عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده ارشد اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان این کشور از سه روستا در مناطق شرقی خبر داد. وی گفت که پس از این‌که روسیه تعداد قابل توجهی از نظامیان خود ... عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی از ۳ روستا در مناطق شرقی

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

وزارت دفاع کره شمالی از انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد آمریکایی به اوکراین انتقاد و تاکید کرد که ایالات متحده نمی‌تواند روسیه را شکست دهد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد دوشنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع ملی کره شمالی اعلام کرد: آمریکا با انتقال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین موجب نگرانی جامعه ... کره شمالی: آمریکا نمی‌تواند روسیه را شکست دهد/ کاخ سفید، ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

نیروهای روسیه دست‌کم در سه محل از امتداد جبهه شرقی اوکراین از جمله برای اولین بار در چند ماه گذشته در شمال منطقه خارکیف، دستاوردهای بیشتری را کسب کرده‌اند. به گزارش ایسنا، پیشرفت‌های تاکتیکی روسیه در حال حاضر به طور روزانه است و نشان از سرعت این کشور در میدان نبرد از زمان سقوط «آودیوکا» ... سی‌ان‌ان: روسیه در جبهه‌ شرقی هر روز به دستاوردهای تاکتیکی می‌رسد

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

مقامات و رسانه‌های روسی اعلام کردند که ارتش این کشور بامداد امروز یکشنبه محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ارتش اوکراین را با حمله موشکی بمباران کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی ... روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

پالتیکو: خطر فروپاشی بزرگ، خطوط مقدم اوکراین را تهدید می‌کند

نشریه آمریکایی در گزارشی به نقل از افسران بلند پایه اوکراینی نوشت وضعیت نظامی در خطوط مقدم تیره و تار است و این کشور به دلیل کمبود تسلیحات و نداشتن سرباز به تعداد کافی، در معرض خطر فروپاشی خطوط مقدم خود در نبرد با روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی با اشاره به اینکه «اوکراین در معرض خطر بزرگ فروپاشی خطوط مقدم خود است» نوشت: افسران بلند پایه اوکراینی می‌گویند هر جا که ژنرال‌های روس تصمیم بگیرند حمله آتی خود را متمرکز کنند، خطر فروپاشی خطوط مقدم اوکراین وجود دارد.

این نشریه در ادامه به ارزیابی‌های اخیر «ایلان ماسک» میلیاردر و کارآفرین آمریکایی درباره جنگ اوکراین اشاره کرد که گفته بود «حتی اگر مسکو هیچ شانسی برای فتح تمام اوکراین نداشته باشد، هر چه جنگ طولانی‌تر شود، روسیه قلمرو بیشتری به دست خواهد آورد که غلبه بر آن دشوار خواهد بود. اگر جنگ به اندازه کافی طول بکشد، اودسا نیز سقوط خواهد کرد.»

به نوشته پالتیکو، اگرچه ایلان ماسک با سابقه درخواست از اوکراین برای موافقت با امتیازات ارضی و مخالفت با بسته کمک نظامی ۶۰ میلیارد دلاری ایالات متحده به کی‌یف، مفسر مورد علاقه اوکراینی‌ها نیست، در واقع  این پیش‌بینی او با هشدارهای وحشتناک «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در چند روز گذشته تفاوت چندانی ندارد.

به گفته زلنسکی، تا زمانی که بسته کمکی چند میلیارد دلاری واشنگتن تصویب نشود، نیروهای او باید «به عقب برگردند و عقب‌نشینی کنند، قدم به قدم و در گام‌های کوچک.» وی همچنین هشدار داد که برخی از شهرهای بزرگ ممکن است در معرض خطر سقوط باشند.

رسانه آمریکایی نوشت هشدارهای زلنسکی بخشی از یک تلاش دیپلماتیک گسترده برای دستیابی به کمک‌های نظامی است که نیروهایش به شدت به آن نیاز دارند و ماه‌هاست که با کمبود مواجه بوده‌اند – از گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی‌متری گرفته تا سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت و پهپادها. اما حقیقت غم‌انگیز این است که حتی اگر این بسته توسط کنگره ایالات متحده تایید شود، ممکن است این تجهیز گسترده برای جلوگیری از یک آشفتگی بزرگ در میدان نبرد کافی نباشد.

و یک چنین عقب‌نشینی، به‌ویژه در میانه مبارزات انتخاباتی در آمریکا و اروپا، می‌تواند به خوبی فشار غرب را برای مذاکراتی که آشکارا به نفع روسیه است، احیا کند و دست کرملین را برای احیای مناقشه در زمان انتخاب کردن باز بگذارد.

اساساً، اکنون همه چیز به این بستگی دارد که روسیه تصمیم بگیرد در چه نقطه‌ای قدرت خود را در حمله‌ای که انتظار می‌رود در تابستان آینده آغاز شود، نشان دهد.

در یک حمله آغازین که از خارکیف و سومی در شمال تا اودسا در جنوب امتداد دارد، حملات موشکی و پهپادی روسیه در هفته‌های اخیر به‌طور گسترده افزایش یافته و زیرساخت‌ها را هدف قرار داده است که پیش‌بینی را درباره اینکه مسکو در چه نقطه‌ای فشارهای خود را افزایش خواهد داد، دشوار می‌سازد.

به گفته افسران بلندپایه ارتش اوکراین که تحت فرماندهی ژنرال «والری زالوژنی» فرمانده پیشین کل نیروهای مسلح اوکراین خدمت می کردند، در حال حاضر تصویر نظامی تیره و تار است.

این افسران بلند پایه که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند هر جا که ژنرال‌های روس تصمیم می‌گیرند حمله خود را متمرکز کنند، خطر بزرگ فروپاشی خطوط مقدم وجود دارد. علاوه‌براین، به لطف تعداد بسیار بیشتر نیرو و بمب‌های هوایی هدایت‌شونده که برای هفته‌ها در حال در هم کوبیدن مواضع اوکراین هستند، روسیه احتمالاً قادر خواهد بود به خط مقدم نفوذ کند و در برخی قسمت‌ها موجب سقوط آن‌ها شود.

یکی از این منابع عالی رتبه نظامی به پالتیکو گفت: اکنون هیچ چیزی نمی‌تواند به اوکراین کمک کند، زیرا هیچ فناوری جدی وجود ندارد که بتواند تلفات و خسارات اوکراین را در برابر توده عظیم نیروهای نظامی روسیه جبران کند. ما این فناوری‌ها را نداریم و غرب هم به تعداد کافی از آن‌ها برخوردار نیست.

آن‌ها همچنین نسبت به پا پس کشیدن غربی‌ها خشمگین بودند و می‌گفتند که تجهیزات و سیستم‌های تسلیحاتی خیلی دیر به دست آن‌ها رسیده و تعدادشان نیز برای ایجاد تفاوت مورد انتظار در میدان نبرد کافی نبوده است.

یکی از این افسران گفت: زالوژنی آن را «جنگ شانس» می‌نامید. منظور او از این حرف این بود که سیستم‌های تسلیحاتی خیلی سریع از کار می‌افتند، زیرا روس‌ها به سرعت با آن‌ها مقابله می‌کنند. به عنوان مثال، ما از موشک‌های کروز سایه طوفان و SCALP (تامین شده توسط بریتانیا و فرانسه) با موفقیت استفاده کردیم اما فقط برای مدت کوتاهی. روس‌ها همیشه در حال مطالعه هستند. آن‌ها به ما فرصت دومی نمی‌دهند و در این امر موفق هستند.

یک افسر دیگر با اشاره به تحویل به موقع موشک‌های ضدتانک توسط انگلیس و ایالات متحده در هفته‌های اول جنگ که به اوکراین برای حفظ کی‌یف کمک کرد و همچنین هیمارس، سامانه‌های موشکی سبک چند پرتابی خاطر نشان کرد: اغلب، ما سیستم‌های تسلیحاتی را در زمانی که به آن‌ها نیاز داریم دریافت نمی‌کنیم. آن‌ها زمانی که دیگر تاثیری ندارند، می‌آیند از جمله جت‌های جنگنده اف-۱۶.

انتظار می‌رود که بیش از ۱۰ جت اف-۱۶ در تابستان امسال پس از تکمیل آموزش‌های اولیه خلبانی عملیاتی شوند اما به گفته این افسر اوکراینی «هر سلاحی زمان مناسب خود را دارد، اف-۱۶ در سال ۲۰۲۳ مورد نیاز بود. آن‌ها برای سال ۲۰۲۴ مناسب نخواهند بود و این، بدان دلیل است که روسیه آماده مقابله با آن‌هاست.

این افسر توضیح داد که روسیه در حال محاسبه بهترین مکان برای استقرار سامانه‌های موشکی و راداری اس-۴۰۰ است تا بتواند منطقه‌ای را که می‌تواند برای هدف قرار دادن اف-۱۶ پوشش دهد، به حداکثر برساند و آن‌ها را از خط مقدم و مراکز لجستیکی روسیه دور نگه دارد.

افسران بلند پایه اوکراینی همچنین تاکید کردند که کی‌یف به مردان بسیار بسیار بیشتری نیز نیاز دارند. این کشور در حال حاضر سرباز کافی در خط مقدم ندارد و این مشکل حمایت غیرقابل قبول غرب را تشدید می‌کند.

به نوشته پالتیکو، زالوژنی پیشتر در ماه دسامبر علناً خواستار بسیج نیروهای بیشتر شده بود و برآورد کرد که اوکراین حداقل به ۵۰۰ هزار سرباز اضافی نیاز دارد اما هفته گذشته، ژنرال «الکساندر سیرسکی» جایگزین زالوژنی به‌طور ناگهانی اعلام کرد که ممکن است اوکراین به تعداد زیاد نیروهای جدید نیاز نداشته باشد.

برنامه این است که پس از یک دوره آموزشی فشرده سه تا چهار ماهه، تا حد امکان پرسنل یونیفرم پوش که پشت میز کار می‌نشینند و کسانی که در نقش‌های غیر رزمی هستند به خط مقدم منتقل شوند اما در اوکراین، این فقط به عنوان یک سرهم بندی تلقی می‌شود.

یکی از افسران اوکراینی گفت: ما نه تنها یک بحران نظامی داریم، بلکه با یک بحران سیاسی نیز مواجه هستیم؛ در حالی که اوکراین از امضای یک پیش‌نویس بزرگ (برای بسیج نیروهای جدید) دوری می‌کند، روسیه اکنون در حال جمع آوری منابع لازم است و آماده انجام یک حمله بزرگ در ماه اوت و شاید زودتر خواهد بود.

مسکو: ناتو ابزاری برای سلطه‌گری آمریکاست

دیپلمات‌های وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه آمریکا از چین و روسیه و حتی از قدرت گرفتن اتحادیه اروپا می‌ترسد، گفتند: ناتو ابزاری برای حفظ هژمونی آمریکا و بازدارندگی روسیه است و اوکراین صرفاً در این راستا مورد استفاده قرار گرفته و نابود شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور ... مسکو: ناتو ابزاری برای سلطه‌گری آمریکاست

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, چین, روسیه, غرب, ناتو

مسکو: آمریکا به اوکراین به عنوان «یک سرزمین ضد روسیه» نیاز دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز سه‌شنبه، با بیان اینکه «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در واقع یکی از طرفین درگیری اوکراین است»، گفت: آمریکا و ناتو قصد دارند اوکراین را به عنوان سرزمینی ضدروسیه به طور کامل تحت کنترل خود نگه دارند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، «نیکولای پاتروشف» در مصاحبه‌ای اظهار داشت: از آنجایکه ... مسکو: آمریکا به اوکراین به عنوان «یک سرزمین ضد روسیه» نیاز دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, شرق اروپا, ناتو

نیویورک تایمز: افسران اوکراینی از ناامیدی رنج می‌‌برند

روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد که افسران اوکراینی پس از تلفات انسانی سنگین در میدان نبرد، از کمبود نیروهای جدید، میانگین سنی بالای آن‌ها و ناامیدی از سربازگیری رنج می‌برند. به گزارش ایلنا، روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرد که افسران اوکراینی پس از تلفات انسانی سنگین در میدان نبرد، از کمبود نیروهای جدید، میانگین سنی ... نیویورک تایمز: افسران اوکراینی از ناامیدی رنج می‌‌برند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, شرق اروپا, گزارش

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن هزار نظامی اوکراینی و انهدام ۲۲۸ پهپاد و دیگر سامانه‌ها و تجهیزات جنگی خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از هزار نظامی اوکراینی کشته شده و سامانه‌های روسی ۲۲۸ پهپاد را ساقط کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای نتایج درگیری‌های این کشور با اوکراین طی ۲۴ ساعت گذشته را منتشر و ... وزارت دفاع روسیه از کشته شدن هزار نظامی اوکراینی و انهدام ۲۲۸ پهپاد و دیگر سامانه‌ها و تجهیزات جنگی خبر داد

ادامه

آمریکا, استونی, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان, ناتو