چین و ویتنام همکاری‌های امنیتی خود را گسترش می‌دهند

چین و ویتنام امروز چهارشنبه، توافق کردند که همکاری خود را در زمینه مسائل امنیتی و دیگر زمینه‌ها افزایش دهند تا آینده‌ای مشترک داشته باشند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین در سفر دو روزه خود به ویتنام ده‌ها پیمان همکاری با این کشور امضا کرد ... چین و ویتنام همکاری‌های امنیتی خود را گسترش می‌دهند

ادامه

آمریکا, احزاب کمونیستی و کارگری, اقتصادی, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, ویتنام

بنیاد پترهاکس؛ دشمن انگاری “چین” یک اشتباه بزرگ است!

دکتر اووه برنز، متخصص اقتصاد حمل و نقل و چین شناس به مدت ۲۷ سال در چین و ۸ سال هم در هند مشغول به کار بوده است. او اخیرا دو کتاب تحت نام های «دشمن انگاری چین» و «باز سازی نوین راه ابریشم» در آلمان به چاپ رسانده است. در ادامه، ترجمه گفتگوی او ... بنیاد پترهاکس؛ دشمن انگاری “چین” یک اشتباه بزرگ است!

ادامه

آلمان, آمریکا, اروپا, ازبکستان, اقتصادی, امپریالیسم, پاکستان, ترکمنستان, جنوب شرق آسیا, جهان, چین, سرمایه‌داری, شرق آسیا, غرب اروپا, قزاقستان, گزارش

پارلمان ویتنام نشست فوق العاده برگزار می‌کند

پارلمان ویتنام بر اساس اعلام سه منبع خبری قرار است روز چهارشنبه نشستی فوق العاده را مشابه با یک نشست در اوایل ماه جاری میلادی که منجر به برکناری دو تن از معاونان نخست وزیر شد برگزار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست مجلس ملی ویتنام در حالی قرار است برگزار شود که این کشور کمونیست یک کارزار سرکوب مفسدین را که تاکنون به دستگیری یک وزیر این کشور و تحقیقات علیه صدها مقام ارشد منجر شده پیگیری می‌کند.

سه منبع آگاه به امور دولت و پارلمان ویتنام که به دلیل حساسیت سیاسی نامشان را فاش نکردند، گفتند که پارلمان ممکن است در روزهای آینده استعفای تعداد بیشتری از مقامات عالی‌رتبه را تصویب کند.

این روند نشان‌دهنده تشدید بیشتر سرکوب فساد در این کشور حتی با وجود افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال تاثیر آن بر اقتصاد و سرمایه گذاری است.

رویترز نوشت که یک مقام اطلاع رسانی مجلس ملی ویتنام از اظهار نظر در مورد این نشست احتمالی خودداری کرده و تماس با دو مقام دیگر پارلمان ویتنام هم بی‌پاسخ ماند.

برگزاری چنین نشست‌های فوق‌العاده‌ای از سوی پارلمان تشریفاتی ویتنام کم سابقه بوده و برگزاری دو نشست فوق العاده این نهاد در فاصله نزدیک با یکدیگر در نزدیکی موعد سال نوی قمری چینی غیرعادی است.

پارلمان ویتنام در تاریخ پنجم ژانویه به برکناری دو تن از معاونان نخست وزیر رای داد در حالی که به گفته منابع خبری این اقدام ممکن است با رسوایی‌های اختلاس مرتبط باشد.

چهار رکن حاکمیت ویتنام عبارتند از: دبیر قدرتمند حزب کمونیست، مقام عمدتا تشریفاتی ریاست جمهوری، نخست وزیر و رئیس پارلمان.

تشدید اعتراضات ضد دولتی در تایلند

در بحبوحه افزایش نارضایتی عمومی از نحوه رسیدگی دولت تایلند به همه گیری جهانی کرونا، اعتراضات در این کشور که با ابتلا به کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، در حال تشدید است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, تایلند, جنوب شرق آسیا, جهان, حقوق بشر, گزارش