خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

مقاله‌ای از ژنرال “پیر شیل”، فرمانده نیروی زمینی فرانسه، در روزنامه لوموند در تاریخ ۱۹ مارس ۲۰۲۴/۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با عنوان صریح “ارتش آماده است” منتشر شد. نخستین ماجراجویی‌های خارج از کشور شیل در جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، ساحل‌عاج‌، و سومالی بود. در این مقاله ژنرال شیل نوشت که نیروهایش برای هر رویارویی “آماده” هستند ... اروپا بی‌توجه به تنگناهایش به پیش می‌رود

ادامه

آفریفای مرکزی, آلمان, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, افغانستان, انگلیس, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چاد, چین, روسیه, ساحل عاج, سومالی, عراق, فرانسه, محیط زیست, مقاله

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

رشد بیکاری، بطلان شعارهای ولی‌ فقیه! آمار منتشر شده در پایان سال گذشته خط بطلان دیگری بود بر شعار ولی فقیه یعنی سال “مهار تورم و رشد تولید”، شعاری که می‌بایستی به رشد تولید و اشتغال منجر گردد. طبق آمار منتشر شده توسط مرکز آمار، نرخ متوسط بیکاری در زمستان سال گذشته ۸٫۶ درصد بوده ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی‌های دموکراتیک, اجتماعی, ایران, بازنشستگان, برابری اجتماعی, حقوق بشر, دانشجویی, زنان, سوخت‌بران, سیاسی, فقر, کارگری, کولبری, گزارش, محیط زیست, نئولیبرالیسم, نفتگران, همبستگی

پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

موشک Soyuz-2.1b ماهواره تصویربرداری بسیار دقیق Resurs-P شماره ۴ را به مدار زمین فرستاد. به گزارش اسپوتنیک، روس کاسموس تصاویری پخش کرد که موشک Soyuz-2.1b روز یکشنبه از کیهان بایکونور پرتاب شد و ماهواره سنجش از دور Resurs-P Earth شماره ۴ را به مدار فرستاد. این ماهواره ۹ دقیقه و ۲۳ ثانیه پس از پرتاب ... پرتاب ماهواره تصویربرداری با جزئیات بالا “Resurs-P” شماره ۴ به مدار

ادامه

جهان, دانش, روسیه, شرق اروپا, گزارش, محیط زیست

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

به کمک هم‌وطنان سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان بشتابیم! با بارش باران‌های شدید و متوالی در سیستان‌وبلوچستان و سرریز شدن آب ذخیره پشت سدها متأسفانه اغلب مناطق استان را سیل دربر گرفت و زندگی مردم استان را با بحرانی سخت روبه‌رو ساخته است. نزدیک به ۲ هزار روستا و چندین شهرستان بر اثر سیلاب‌ها و به‌دلیل آب‌گرفتگی ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, آلمان, آمریکا, اجتماعی, اقتصادی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, فقر, کارگران, کودکان, گزارش

وقوع زلزله ۶.۴ ریشتری در جنوب کشور/ بندرعباس ۲ بار لرزید + ویدئو

لحظاتی قبل دو زلزله ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری فین بندرعباس را به لرزه در آورد و نقاط مختلف استان‌ هرمزگان و استان‌های همجوار احساس شد. ۳ پس‌لرزه نیز تاکنون این مناطق را لرزانده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، این زلزله با قدرت ۶.۴ ریشتر به مرکزیت لافت و در عمق ۱۸ کیلومتری زمین در مناطقی از استان بوشهر، کرمان و جنوب استان فارس نیز احساس شده است.

 

ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به زلزله در منطقه هرمزگان گفت: کانون زلزله در جزیره قشم و منطقه لافت در عمق ۱۸ کیلومتری زمین بود که هم اکنون در حال بررسی و جمع بندی خسارات وارده هستیم.

 

وی افزود: شعبه هلال احمر در جزیره قشم به محل زلزله اعزام شده اند و در کرمان نیز گروه های امدادی مشغول فعالیت هستند.

 

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با بیان اینکه، ارتباط تلفنی و اینترنتی دچار اختلال شده، گفت: ۳ تیم ارزیاب به لافت اعزام شده اند و تیم های امدادی به آماده باش درآمده اند.

 

دو زلزله پشت سرهم با فاصله ۱ دقیقه جنوب ایران به مرکز بندرعباس را لرزاند!

 

زلزله بعدی با قدرت ۶.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ۲۳ کیلومتری فین دقایقی بعد رخ داد.

 

میعادفر رییس اورژانس کشور از آمادگی تمامی بیمارستان‌های استان هرمزگان در این خصوص خبر داد.

 

وی افزود: ۴ تیم ارزیاب به قشم اعزام شده‌اند و در این جزیره گزارشی از مصدوم و خسارات تا به اینجا واصل نشده است.

 

رییس اورژانس کشور بیان داشت: تمامی استان‌های همجوار هرمزگان در حال ‌آماده باش هستند.

 

ریزش کوه گنو در ارتفاعات شمالی بندرعباس

 

بر اثر وقوع این زلزله کوه گنو در ارتفاعات شمالی بندرعباس دچار ریزش شد.

 

قطع برق در برخی نقاط هرمزگان

صادقی مدیرکل مهندسی راهبری شرکت توانیر نیز در این خصوص گفت: خساراتی در شبکه توزیع برق استان هرمزگان رخ داده که تمامی توان در راستای تعیین خسارات و حل مشکل به کار گرفته شده است.

 

وی با اشاره به قطعی برق در ۱۱ محله بندرعباس، افزود: در شمال بندرعباس و در محل وقوع زلزله در قشم و مناطق اطراف دچار قطعی برق هستیم.

 

نیروگاه بندرعباس با تمام توان در مدارتولید

 

مدیرعامل بندرعباس بیان کرد : باتوجه به زلزله نسبتا شدیدی که حوالی ساعت ۱۶ امروز در شهرستان بندرعباس به بزرگی ۶/۴ ریشتر به وقوع پیوست ، هم اکنون تمامی واحدهای این نیروگاه در مدار بوده و هیچ گونه خللی در روند تولید حاصل نشده است .

 

شایان ذکر است نیروگاه بندرعباس با چهار واحد بخاری و دو واحد گازی با ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات به عنوان بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور نقش بسزایی در پایداری شبکه برق سراسری و تامین برق استان دارد.

 

فوت یک هموطن در فین

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک هموطن در شهر فین جان بر اثر افتادن تیر برق خود را از دست داده است.

 

قطع خطوط تلفن درشهر فین هرمزگان

 

قطعس خطوط تلفن همراه در برخی نقاط همچون شهرفین هرمزگان گزارش شده است.

 

۳ پس‌لرزه در مناطق زلزله زده

 

پس از وقوع ۲ زلزله اصلی در فین بندرعباس، تا کنون ۳ پس‌لرزه به قدرت ۴، ۴ و ۳.۹ ریشتر این مناطق را تحت تاثیر قرار داده است.

 

مشکلی در عرضه سوخت در مناطق زلزله زده استان هرمزگان وجود ندارد

 

امین رضانواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور در رابطه با وضعیت جایگاه‌های عرضه بنزین و گازوئیل در مناطق زلزله زده استان هرمزگان گفت: هیچ مشکلی در عرضه سوخت وجود ندارد و تا به این لحظه هیچ موردی از وقوع سانحه در جایگاه‌های سوخت حتی در مناطق زلزله زده گزارش نشده است و تنها چند مورد ازدحام در مقابل جایگاه‌های سوخت گزارش شده است.

 

وی افزود: از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند و طبق روال معمول سوخت‌گیری انجام دهند و سوختگیری در جایگاه‌ها به طور شبانه‌روزی و بی‌وقفه ادامه خواهد داشت و تحت هیچ شرایطی قطع نخواهد شد.

 

زلزله تا به اینجا ۸ مصدوم درپی داشته است

 

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تا به اینجا ۸ مصدوم گزارش شده است.

 

چین و آمریکا به یک بیانیه مشترک در مورد اقدامات اقلیمی دست یافتند

رسانه‌های چین اعلام کردند پکن و واشنگتن  در حاشیه  کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در گلاسکو به یک بیانیه مشترک در مورد تقویت اقدامات اقلیمی دست یافته‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, محیط زیست

پسماند‌ خطرناک «کارخانه‌های روی» زنجان چه می‌شود؟ + ویدئو

علاوه بر ابعاد اجتماعی و اقتصادی ماجرا، پروژه مدیریت پسماند روی زنجان در روستای سردهات ایرادات فنی قابل توجهی دارد و تعجب‌برانگیز است که سازمان حفاظت محیط زیست با علم بر این ایرادات چطور حاضر شده با اجرای این پروژه موافقت کند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, دهقانی, گزارش, محیط زیست, ویدیو