حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

کارگران شهرداری سی سخت؛ خدمت‌رسانی به مردم از صبح زود تا ۱۱ شب، مزد با ۱۱ ماه تاخیر

کارگران شهرداری سی سخت در انتقاد به اظهارات شهردار گفتند: حقوق کارگران شهرداری یازده ماه به تاخیر افتاده و دست‌کم چهار تا پنچ ماه حق بیمه معوق داریم.

 

به گزارش ایلنا، شماری از کارگران شهرداری سی سخت در انتقاد به اظهارات شامگاه دوشنبه علی فرد (شهردار سی سخت) گفتند: در حال حاضر کارگران شهرداری سی سخت یازده ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند و اینکه گفته شده مطالبات مزدی کارگران به‌روز است، صحیح نیست.

 

این کارگران از وضعیت معیشتی خود ابراز نارضایتی کردند و گفتند: متاسفانه بعد از سال‌ها خدمت در شهرداری و علارغم خسارت‌هایی که زلزله اخیر به زندگی کارگران وارد کرده، از پرداخت به موقع حقوق و عیدی و سنوات محروم هستیم.

 

کارگران شاغل بخش خدمات شهرداری سی‌ سخت با بیان اینکه؛ باید دید آقای شهردار به جای بیان واقعیت‌ها با چنین مصاحبه‌هایی به دنبال چه اهدافی است، افزودند: شهردار این استدلال را دارد که چون هر یک الی دو ماه به کارگران یک ماه حقوق پرداخت می‌کند، حقوق کارگران به‌روز است، اما سوال اینجاست آیا به نظر مسئولان مالی؛ کارگرانی که با تاخیر ۱۱ ماهه حقوق دریافت می‌کنند، درآمدشان به‌روز است؟

 

به گفته آنها؛ آخرین حقوقی که کارگران شهرداری سی سخت دریافت کرده‌اند مربوط به مرداد ماه سال ۹۹ می‌شود که چهل روز پیش پرداخت شد.

 

آنها با یادآوری اینکه‌ هرکدام از ما به‌صورت میانگین از صبح زود تا ساعت ۱۱ شب در شهر مشغول خدمت‌رسانی به مردم و شهروندان هستیم، افزودند: این حجم کاری که باوقوع زلزله سی سخت همچنان مصایب آن به کارگران شهرداری تحمیل می‌شود، بر نگرانی کارگران می‌افزاید. البته جدا از حقوق در حال حاضر حدود ۵ ماه است که حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

 

کارگران شهرداری سی سخت با بیان اینکه آقای شهردار در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست اعلام کرد که با حدود ۵۰ نفر کارگر روزمزدی قرارداد بسته شده، گفتند: درست است قرارداد این کارگران از روزمزدی به قراردادی تبدیل وضعیت شده اما همچنان این همکاران نه امنیت شغلی دارند و نه رقمی به حقوق و مزایای آنها اضافه شده است.

 

به گفته این کارگران؛ قرار بود شهردار و اعضای شورای شهر با دریافت وام بخشی از مطالبات آنها را بپردازند که تاکنون عملی نشده است.

 

از شهر سی سخت به عنوان قطب گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد یاد می‌شود

اگر می‌توانستند بازنشستگان و حداقل‌بگیران را به دریا می‌ریختند

ما سال‌هاست که فریاد می‌زنیم اجرای قانون؛ چرا ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار اجرا نمی‌شود؛ حال که قانون اجرا نشده این‌ها که به اصطلاح نمایندگان ملت هستند به جای تخطئه کردن دولت‌ها برای‌ عدم پایبندی به قانون، حقوق ناچیز بازنشستگان را نشانه گرفته‌اند و می‌گویند این حقوقِ یک سوم زیر ... اگر می‌توانستند بازنشستگان و حداقل‌بگیران را به دریا می‌ریختند

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری, گزارش

افاضات «نادران» کم بود، بیانات «کیهان» هم اضافه شد! / «چندر غاز» حقوق بازنشستگان تورم‌زا شده؟

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی با صدور بیانیه‌ای به اظهارت اخیر نماینده تهران در مجلس و مطلب منتشر شده در روزنامه کیهان پیرامون تورم‌زا بودن تخصیص منابع در بودجه برای اجرای همسان‌سازی در سال ۱۴۰۰ اعتراض کردند.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, کارگری

اهمیت حذف پیمانکاران؛ ایمنی کمتر سود بیشتر/ «مرگ» کسب وکارِ من است

تخطی پیمانکاران از آیین نامه «ایمنی کار روی خطوط و تجهیزات برقدار» منجر به آسیب و مرگ سیمبانان می‌شود. اگرچه اجرای این آیین‌نامه الزام قانونی دارد اما منفعت مالی پیمانکار سد بزرگی برای اجرای آن است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, مقاله

اعتراضات کارگران و بازنشستگان نسبت به وضعیت معیشتی

تجمع کارگران خباز مشهدی در اعتراض به دستمزد، تجمع بازنشستگان و مستمری‌بگیران در اعتراض به عقب‌ماندگی‌های معیشتی و ادامه اعتصاب کارگران شهرداری کوت عبدالله از جمله اعتراضاتی بود که در دو سه روز گذشته انجام گرفت

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, کارگری