انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات حمایتی از فلسطین در پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، برندی سندرز سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نه آقای نتانیاهو. اگر به این نکته اشاره کنیم که در مدت کمی بیش از ۶ ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته ... انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, زنان, فلسطین, کودکان

خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

با توجه به بحران‌های فراگیر اقتصادی-اجتماعی و زیست‌محیطی، رشد فاشیسم در جهان، و با در نظر گرفتن آنچه در اوکراین و غزه و سودان می‌گذرد، به‌ویژه با توجه به اقدام تروریستی دولت فاشیستی اسرائیل در حمله به ساختمان‌های متعلق به سفارت جمهوری اسلامی ایران در خاک سوریه و سپس پرتاب صدها پهپاد و موشک توسط ... خطر جنگ‌های گسترده و رژیم ولایت فقیه

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, استثمار, اسراییل, اسلام سیاسی, امپریالیسم, انترناسیونالیسم, انگلیس, اوکراین, ایران, بریکس, پاکستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سرمایه‌داری, سودان, سوریه, سیاسی, صلح, عدالت اجتماعی, فاشیسم, فقر, فلسطین, کمونیسم, لنین, محیط زیست, مقاله, منافع ملی, نئونازیسم, نسل‌کشی

گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

فیلم‌ها و عکس‌های مستند شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس، در جنوب نوار غزه، منجر به بروز شبهاتی در خصوص سرقت اعضای بدن برخی از قربانیان شده است. به گزارش ایسنا، پس از عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر اسرائیل از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور جمعی کشف شده در مجتمع ... گورهای جمعی و ظن ربودن اعضای بدن شهدای فلسطینی توسط اشغالگران

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که اسرائیل با وجود اطلاع‌رسانی درباره سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه، به عمد آنها را هدف قرار می‌دهد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا از الجزیره، تحقیقات نیویورک تایمز حاکی از آن است که سایت‌های متعلق به آژانس‌های امدادی غربی در نوار غزه حتی پس ... نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد

ادامه

آمریکا, استرالیا, اسراییل, انگلیس, جهان, حقوق بشر, غرب, فلسطین, کانادا, گزارش, لهستان

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

هشدار وکیل نرگس محمدی به مسئولان اوین

وکیل نرگس محمدی می‌گوید سلامتی موکلش به خاطر عدم دسترسی به پزشک متخصص، داروهای خاص و ضد تشنج در خطر است. او تاکید کرده که مسئولیت هر اتفاق احتمالی متوجه مقامات زندان اوین خواهد بود.

 

محمود بهزادی، وکیل دادگستری از تعلل مسئولان زندان اوین برای رسیدگی‌های پزشکی و درمانی به نرگس محمدی انتقاد کرده است. او می‌گوید موکلش در وضعیت جسمی حادی قرار دارد و داروهای ضد تشنج‌اش سه هفته قبل تمام شده‌اند.

 

این حقوقدان در گفت‌وگو با وبسایت “امتداد” از ادامه تلاش برای اعزام نرگس محمدی به بیمارستان خبر می‌دهد: «طی روزهای گذشته هم، چندین بار به مسئولین زندان اطلاع داده‌ایم و خانواده موکلم نیز درخواست رسیدگی داشته‌اند تا ویزیت ۳ پزشک در یک روز مشخص انجام شود. اما با این وجود، نه دادگاه و نه مسئولین زندان با این درخواست موافقت نکرده‌اند.»

 

محمود بهزادی ابراز تاسف می‌کند که رئیس بهداری اوین درخواست اعزام را به دادیار زندان منتقل نکرده و هشدار داده که خطر حمله عصبی یا تشنج، هر لحظه نرگس محمدی را تهدید می‌کند.

 

او می‌گوید مسئولیت بروز هر اتفاق ناگوار احتمالی به دوش مقامات زندان خواهد بود.

 

وبسایت امتداد از قول محمود بهزادی می‌نویسد: «ما در وهله اول نگران سلامت جسمی موکلم هستیم اما تا این لحظه، به رغم تنظیم چندین نامه در خصوص درخواست آزادی مشروط یا مرخصی قانونی، هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.»

 

نرگس محمدی به بیماری‌های مختلفی از جمله آمبولی ریه مبتلاست و در زندان نیز چند مرتبه دچار حملات عصبی و تشنج شده است. او به تازگی در نامه‌ای به دادستان تهران، خواستار استفاده از حق دسترسی به امکانات پزشکی و درمانی شد و نوشت که در یکسال و نیم گذشته از سوی پزشک متخصص خودش ویزیت نشده است.

 

این فعال حقوق زنان و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر از اردیبهشت ۱۳۹۴در زندان به سر می‌برد و به ۱۶ سال حبس محکوم شده است. ۶ سال از این حکم به دلیل”تبلیغ علیه نظام” و ۱۰ سال بقیه به دلیل فعالیت در کمپین گام به گام تا لغو مجازات اعدام (لگام) صادر شده است.

 

وکیل او می‌گوید: «بر اساس ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی، در صورتی که بیش از یک سوم دوره محکومیت فردی، سپری شده باشد، باید آزادی مشروط برای وی داشته باشیم. اما اکنون علیرغم آنکه بیش از دو سوم، دوره محکومیت نرگس محمدی سپری شده، موکلم همچنان از حق قانونی آزادی مشروط یا مرخصی، محروم است.»

 

نرگس محمدی ۴۶ سال دارد و دانش آموخته رشته فیزیک است. این کنشگر چند جایزه بین‌المللی از جمله جایزه “بنیاد الکساندر لانگر” از ایتالیا، جایزه “پر آنگر” از سوئد، و جایزه ساخاروف انجمن فیزیک آمریکا را دریافت کرده‌ است.

 

فرزندان دوقلوی نرگس محمدی پس از زندانی شدن او، به فرانسه رفته و نزد پدرشان زندگی می‌کنند. تقی رحمانی، فعال ملی-مذهبی که ۱۴ سال از عمرش در زندان‌های جمهوری اسلامی سپری شده، در بهمن ۱۳۹۰ ایران را ترک کرد. او پیش‌تر گفته که حکومت ایران پروژه معلول سازی همسرش را دنبال می‌کند.

فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل: شکنجه و اعتراف‌گیری اجباری را متوقف کنید!

«فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل» (ITF) با ارسال نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهوری ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از رفتار مقامات ایرانی با اعضا و فعالان اتحادیه‌های کارگری، خواستار تضمین‌های فوری برای حفظ آزادی و امنیت آنها شده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

بازداشت حسین رضایی، عضو کانون صنفی معلمان بوشهر

ماموران امنیتی جمهوری اسلامی شنبه ششم بهمن حسین رضایی، عضو کانون صنفی معلمان استان بوشهر را دستگیر کردند. همزمان در تهران هم ماموران لباس شخصی به محل سکونت جعفر ابراهیمی مراجعه، و پس از بازرسی و تفتیش، کامپیوتر و تلفن همراه این عضو کانون معلمان را ضبط کردند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, معلمان

درخواست صدها کنشگر مدنی و سیاسی، هنرمند، روزنامه‌نگار و حقوقدان برای آزادی اسماعیل بخشی و سپیده قلیان

بیش از ۸۰۰ کنشگر مدنی و سیاسی، هنرمند، روزنامه‌نگار و حقوقدان، در بیانیه‌ای از وضعیت نامشخص اسماعیل بخشی، کارگر کارخانه نیشکر هفتتپه و سپیده قلیان، دانشجوی معترض، در زندان ابراز نگرانی کرده‌اند.

ادامه

ایران, بیانیه, حقوق بشر, خبر, کارگری