عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

چین: هرگز هند و پاکستان را به عنوان کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای به رسمیت نمی‌شناسیم

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که این کشور هرگز هند و پاکستان را به عنوان کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای به رسمیت نمی‌شناسد.

 

به‌ گزارش ‌خبرگزاری رویترز، لو کنگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد: موضع پکن درباره پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (NPT) منصفانه و غیر قابل تغییر است.

 

این اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه چین پس از آن مطرح شد که یکی از خبرنگاران این سوال را پرسید که چین، کره شمالی را همانند هند و پاکستان به عنوان یک قدرت هسته‌ای می‌شناسد یا نه.

 

او در ادامه گفت‌: پیشنهاد عمران خان، نخست وزیر پاکستان مبنی بر انجام تحقیقات مشترک در حمله تروریستی “پولوانا” در صورت ارائه شواهد معتبر از سوی هند، یک اقدام پسندیده است و چین از این حسن نیت پاکستان استقبال می‌کند.

 

وی ادامه‌ داد: چین همواره بر این باور است که هند و پاکستان باید به گونه‌ای رفتار کنند که فضای مثبتی در منطقه حاکم شده و دیگر مسائل باقی‌ مانده میان دو کشور از طریق گفت‌وگو و تعهد به حفظ صلح و ثبات در منطقه حل شود.

 

چین در طول سالیان گذشته دو طرف را برای انجام این کار دعوت کرده است. این اقدام در راستای منافع دو کشور بوده و چین امیدوار است که هر چه‌ سریع‌تر این روند آغاز شود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه از هر دو طرف خواست که خویشتنداری کرده و تدابیری برای حل مشکلات میان دو کشور اتخاذ کنند.

 

او در ادامه از اقدام پاکستان مبنی بر آزادی خلبان هندی اسیر شده در روز جمعه‌ استقبال کرد و گفت‌: هند و پاکستان همسایه یکدیگر هستند و این دو کشور را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد. بر این اساس افزایش تنش‌ها میان این دو کشور منافع اصلی دو طرف را زیر سوال می‌برد. ما از هر دو طرف می‌خواهیم که گام‌هایی در جهت حل اختلافات از طریق مشورت و دیالوگ با حفظ مشترک صلح و ثبات منطقه‌ای بردارند.

ایسنا

اهداف مسکو در آمریکا در صورت حمله واشنگتن به روسیه

شبکه تلویزیون دولتی «روسیه-۱» فهرستی از ۵ مرکز تصمیم‌گیری اصلی آمریکا را منتشر کرد که در صورت حمله این کشور به روسیه با موشکهای هایپرسونیک (مافوق صوت) مسکو منهدم خواهند شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه

پوتین خطاب به‌آمریکا: اگر بخواهید، آماده بحران موشکی به‌سبک کوبا هستم

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که اگر ایالات متحده بخواهد، روسیه به لحاظ نظامی برای یک بحران موشکی دیگر به سبک کوبا آماده است و کشورش در بحث اجرای اولین حمله هسته‌ای برتری دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, کوبا, یونان

فضای جنگی، جنبش‌های اجتماعی را تحلیل و به سایه می‌برد

روزنامه ابتکار، ۲۵ دی‌ماه، نوشت: “رویکرد تقابلی ایالات متحده علیه ایران، هر روز ابعاد تازه و گسترده‌تری می‌یابد.

ادامه

اسراییل, امارات, امریکا, ایران, بحرین, جهان, سوریه, عربستان سعودی, عمان, قطر, کویت, مجارستان, مصر, نروژ

گوترش در داووس: جهان در مسیر یک “فاجعه” است

به‌ گزارش ‌خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در این اجلاس گفت‌: تاکنون سابقه نداشته روابط بین سه قدرت مهم جهانی یعنی روسیه، آمریکا و چین به اندازه امروز دارای اختلال بوده باشد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه