدان شدند و نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

مارک فنو (Marc Fesneau) وزیر کشاورزی فرانسه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، اعلام کرد که «این یک تراژدی برای همه ما است».

وی با ابراز تسلیت از وقوع این حادثه اضافه کرد: «من به او فکر می‌کنم، به شریک زندگی و دخترش فکر می‌کنم که هنوز برای زندگی خود می‌جنگند».

از همین رو وزیر کشاورزی فرانسه که جلسه صبح امروز شورای اروپایی «کشاورزی و شیلات» را در بروکسل لغو کرده بود، به آرییژ خواهد رفت و با کشاورزان دیدار خواهد داشت.

شخص رئیس جمهوری فرانسه نیز با تاخیر چند ساعته، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و با بیان اینکه وقوع این تراژدی همه ما را ناراحت می‌کند، گفت: من به شدت به قربانیان و عزیزان داغدیده آنها فکر می‌کنم.

مکرون با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در خطاب مستقیم به کشاورزان، تاکید کرد: من از دولت درخواست کردم که به طور کامل بسیج شود تا راه‌حل‌های مشخصی برای مشکلاتی که شما تجربه می‌کنید ارائه دهد.

گابریل اتل نخست وزیر جدید فرانسه نیز که در دیدار عصر دیروز خود با رهبران اتحادیه‌های کشاورزی نتوانست آنها را به توقف اعتراض‌ها راضی کند، امروز با انتشار پیامی اعلام کرد: ملت ما شوکه و متحد شده است.

وی اضافه کرد: امروز همه کشاورزان ما در ماتم هستند. من از طرف دولت می‌خواهم تاسف و حمایت کامل خود را از خانواده و عزیزان قربانیان اعلام کنم.

حال با مردود شدن نخستین آزمون مهم نخست وزیر ۳۴ ساله فرانسه در راضی کردن رهبران مقتدر اتحادیه‌های کشاورزی فرانسه و وقوع حادثه امروز، انتظار تشدید تنش‌ها بین کشاورزان و مقام‌های دولت مکرون دور از انتظار نیست و باید منتظر نتایج این جدال بود.

اروپا ۲۱ میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کند

روزنامه آمریکایی اعلام کرد که اعضای اتحادیه اروپا قصد دارند وتوی مجارستان را دور بزنند و طی چهار سال آینده نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار به اوکراین کمک کنند. ه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داد که «سرویس اقدام خارجی اروپا» در حال تدوین طرحی جدید برای ارائه کمک‌های ... اروپا ۲۱ میلیارد دلار به اوکراین کمک می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, خبر, شرق اروپا, صلح

عضو ناتو: اوکراین تحت کنترل کامل آمریکاست

نخست‌وزیر اسلواکی با بیان اینکه اوکراین از سال ۲۰۱۴ تاکنونف تحت کنترل کامل و نفوذ آمریکاست، می‌گوید کشورش با پیوستن اوکراین به ائتلاف نظامی ناتو مخالف است. به گزارش ایسنا، «رابرت فیتسو» نخست‌وزیر اسلواکی می‌گوید این کشور واقع در شرق اروپا عضویت اوکراین در ناتو را رد می‌کند و آماده است تا در صورت لزوم، ... عضو ناتو: اوکراین تحت کنترل کامل آمریکاست

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, ناتو

چهره مخالف اوکراینی: زلنسکی در خدمت غرب است

«ویکتور مدودچوک» چهره مخالف اوکراینی گفت رئیس‌جمهور اوکراین به جای آنکه در خدمت اوکراین باشد، در خدمت منافع غرب جمعی است و عملا یک «جنگ صلیبی» مدرن علیه روسیه انجام می‌دهد. به گزارش ایسنا، «ویکتور مدودچوک» رهبر حزب اپوزیسیون «برای زندگی» بود که دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین آن را به اتهام «طرفداری از روسیه» ... چهره مخالف اوکراینی: زلنسکی در خدمت غرب است

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, فقر

وزیر دفاع فرانسه: نمی‌توانیم جلوی رفتن مزدوران به اوکراین را بگیریم

وزیر دفاع فرانسه روز جمعه اذعان کرد که برخی از اتباع فرانسوی در واقع برای جنگیدن در ارتش اوکراین نام‌نویسی کرده‌اند. این با ادعای قبلی وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اینکه پاریس هیچ مزدوری در کی‌یف یا هیچ جای دیگر ندارد، در تضاد است. به گزارش ایسنا، در اوایل این هفته ارتش روسیه اعلام کرد ... وزیر دفاع فرانسه: نمی‌توانیم جلوی رفتن مزدوران به اوکراین را بگیریم

ادامه

اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, فرانسه