تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

یک ژنرال اسرائیلی بر عدم ورود ارتش این رزیم به رفح بدون موافقت آمریکا تاکید کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یک ژنرال اسرائیلی امروز یکشنبه، تاکید کرد که مقام های ارتش اسرائیل می‌دانند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه نخواهند شد. رادیو اسرائیل صبح امروز به ... ژنرال اسرائیلی: ارتش می‌داند بدون موافقت آمریکا وارد جنگ در رفح نخواهد شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش

وزیر خارجه عربستان: ما قصد داریم با ایران روابط مثبت برقرار کنیم

شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد، عربستان تمایل دارد با ایران روابط حسنه‌ برقرار کند.

 

به گزارش ایرنا از تارنمای فرانس ۲۴، وزیر امورخارجه عربستان سعودی جمعه شب در مصاحبه با این رسانه گفت، ریاض نسبت به احیای احتمالی توافق هسته‌ای قدرت‌های غربی با ایران به ویژه در مورد بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگرانی‌هایی دارد.

 

با این حال وی تاکید کرد که حتی یک معامله معیوب بهتر از نبود توافق است.

 

وزیر امورخارجه عربستان سعودی تصریح کرد، هنوز اختلافاتی با ایران وجود دارد که در حال حاضر مانع ملاقات او با همتای ایرانی خود شده است.

 

وی تاکید کرد، ما قطعاً قصد داریم با ایران روابط مثبت برقرار کنیم.

 

بن فرحان آل سعود در مورد اوکراین نیز گفت، ریاض برای مدت طولانی در پشت پرده برای مبادله زندانیان طی هفته جاری که شامل روس‌ها و اوکراینی‌ها و همچنین چند تبعه غربی بود، کار می‌کرد.

 

وی اظهار داشت، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تماس‌های متعددی داشته و مایل است در تلاش‌های میانجیگرانه بیشتر مشارکت داشته باشد.

 

وزیر امورخارجه عربستان در مورد یمن نیز گفت، آتش بس در یمن که در اردیبهشت ماه مورد مذاکره قرار گرفت و دو بار تمدید شد، بعید است پس از تاریخ تمدید دوم در اواخر شهریور دوباره تمدید شود.

 

وی مدعی شد، حوثی‌ها مسئول بازگشت احتمالی به جنگ هستند.

محمود عباس: آمریکا اسرائیل را از بازخواست دور نگه داشته است

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر جمعه در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه آمریکا حمایت نامحدودی از اسرائیل می‌کند و آن را از بازخواست دور نگه داشته است، گفت: همچنین سازمان ملل متحد و کسانی که در این سازمان نفوذ دارند از اسرائیل در برابر مجازات محافظت می‌کنند.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, تحلیل, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین

پوتین و بن سلمان درباره همکاری اقتصادی و نفت گفت وگو کردند

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پنجشنبه شب در خصوص همکاری اقتصادی و بازار نفت تلفنی گفت وگو کردند.

ادامه

اقتصادی, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, شانگ‌های, شرق اروپا, عربستان سعودی

رئیس‌جمهور شیلی: فلسطین حق دارد آزاد و مستقل باشد

گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی از سازمان ملل خواست تا به قطعنامه‌های خود پایبند باشد که بر اساس آن داشتن یک کشور آزاد و مستقل حق مسلم فلسطینیان است.

ادامه

اسراییل, امریکای لاتین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شیلی, فلسطین

نماینده استان نینوا: آمریکا به دنبال انتقال ۲۰ هزار تروریست به عراق است

عدنان الکنانی کارشناس امنیتی عراقی گفت که آمریکا برای بی ثبات کردن عراق، قصد دارد ۳۰ هزار تروریست را از اردوگاه الهول به عراق منتقل نماید.

ادامه

امریکا, امنیتی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق