تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش یمن در جریان حمله پهپادی دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی عازم فلسطین اشغالی را در دریای سرخ و اقیانوس هند هدف قرار داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام ... بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی آمریکایی واسرائیلی

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, یمن

نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

هشدار جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: نظامیان انگلیسی درصورت استقرار در غزه هدف قرار می‌گیرند

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به انگلیس هشدار داد که از استقرار نظامیان خود در نوار غزه خودداری کند زیرا در غیر اینصورت آنها از سوی رزمندگان مقاومت هدف قرار خواهند گرفت. به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما»، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه ای افزود: به انگلیس یا ... هشدار جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: نظامیان انگلیسی درصورت استقرار در غزه هدف قرار می‌گیرند

ادامه

آمریکا, استعمار, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, جهان, خبر, فلسطین

ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

یک ژنرال اسرائیلی، حمله به رفح را اشتباهی راهبردی دانست و خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرای اسرائیلی شد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «یسرائیل زیو» فرمانده سابق واحد عملیات ارتش اسرائیل در گفت‌وگو با کانال ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: زمان برای آزادی اسرای اسرائیلی در حال اتمام است و حمله به ... ژنرال اسرائیلی: زمان برای آزادی اسرای ما رو به پایان است/ حمله به رفح اشتباهی راهبردی

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین

چین خواستار اقدام قاطع سازمان ملل برای پایان حملات به غزه شد

وزیر خارجه چین به همراه نماینده این کشور در سازمان ملل خواستار اقدام قاطع این نهاد بین‌المللی برای پایان کشتار فلسطینیان به دست اسرائیل شدند.

 

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در آستانه نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مسئله فلسطین، با انتقاد از رویکرد آمریکا در این خصوص خواستار اقدام قاطع سازمان ملل برای پایان کشتار فلسطینیان بدست اسرائیل شد.

 

وانگ یی در این رابطه گفت: در روزهای اخیر درگیری اسرائیل و فلسطین تشدید شده و تلفات سنگین جانی در پی داشته که این موضوع ناراحت کننده است.

 

وزیر خارجه چین با بیان اینکه دلیل اصلی وخامت اوضاع میان طرفین، نبود راه حلی عادلانه برای قضیه فلسطین در دراز مدت است، یادآور شد: بویژه در سال های اخیر، روند صلح در خاورمیانه از مسیر اصلی خود خارج شده است و قطعنامه های شورای امنیت به صورت جدی اجرا نشده و حق فلسطینی‌ها در زمینه تشکیل یک کشور مستقل زیر پا گذاشته شده و همین موضوع باعث افزایش مشکلات مردم فلسطین و تشدید درگیری مکرر میان طرفین شده است.

 

وزیر خارجه چین همچنین با تاکید بر اینکه بدون حل و فصل عادلانه قضیه فلسطین، نه فلسطین و نه اسراییل و نه خاورمیانه روی صلح واقعی را نخواهند دید، تاکید کرد: آنچه اکنون مهم است، آتش بس و توقف خشونت است.

 

وانگ یی با اشاره به اینکه شورای امنیت مسئولیت تلاش برای آرام کردن سریع اوضاع را برعهده دارد، تصریح کرد: چین به عنوان رئیس شورای امنیت در ماه می، این شورا را به سمت برگزاری رایزنی های فوری درباره درگیری فلسطین و اسرائیل سوق داده و با هدف هدایت کردن این شورا جهت اتخاذ اقدامات لازم، یک بیانیه مطبوعاتی تدوین کرده است.

 

وانگ یی از ناکامی شورای امنیت در دستیابی به توافقی در این خصوص که آمریکا در طرف دیگر آن قرار دارد، ابراز تاسف کرد و همه اعضای شورای امنیت را به مسئولیت پذیری و صرف تلاش های فعال و موثر برای حفظ صلح و امنیت منطقه ترغیب کرد.

 

در همین رابطه «زانگ ژون» نماینده چین در سازمان ملل نیز که کشورش ریاست شورای امنیت را برعهده دارد، درباره نشست امروز این شورا برای بررسی تحولات فلسطین، خواستار آن شد که اعضای شورای امنیت موضع مشترک در این باره اتخاذ کنند.

 

ژون در این رابطه گفت: شورای امنیت باید برای آتش بس فوری و پایان خشونت‌ها و حمایت از غیرنظامیان تلاش کند.

سندرز: بایدن به جای توجیه کردن نتانیاهو به جان فلسطینیان اهمیت دهد

سناتور ایالت ورمونت طی یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز تأکید کرد که دولت بایدن به جای آن‌ که اقدامات اسرائیل را توجیه کند، یک رویکرد منصفانه اتخاذ کند و بداند که جان فلسطینیان اهمیت دارد.   به گزارش خبرگزاری فارس، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت «ورمونت» و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی ... سندرز: بایدن به جای توجیه کردن نتانیاهو به جان فلسطینیان اهمیت دهد

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین, مقاله

اعتراض انجمن قلم آمریکا به حملات اسرائیل به مقر خبرنگاران در غزه

انجمن قلم “پن” شاخه آمریکا که در حوزه ادبیات و آزادی بیان در نیویورک فعالیت می‌کند، روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای به حمله اسرائیل به مقر خبرنگاران در نوار غزه اعتراض و این اقدام را محکوم کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, روزنامه نگاران, فلسطین

چین: آمریکا یک چهارم واکسن‌های ضدکرونا در دنیا را انبار کرده است

سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید در حالی که مردم آمریکا تنها چهار درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند دولت این کشور نزدیک به یک چهارم کل واکسن‌های ضد کرونا را انبار کرده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, شرق آسیا, فلسطین