واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

هشدار اشتاین‌مایر در مورد نفوذ “سم ناسیونالیسم” در اروپا

رئیس جمهوری آلمان در مراسم یادبود قربانیان جنایات نازی‌ها در شمال ایتالیا نسبت به تحرک دوباره نژادپرستان هشدار داد. ۷۵ سال پیش منطقه فیویتسانو شاهد یک سلسله از بی‌رحمانه‌ترین قتل عام‌های نازی‌های آلمان بود.

 

به گزارش دویچه وله، فرانک والتر اشتاین‌مایر روز یک‌شنبه ۲۵ اوت در مراسم یادبود قربانیان جنایت‌های نازی‌های آلمان در شمال ایتالیا شرکت کرد و گفت کشتارهای نیروهای اس‌اس در این منطقه ضرورت مقاومت در برابر ناسیونالیسم افراطی و نژادپرستی را به همه یادآوری می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهوری آلمان تاکید کرد که به خصوص در شرایط کنونی که “سم ناسیونالیسم” دوباره در حال نفوذ کردن در سرزمین‌های اروپایی است، باید دوباره درس‌های جنایات سال ۱۹۴۴ را به خاطر آورد.

 

پیشتر اشتاین‌مایر همراه با همتای ایتالیایی خود، سرجیو ماتارلا، تاج گلی در محل یادبود ۴۰۰ قربانی قتل‌عام‌های نازی‌ها در فیوتیسانو قرار داده بود.

 

رئیس جمهوری آلمان تاکید کرد که اروپائیان باید به احترام قربانیان و بازماندگان جنایات ناسیونال سوسیالیسم(نازی)، برای آزادی و دموکراسی، برای حقوق بشر و انسانیت و برای اروپای متحد “و چه بسا امروز شدیدتر از قبل” مبارزه کنند.

 

اشتاین‌مایر در سخنرانی خود، به زبان ایتالیایی تصریح کرد که اروپای متحد در نهایت بر پایه چنین وعده‌هایی شکل گرفته: «نه به ناسیولیسم افسارگسیخته، نه به جنگی دوباره در قاره ما، نه به تکرار نژادپرستی و خشونت و آزار و تعقیب.»

 

او خاطر نشان کرد که سفر به فیویتسانو برای او به عنوان رئیس جمهور آلمان و یک شهروند آلمانی “راهی به غایت دشوار” است. اشتاین‌مایر افزود که او همچنین عمیقا سپاسگزار است که می‌توان این مسیر یادها و خاطره‌ها را با خواست آینده‌ای بهتر با هم طی کرد.

 

درخواست رئیس جمهوری آلمان برای بخشش با تشویق شدید حاضران در مراسم یادبود قربانیان در فیویتسانو روبرو شد.

 

در اوت ۱۹۴۴ سربازان یک واحد زرهی ارتش اس‌اس به تلافی چند عملیات پارتیزان‌های ایتالیایی علیه اشغالگران، طی روزهای متوالی به چند منطقه در فیویتسانو بیش از ۳۲۰ نفر را که اغلب کودک، زن و سالمند بودند قتل عام کردند.

 

نازی‌های آلمان در ماه‌های مه و سپتامبر همین سال نیز در چند منطقه دیگر فیویتسانو مرتکب جنایت جنگی شدند که در مجموع بیش از ۴۰۰ قربانی برجا گذاشت.

 

اشتاین‌مایر در سخنان خود با لحن تند و کم‌سابقه‌ای از این‌که در آلمان واکاوی جنایات فیویتسانو بسیار دیر صورت گرفته به شدت انتقاد کرد. او ابراز تاسف کرد که برای بسیاری از مسببان و عاملان این جنایات پاسخگویی در مقابل دستگاه قضائی امکان‌پذیر نشده است.

 

رئیس جمهوری آلمان در بازدید از شمال ایتالیا با دو بازمانده قتل‌عام‌های سال ۱۹۴۴ نیز ملاقات کرد؛ زنی ۸۰ ساله که در پنج سالگی مادر و پنج نفر از بستگانش توسط نیروهای اس‌اس به قتل رسیدند و زنی ۸۷ ساله که در جریان کشتار فیویتسانو، پدر و مادر بزرگ و چند نفر دیگر از نزدیکانش قربانی شدند.

 

امانوئل ماکرون در دیدار با دونالد ترامپ به دیدگاه‌های مشترکی در باره ایران رسیده است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه ۲۴ اوت در مهمانی ناهار همتای فرانسوی خود، امانوئل ماکرون، در شهر بیاریتز، محل برگزاری نشست گروه ۷ شرکت کرد. در این دیدار که بدون برنامه‌ریزی قبلی و به مدت دو ساعت طول کشید، دیدگاه های مشترکی میان رهبران دو کشور در باره موضوع های مهم نشست گروه ... امانوئل ماکرون در دیدار با دونالد ترامپ به دیدگاه‌های مشترکی در باره ایران رسیده است

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فرانسه

ترامپ، جانسون را به خروج از اتحادیه اروپا تشویق کرد

با وجود مخالفت های مردم بریتانیا از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا که از سوی نخست وزیر پیشین و کنونی، این اعتراض ها نادیده انگاشته شده است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ملاقات با «بوریس جانسون» در حاشیه اجلاس سران گروه ۷، او را با وعده تجارتی بزرگ برای خروج از ... ترامپ، جانسون را به خروج از اتحادیه اروپا تشویق کرد

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, بلژیک, جهان, خبر, غرب اروپا

در اعتراضات پرتنشی که در نزدیکی محل اجلاس سران گروه ۷ برگزار شد ۶۸ تن بازداشت شدند

مقام‌های فرانسه اعلام کردند که ۶۸ تن را در اعتراضات پرتنشی که در نزدیکی محل برگزاری اجلاس سران گروه ۷ در شهر بیاریتز برگزار شد بازداشت کرده‌اند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, برزیل, جهان, خبر, غرب اروپا, فرانسه