سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ارتش آمریکا تایید کرد که یک جنگنده اف-۱۶ آمریکایی در آب‌های نزدیک کره‌جنوبی سقوط کرده است. این سومین باری است که یک هواپیمای جنگی آمریکا در کمتر از یک سال گذشته در این منطقه سقوط می‌کند. به گزارش ایسنا، به گزارش یونهاپ، خلبان این جنگنده آمریکایی بامداد امروز چهارشنبه مجبور شد هواپیمایش را رها کرده ... سقوط یک جنگنده آمریکایی دیگر در کره‌جنوبی

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, شبه جزیره کره, شرق آسیا

آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

کارلوس دل تورو وزیر نیروی دریایی آمریکا گفت: نیروی دریایی چین نسبت به رقیب آمریکایی خود از مزایای قابل توجهی برخوردار است و ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند. به گزارش ایرنا، سی ان ان چهارشنبه شب گفت، رئیس نیروی دریایی ایالات متحده تصریح کرد که نیروی دریایی چین دارای ... آمریکا: ایالات متحده نمی‌تواند در ساخت کشتی‌های جنگی با چین برابری کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, چین, شرق آسیا, غرب

پلیس وحشی آمریکا با شوکر یک معلم سیاه‌پوست را کشت + فیلم

رسانه‌های آمریکایی از کشته شدن یک مرد سیاه پوست به دلیل شوک‌های الکتریکی وارده توسط پلیس لس آنجلس خبر داده‌اند؛ فردی که گفته می‌شود پسرخاله یکی از بنیانگذاران «جنبش جان سیاه پوستان اهمیت دارد»، است.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه سی ان ان از کشته شدن یک مرد سیاه پوست ۳۱ ساله بعد از برخورد پلیس با وی خبر داده است. 

طبق این گزارش، پلیس لس آنجلس طی بیانیه‌ای گفته روز سوم ژانویه در محل یک تصادف ترافیکی در محله ونیس در لس آنجلس با «کینان اندرسون» برخورد کرده است. 

سی ان ان گزارش داده است که اندرسون بعد از شوکهای الکتریکی که پلیس به وی وارد کرده است به بیمارستان منتقل شده و در آنجا بر اثر ایست قلبی فوت کرده است. 

گفته می‌شود که کینان اندرسون پسرخاله «پاتریسه کالرز» یکی از بنیانگذاران جنبش جان سیاه پوستان اهمیت دارد است. جان سیاه‌پوستان مهم است ( Black Lives Matter) یک جنبش اجتماعی است که از جامعه سیاه‌پوستان آمریکا آغاز شد و برای مقابله با خشونت و نژادپرستی علیه سیاه‌پوستان فعالیت می‌کند.

سی ان ان در ادامه نوشت، تصاویر ویدئویی منتشر شده توسط پلیس نشان می‌دهد که نیروهای پلیس در حین بازداشت کینان اندرسون بارها از شوک الکتریکی استفاده کرده‌اند. بعد از بازداشت اندرسون او را به یک بیمارستان محلی منتقل می‌کنند اما بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست می‌دهد.

طبق تصاویر منتشر شده، اندرسون حین مقاومت در برابر رفتار وحشیانه پلیس به «جورج فلوید» که به همین سبک به دست پلیس آمریکا کشته شد اشاره می‌کند و از پلیس خواهش میکند به او شوک الکتریکی وارد نکنند و درخواست کمک می‌کند.

پاتریسه کالرز در حساب اینستاگرامی خود نوشته است که «اندرسون توسط پلیس لس آنجلس کشته شده است.»

وی در ادامه افزود: «پسر کینان شایستگی این را داشت که توسط پدرش بزرگ شود. ما برای تو و همه عزیزانمان که مورد خشونت دولتی قرار گرفته اند مبارزه خواهیم کرد.»

موسسه آموزش زبان انگلیسی Digital Pioneers در واشنگتن گفته که اندرسون در این موسسه زبان انگلیسی تدریس می‌کرده است و برای دیدار با بستگان خود در سال نوی میلادی به لس آنجلس رفته بوده است.

بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

بالاخره بعد از ۱۵ دور رای‌گیری در پنج روز، در ساعات ابتدایی امروز (شنبه) کوین مک‌کارتی جمهوری‌خواه به ریاست مجلس نمایندگان آمریکا رسید، اما ۱۴ رای‌گیری ناموفق و امتیازات زیادی که به مخالفان داده، نشان از راه دشوار او در ادامه این مسیر دارد. به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک‌تایمز، کوین مک‌کارتی، ... بالاخره کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شد/ امضای «چک سفید» برای اوکراین خبری نخواهد بود

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند. به گزارش ایلنا، روزنامه «امریکن کانسروتیو» تایید افزایش بودجه کمک به اوکراین را اعلام جنگ علیه منافع ملی آمریکا خواند.  «بردلی دیوین»، نویسنده‌ آمریکایی، طی مقاله‌ای در این روزنامه عنوان کرد که اقدامات اخیر کنگره آمریکا نشان از ... افزایش بودجه کمک نظامی به اوکراین، اعلان جنگ علیه منافع ملی ایالات متحده است

ادامه

آمریکا, امریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه

جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

جمهوریخواهان توانسته اند سرانجام پیروزی خود در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا را تثبیت کنند و به طور رسمی حزب پیروز انتخابات شوند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، براساس تازه‌ترین نتایج شمارش آرای انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، حزب جمهوری خواه پس از چهار سال توانست رهبری دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا را ... جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را بدست گرفتند

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

رئیس‌جمهوری کلمبیا: آمریکا در حال ویران کردن اقتصاد جهان است

«گوستاوو پترو» نخستین رئیس‌جمهوری چپگرای تاریخ کلمبیا گفت که آمریکا تمام اقتصادهای جهان را نابود می‌کند تا بدون توجه به آنچه برای سایر کشورها رخ می‌دهد، از خود محافظت کند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, تحلیل, جنگ سرد, حقوق بشر, فرانسه, کلمبیا

زورآزمایی اقتصادی چین و آمریکا وارد مرحله حساس شده است

یک نشریه آمریکایی با اذعان به اینکه تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه به بهانه تحولات اوکراین باعث تسریع روند جداشدگی مسیر اقتصادی چین و آمریکا از یکدیگر خواهد شد، نوشت که چین اکنون در حال ارزیابی مجدد قدرت اقتصادی غرب است.

ادامه

افریقای جنوبی, اقتصادی, امریکا, اوکراین, ایدئولوژیک, برزیل, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, عربستان سعودی, غرب, مقاله, هندوستان