روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

روزنامه‌نگار آلمانی تأکید کرد که ارتش روسیه تجهیزات نظامی ارسالی غربی‌ها برای اوکراین را در میانه راه و قبل از اینکه به دست ارتش اوکراین برسد، هدف قرار می‌دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «کریستوف وانر» روزنامه‌نگار آلمانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ولت» این کشور اعلام کرد که ارتش روسیه تسلیحات ... روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, ناتو

مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

مسکو از حمایت بی‌قید و شرط کره شمالی از اقدام نظامی روسیه در اوکراین تشکر و اعلام کرد که مناسبات ۲ کشور به سطح بی‌سابقه‌ای ارتقا یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، «ایوان ژلوخووتسف» رئیس اداره اول آسیا در وزارت خارجه روسیه جمعه گفت: ما از کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) ... مسکو: مناسبات و روابط روسیه و کره شمالی گسترش چشمگیری یافته است

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, روسیه, شبه جزیره کره, شرق اروپا, غرب, کره جنوبی, کره شمالی, گزارش

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند. به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است. به نقل ... نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیرو‌های آمریکایی در اوکراین درگیر آموزش نیستند بلکه حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهارنظری به ایزوستیا گفت: نیرو‌های آمریکایی مستقر در خاک اوکراین، هماهنگی اجرای حملات تروریستی توسط اوکراینی‌ها را بر عهده دارند. او در مورد سخنان پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، ... زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فلسطین, ناتو

پاسخ پوتین، خبرنگار انگلیسی را از سالن کنفرانس فراری داد

رئیس‌جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال گستاخانه خبرنگار بی بی سی که وی را مقصر در وضعیت کنونی روابط روسیه و غرب نامید، با اشاره به اقدامات مخرب آمریکا، گفت: من فقط در برابر روسیه و مردم کشورم مسئولیت دارم.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، روز پنج ‌شنبه در جریان کنفرانس مطبوعاتی بزرگ سالانه “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه، یکی از نمایندگان رسانه‌های انگلیسی بعد از شنیدن پاسخ وی به یکی از سئوالات خود، برای نشان دادن مخالفت خود سالن کنفرانس را ترک کرد.

 

خبرنگار بی بی سی نیوز از ولادیمیر پوتین پرسید، آیا وی معتقد است که مسئولیت “وضعیت اسف‌بار” روابط روسیه با ایالات متحده، با انگلیس و سایر کشورهای غربی را برعهده دارد یا مقامات روسیه همچنان “سفید و پشمالو” هستند (کنایه از بی تقصیر بودن آنها).

 

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «در رابطه با اینکه “ما سفید و پشمالو هستیم” و اینکه آیا در قبال آنچه اتفاق می‌افتد مسئولیتی احساس نمی‌کنیم؟ باید بگویم، من فقط در برابر آنچه برای روسیه و مردم آن اتفاق می افتد، احساس مسئولیت می‌کنم. و تمام اقدامات لازم را در جهت منافع ملی فدراسیون روسیه انجام خواهم داد.»

 

پوتین با یادآوری خروج آمریکا از پیمان دفاع ضد موشکی و پیمان مربوط به نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر، ادامه داد: «سپس آنها از پیمان “آسمان باز” هم خارج شدند. در مقابل این اقدامات، ما چه کاری باید انجام بدهیم؟ من نمی‌خواهم این سئوال را از شما بپرسم، ولی ما می‌بایست در این زمینه کاری انجام می دادیم؟ بگذارید واقعیات را همانطور که هست بیان کنیم. شما به عنوان یک کشور عضو ناتو، بر فراز کشور ما پرواز خواهید کرد و همه چیز را به شرکای آمریکایی خود منتقل خواهید کرد، ولی ما از فرصت پرواز در آسمان ایالات متحده محروم خواهیم شد؟ شما که افراد باهوشی هستید، چرا فکر می‌کنید ما احمق هستیم؟ چرا فکر می‌کنید که ما نمی توانیم چنین موارد ابتدایی را تجزیه و تحلیل کنیم؟»

 

بعد از این عبارت، خبرنگار بی بی سی صندلی خود را ترک کرده و از سالن کنفرانس خارج شد.

 

رئیس جمهوری روسیه همچنین با اشاره به از بین رفتن پیمان نابودی موشک‌ها، اعتراف کرد که مسابقه تسلیحاتی بین ایالات متحده و فدراسیون روسیه وجود دارد، ولی سیستم‌های دفاع موشکی آمریکا مانعی برای سلاح‌های جدید این کشور نیست.

 

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه “اگر ایالات متحده با تمدید پیمان استارت-۳ موافقت نکند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟” توضیح داد: «اگر اینطور نشود، آیا فکر می‌کنید، مسابقه تسلیحاتی براه خواهد افتاد؟ این اتفاق اکنون هم افتاده است و کاملاً واضح است. پس از خروج ایالات متحده از پیمان دفاع ضد موشکی، همه چیز آغاز شد. البته تمامی برنامه‌های تولید انواع جدید تسلیحات در روسیه به موقع انجام شده و مسکو برای زمانی که ایالات متحده سلاح‌های مافوق صوت تولید کند آماده خواهد بود.»

 

ولادیمیر پوتین همچنین تأکید کرد که توسعه روابط روسیه و ایالات متحده در سال‌های آینده بیشتر به این بستگی دارد که “جوزف بایدن” رئیس جمهوری منتخب آمریکا از چه کسانی در دولت خود استفاده کند. مجدداً تکرار می‌کنم: او (بایدن) فردی کاملاً باتجربه است و تمام زندگی‌اش را در عرصه سیاست سپری کرده است. یک فرمول شناخته شده در این رابطه وجود دارد: مجموعه است که پادشاه را می‌سازد. اگرچه ما از هم اکنون با برخی نامزدهای پست‌های کلیدی دولت آینده آمریکا آشنا شده‌ایم و نمایندگان روسیه قبلاً با رخی از آنها همکاری داشته‌اند و ما در این رابطه با هیچ غافلگیری مواجه نخواهیم شد.»

 

وی افزود: «با این حال، ما اظهارات رئیس جمهور منتخب را شنیده‌ایم که خواستار تمدید پیمان استارت-۳ است. باید ببینیم که این اتفاق در عمل چگونه رقم خواهد خورد.»

 

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این سئوال که آیا وی می‌تواند در این زمینه تضمین بدهد، به روزنامه نگار یادآور شد که مطرح کردن این سئوال بدین طریق درست نیست.

تلاش برای بی اعتبار کردن واکسن روسی کرونا

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: اقدامات اطلاعاتی با تأمین مالی خارجی، به منظور بی‌اعتبار کردن واکسن “اسپوتنیک-۵” علیه ویروس کرونا در حال انجام است، ولی انتشار این اطلاعات کاذب ، باعث افزایش خواص درمانی واکسن‌های خارجی نمی‌شود.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

روسیه: هیچ‌گونه تخلف جدی در انتخابات ونزوئلا مشاهده نشد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اعلام اینکه ناظران خارجی هیچ‌گونه تخلف جدی در انتخابات پارلمانی ونزوئلا مشاهده نکرده‌اند، تأکید کرد که انتخابات ونزوئلا از بسیاری جهات دموکراتیک‌تر از انتخابات کشورهای غربی مدعی دموکراسی بوده است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, ونزوئلا