وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور دو پایگاه شبه‌نظامیان در استان ادلب سوریه را که در گلوله‌باران مواضع ارتش سوریه در این استان دخیل بودند، از بین بردند. به گزارش ایسنا، دریاسالار «وادیم کالیت»، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور روز پنجم مارس دو پایگاه شبه‌نظامیانی را ... وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

وزیر خارجه روسیه گفت، افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به غیر از مزدوران این کشورها در اوکراین حضور دارند. به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف طی سخنرانی در یک گردهمایی دیپلماسی در آنتالیا ضمن اعلام این مطلب افزود: قبل از کودتا در اوکراین، صدها نفر از شهروندان آمریکایی در وزراتخانه‌های ... لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین

درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، خواستار تشکیل جلسه ای فوق‌العاده برای تصویب قانون جدید جهت خروج نیروهای نظامی خارجی از کشورشان شدند. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه العهد لبنان، این تعداد از نمایندگان عراق با امضای این نامه، خواستار تصویب قانون جدید و فعال‌سازی مصوبه قبلی ... درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اشغالگری, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از ۸۵ هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد. به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی ... نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

ادامه

آمریکا, اردن, ایران, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق

اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

به‌رغم انکار کاخ سفید، اسنادی که به‌تازگی افشا شده نشان می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آماده اعزام نیروهای نظامی برای پشتیبانی از جنگ اسرائیل علیه غزه بوده است. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری اینترسپت دیروز (۱۰ بهمن) و بر اساس یکی از گزارش های داخلی ماه جاری (میلادی) نیروی هوایی آمریکا خبر داد که ... اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, عراق, فلسطین, گزارش

چین: آمریکا و ناتو برای حمله به کشورها عذرخواهی کنند

“هوا چون اینگ” سخنگوی وزارت امورخارجه چین پنجشنبه شب از آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست که پیش از درس اخلاق به دیگران به خاطر زیان‌هایی که به کشورهایی مانند یوگسلاوی سابق، عراق، سوریه و افغانستان وارد کرده‌اند، عذرخواهی کنند.

 

به گزارش ایرنا از خبرگزاری نوویستی روسیه، وی در توئیتی نوشت: ۲۳ سال پیش در تاریخ ۲۴ مارس ۱۹۹۹ ناتو به یوگسلاوی سابق حمله کرد.

 

چون اینگ نوشت: ناتو حدود ۲ هزار و ۳۰۰ موشک و بیش از ۱۴ هزار بمب به یوگسلاوی سابق شلیک کرد که از آن جمله می‌توان به بمب‌های خوشه‌ای و گلوله توپ‌های اورانیومی اشاره کرد.

 

وی افزود که “بیش از ۲ هزار غیرنظامی کشته شدند، هزاران نفر زخمی شدند و بیش از ۲۰۰ هزار تن در نتیجه حملات ناتو به یوگسلاوی سابق، بی خانه مان شدند.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه چین افزود: آمریکا و ناتو در وضعیتی نیستند که به آنها اجازه داده شود که به اصول اخلاقی برای کشور دیگری حکمی صادر کنند.

 

وی در پایان گفت که آمریکا و ناتو پیش از هرگونه تدریس مبانی اخلاقی، باید معذرتخواهی کنند و ضررها و دردهای مردم یوگسلاوی، عراق، سوریه و افغانستان را جبران کند.

اعتراف دیرهنگام بلر: حمله به افغانستان و عراق، کار اشتباه بود

دو دهه بعد از حمله ویرانگر و مرگبار آمریکا، انگلیس و دیگر هم پیمانان آنها به افغانستان و عراق و تحمیل آوارگی و رنج بی پایان علیه میلیونها انسان بی گناه، نخست وزیر وقت انگلیس در اعترافی دیرهنگام می گوید که حمله به عراق و افغانستان اقدامی اشتباه بوده است.

ادامه

افغانستان, امریکا, انگلستان, تاریخ, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عراق

درخواست مقامات کشور مالی برای خروج فوری سربازان دانمارکی

دولت مالی اعلام کرد، از دانمارک تقاضا کرده فورا سربازانی که در این کشور حوزه غرب آفریقا در چارچوب یک نیروی ضربت ضد تروریستی تحت رهبری فرانسه مستقر ساخته از این بابت که برای استقرار این سربازان با دولت مذکور رایزنی نشده و این نیروها از پروتکلها تبعیت نکرده‌اند، از آنجا خارج سازد.

ادامه

اروپا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, دانمارک, دخالت نظامی, روسیه, غرب آفریقا, فرانسه, مالی

افزایش کشته‌شدگان ائتلاف متجاوز در پی حملات موشکی نیرو‌های یمنی به پایگاه ائتلاف متجاوز

منابع پزشکی فاش کردند تعداد کشته شدگان انفجار‌های اردوگاه نظامی شبوه وابسته به ائتلاف متجاوز بعد از حملات نیرو‌های یمنی افزایش یافته است.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, عربستان سعودی, یمن