خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

پیشروی ارتش سوریه در جنوب ادلب/ اسکان ۳۰۰ تروریست در رأس‌العین توسط ترکیه

ارتش سوریه کنترل شهرک «ام جلال» در حومه جنوب شرقی ادلب را پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی «اجناد القوقاز» و «جبهه النصره» به دست گرفت.

 

به گزارش تسنیم به نقل از رای الیوم، یک منبع میدانی، شامگاه پنجشنبه اعلام کرد، یگان‌هایی از ارتش سوریه پس از درگیری‌های شدید با عناصر تروریستی، به سمت شهرک ام جلال پیشروی کرده و کنترل این شهرکِ واقع در حومه جنوب شرقی ادلب را به دست گرفتند.

 

این منبع افزود: شهرک ام جلال از مهم‌ترین سنگرهای خط مقدم عناصر مسلح گروه موسوم به «اجناد القوقاز» در حومه جنوب شرقی ادلب و به طور مشخص در حومه شهرک «معره النعمان» به شمار می‌رود ولی نیروی زمینی ارتش سوریه موفق شد تا در سایه آتشباری گسترده، شهرک ام جلال را به کنترل خود در بیاورد.‎

 

پیشتر، منابعی در ادلب اعلام کردند که یگان‌های ارتش سوریه عصر پنجشنبه با پشتیبانی جنگنده‌های سوریه و روسیه پیشروی به سمت خطوط دفاعی گروه‌های «اجناد القوقاز» و جبهه النصره در حومه جنوبی ادلب را آغاز کرده‌اند.

 

از سوی دیگر، یگان‌های ارتش سوریه، روز گذشته حمله شدید عناصر گروه تروریستی داعش در محور «وادی الضبیات» در حومه میدان نفتی «الهیل» در حومه شرقی حمص را دفع کردند.

 

منابعی در حمص اعلام کردند، یگان‌های ارتش حمله شدید عناصر تروریستی داعش به محور وادی الضبیات در حومه میدان نفتی الهیل را دفع کردند. میدان نفتی الهیل در ۲۶ کیلومتری شمال منطقه ۵۵ کیلومتری قرار دارد که این منطقه تحت اشغال ارتش آمریکا است و آمریکا از آن به منطقه امن برای پناه دادن به هزاران تروریست داعشی و عناصر گروه‌های همپیمان با آن استفاده می‌کند.

 

منابع مذکور افزودند، یگان‌های ارتش سوریه تحرکات خصمانه عناصر مسلح داعش در منطقه وادی الضبیات در نزدیکی میدان نفتی الهیل را رصد کردند و یگان‌های ارتش عناصر مسلح داعش را که تجهیزات نظامی زیادی از طریق محور منطقه «التنف» مستقر می‌کردند، زیر آتش گرفتند. به گفته منابع، جنگنده‌های ارتش نیز خطوط امداد داعش را بمباران کردند.

 

یک منبع دیگر تأکید کرد، یگان‌های ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را دفع و خسارات جانی زیادی در میان عناصر داعشی وارد کردند که برخی از آنها به سمت منطقه ۵۵ کیلومتر در محور منطقه التنف فرار کردند.

 

گروه تروریستی داعش از منطقه ممنوعه‌ای که ارتش آمریکا در ۵۵ کیلومتری حومه منطقه التنف ایجاد کرده است به عنوان سکویی برای حملات به منافع ملی سوریه و نیروهای ارتش سوریه استفاده می‌کند.

 

اسکان ۳۰۰ تروریست در رأس‌العین توسط ترکیه

 

خبرگزاری رسمی سوریه( سانا) گزارش داد، نیروهای اشغالگر ترکیه ده‌ها عنصر تروریستی و خانواده‌های آنها را وارد شهر «راس العین» در حومه شمالی الحسکه کردند تا با اسکان دادن این عناصر در این منطقه به جای ساکنان واقعی آن، بافت جمعیتی این منطقه را دستخوش تغییرات کند.

 

خبرنگار سانا به نقل از منابع محلی افزود، بیش از ۳۰۰ مزدور اشغالگر ترکیه روز پنجشنبه با اتوبوس‌هایی که همچنین حامل زنان و کودکان داعشی بود وارد شهر راس العین شدند.

 

منابع مذکور خاطرنشان کردند، تروریست‌ها و خانواده‌های‌شان در منازلی در شهر راس العین اسکان داده شده‌اند که نیروهای متجاوز ترکیه ساکنان انها را مجبور به کوچ کرده و کنترل آنها را در دست گرفته‌اند.

خبرنگار سانا همچنین افزود، نیروهای اشغالگر ترکیه حومه شهرک «ابو راسین» را هدف حملات خمپاره‌ای قرار داده که با پاسخ آتشباری ارتش سوریه به منابع تجاوز روبه‌رو شدند.

تظاهرات «نه به فتنه طایفه‌ای و جنگ داخلی» در لبنان برگزار شد

صدها جوان لبنانی در شصت و سومین روز از آغاز جنبش اعتراضی این کشور، چهارشنبه شب در بیشتر مناطق و شهرهای شمالی و جنوبی از جمله طرابلس و بیروت با «شعار نه به فتنه‌ی طایفه‌ای و جنگ داخلی و آری به لبنان آزاد و متحد» تظاهرات کردند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, خبر, لبنان