نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ امروز دوشنبه در دومین روز از مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد، کشور‌های غربی را به استاندارد‌های دوگانه متهم کرد. با شروع ... نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد

ادامه

اسراییل, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, روسیه, زنان, عربستان سعودی, غرب, فلسطین, کودکان, نروژ

الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

«لعزیز فاید» وزیر دارایی الجزایر گفت: پرونده پیوستن الجزایر به بانک توسعه بریکس در مراحل پایانی قرار دارد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه المیادین، فاید افزود: در واشنگتن با رئیس بانک جدید توسعه بریکس دیدار و درباره موضوع پیوستن الجزایر به این نهاد مالی بین‌المللی گفت و گو کرده است. وی اضافه کرد: ... الجزایر: به زودی به بانک توسعه بریکس می‌پیوندیم

ادامه

آرژانتین, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتیوپی, اروگوئه, اقتصادی, الجزایر, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بنگلادش, جهان, چین, روسیه, صندوق بین‌المللی پول, عربستان سعودی, گزارش, مصر, هندوستان

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

چین تعرفه‌های تجاری آمریکا بر روی برخی ازمحصولات وارداتی از این کشور را محکوم کرد

پیشتر کره جنوبی هم اعلام کرده بود تدابیر تعرفه را محکوم می کند و آن را مغایر با مقررات سازمان تجارت جهانی می داند و علیه آمریکا به این سازمان شکایت می کند.

 

آمریکا به تازگی تعرفه های جنجال آفرینی را بر برخی واردات از چین و کره جنوبی اعمال کرده است.

 

این تصمیم در راستای سیاست تجاری ‘آمریکا اول’ رئیس جمهور آمریکا گرفته شده است.

 

بر اساس این تصمیم ها، تولیدکنندگان صفحات خورشیدی در چین و سازندگان ماشین های لباسشویی در کره جنوبی بیش از همه تحت تاثیر این تعرفه ها قرار خواهند گرفت.

 

این مهمترین تصمیم تجاری ترامپ از زمان تصمیم برای خروج از پیمان شراکت تجاری فرا اقیانوسیه (تی پی پی) و مذاکره مجدد در مورد ‘نفتا’ (پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی) است.

 

وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای که تارنمای چاینا ارگ منتشر کرده آورده است: تعرفه های در نظر گرفته شده بر روی ماشین لباسشویی و سلول های خورشیدی ساخت چین مصداقی از یکجانبه گرایی تجاری است.

 

این بیانیه از آمریکا می خواهد به نظام تجارت جهانی پایبند بوده و بر اساس مقررات داخلی و قانون خود، کشورهای دیگر را مورد هجمه تجاری قرار ندهد.

 

بیانیه ادامه می دهد که آمریکا باید با همکاری کشورهای دیگر و کنار گذاشتن سیاست های یکجانبه تجاری به پیشبرد نظام تجارت در سراسر دنیا کمک کند.

 

چین تاکید کرده است برای مقابله با آمریکا و نظام تجاری یکجانبه آن کشور، با کشورهای دیگر و سازمان تجارت جهانی از نزدیک همکاری خواهد کرد.

 

همزمان این کشور تصریح کرده است نظام تجارت جهانی همچنان شکننده است و تاب چنین اقدامات یکجانبه ای را از سوی آمریکا ندارد و این تحرکات به همه از جمله واشنگتن خسارت وارد می کند.

 

‘هوا چون اینگ’ سخنگوی وزارت خارجه چین هم در اظهاراتی در پکن به خبرنگاران داخلی و خارجی گفت آمریکا نباید نظام تجارت چند جانبه جهان را به خطر بیندازد.

 

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا ملحق شدن چین به سازمان تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ میلادی و موافقت با آن را یک اشتباه توصیف کرده است گفت چین همکاری سودمندی با این سازمان داشته و به مقررات آن پایبند بوده است.

ایرنا

دستور خامنه‌ای: پیگیری واگذاری بنگاه‌های اقتصادی «غیرمرتبط» در سپاه پاسداران، ارتش و وزارت دفاع

امیر حاتمی در گفت‌وگویی با روزنامه دولتی ایران که روز شنبه ۳۰ دی منتشر شد، اعلام کرد که ستادکل نیروهای مسلح بر اساس این دستور آیت‌الله خامنه‌ای، پیگیری خواهد کرد تا نیروهای مسلح از فعالیت‌های اقتصادی «غیرمرتبط خارج شوند».   او درعین حال گفت که فعالیت‌های نیروهای مسلح در حوزه «سازندگی» از جمله فعالیت‌های قرارگاه ... دستور خامنه‌ای: پیگیری واگذاری بنگاه‌های اقتصادی «غیرمرتبط» در سپاه پاسداران، ارتش و وزارت دفاع

ادامه

اقتصادی, ایران, خبر

سقوطِ قدرت خرید زحمتکشان، با افزایش قیمت‌ها

رشد فقر و افزایش بیکاری از پیامدهای اجرای سیاست‌های ضدمردمی رژیم ولایت فقیه در مسیر آزادسازی اقتصاد است.هیئت نمایندگی صندوق بین‌المللی پول در دیدارش از ایران از “افزایشِ قیمت حامل‌های انرژی” و “انجام اصلاحات در نظام جامع یارانه‌های نقدی” به‌وسیلهٔ  رژیم در لایحهٔ بودجهٔ سال ۹۷ حمایت کرد.

ادامه

اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر, فقر