نامزد طرفدار چین برنده انتخابات نخست‌وزیری جزایر سلیمان شد

پارلمان جزایر سلیمان، وزیر خارجه سابق این کشور را که معتقد به روابط نزدیک با چین است را به عنوان نخست‌وزیر انتخاب کرد. به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، مجله کثیرالانتشار «ایندیاتودی» در گزارشی، انتخاب «جرمیا مانل» به عنوان نخست وزیر جزایر سلیمان را یک پیروزی برای چین ارزیابی کرد. براساس این گزارش، نمایندگان پارلمان جزایر ... نامزد طرفدار چین برنده انتخابات نخست‌وزیری جزایر سلیمان شد

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امنیتی, جزایر سلیمان, جنوب اقیانوس آرام, جهان, چین, شرق آسیا

عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. وی گفت که پس از این‌که روسیه تعداد قابل توجهی از نظامیان خود ... عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

وزیران خارجه چین و بولیوی در دیداری مشترک در پکن، بر تمایل دو کشور مبنی بر ارتقای همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دپارتمان آمریکای لاتین و کارائیب وزارت امور خارجه چین در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه مجازی ایکس اعلام کرد: وانگ یی وزیر ... ارتقای همکاری‌های دوجانبه؛ تعهد متقابل چین و بولیوی

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اقتصادی, بریکس, بولیوی, پرو, چین, روسیه, شرق آسیا

چین به رغم تحریم آمریکا روابط با روسیه را گسترش می‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت فهرست منتشره شده تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه هیچ تاثیری بر روابط رو به گسترش پکن با مسکو نخواهد داشت و پکن همچنان روابط خود را با مسکو گسترش می دهد.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای یی سی چین، ‘هوا چون اینگ’ سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه مطبوعاتی در پکن خاطر نشان کرد در این فهرست نام ۲۰۰ نفر از سیاستمداران و بازرگانان روسی به چشم می خورد.

 

این سخنگو روابط چین با روسیه را دوستانه و بزرگ توصیف کرد و گفت ما نمی توانیم اجازه دهیم انتشار فهرستی از تحریم ها بر روابط چین و روسیه تاثیر منفی داشته باشد.

 

وی تاکید کرد روابط دو کشور بسیار مستحکم و راهبردی و با ثبات است و هر تحولی در خارج از حیطه این مناسبات رخ بدهد این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

 

سخنگوی چین تصریح کرد این فهرست نه تنها تاثیری بر مناسبات ندارد بلکه چین عزم خود را برای ارتقای سطح روابط با روسیه در زمینه های مختلف از جمله نظامی جزم کرده است.

 

وی گفت چین همواره با تحریم های یکجانبه علیه کشورهای دیگر و استفاده از این حربه برای تهدید کردن مخالفت ورزیده است و بر این باور است که روسیه و آمریکا به عنوان دو عضو دایم شورای امنیت، نقش مهمی در حراست از صلح و ثبات جهان دارند.

 

وی افزود که روابط چین و روسیه بر اساس بررسی های عملی و تحقیقاتی در یکی از بهترین دوره های تاریخی قرار دارد و از لحاظ کیفی و کمی باز هم گسترش خواهد یافت.

ایسنا

پکن مخالفت شدید خود را با دکترین جدید هسته‌ای آمریکا اعلام کرد

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون جمعه گذشته راهبرد جدید هسته‌‌ای این کشور را به درخواست رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که در آن چین را به عنوان یک دشمن بالقوه هسته‌ای معرفی کرده است. در این راهبرد چین چالش بزرگ منافع آمریکا در آسیا خوانده شده است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر

پیشی‌گرفتن چین در عرصه رویارویی با آمریکا در قاره آسیا

روند اوضاع در منطقه آسیا و اقیانوسیه گویای آن است که آمریکا اعتبار و موقعیت خود را در منطقه از دست داده و اکنون چین بسرعت در حال تقویت روابط و کنترل بر روند اوضاع سیاسی و اقتصادی در آسیاست.

ادامه

استرالیا, امریکا, جهان, چین, خبر, فیلیپین, کره جنوبی, ویتنام

ابهامات ساخت پایگاه نظامی چین در افغانستان ادامه دارد

در حالی که دولت چین ساخت پایگاه نظامی در شمال شرق افغانستان و نزدیک مرز تاجیکستان را تکذیب کرده اما وزارت دفاع حکومت وحدت ملی از حمایت مالی و نظامی پکن برای ساخت مراکز نظامی در این کشور خبر داده است.

ادامه

افغانستان, جهان, چین, خبر

ردپای آمریکا در قتل برادر رهبر کره شمالی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رسانه های مالزی اطلاع دادند: طبق اظهارات مطرح شده در آخرین جلسه دادگاه متهمان قتل کیم جونگ نام ، برادر ناتنی رهبر کره شمالی، او روز ۹ فوریه ۲۰۱۷ با جاسوس آمریکایی در آپارتمانی در جزیره توریستی لنکاوی مالزی به مدت ۲ ساعت ملاقات کرده بود.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, کره شمالی

کره شمالی: آمریکا بزرگترین مانع در بهبود روابط دو کره است

روزنامه ‘رودونگ سینمون’ کره شمالی، این سخنگو گفته است آمریکا از زمانی که دو کره وارد گفت و گو شده اند مانع تراشی ها را شروع کرده است. او تلاش های آمریکا برای ایجاد مانع در روابط دو کشور را محکوم کرد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی