براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات برخی مقامات غربی درباره اعزام نظامیان این کشورها برای مشارکت در جنگ اوکراین واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، «دیمیتری مدودف» رییس‌جمهور پیشین روسیه و معاون شورای امنیت روسیه امروز (دوشنبه) گفت اعزام نظامیان غربی به اوکراین متضمن ورود مستقیم این کشورها به جنگ است که روسیه مجبور خواهد ... مدودف؛ به‌مداخله نظامی غرب در‌ جنگ، خارج از خاک اوکراین پاسخ می‌دهیم

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنایات جنگی, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, فرانسه, ناتو

برای ایجاد جامعه‌ای نوین و عاری از استثمار و ستم سرمایه پیکار می‌کنیم‏

رفیق نونس: انقلاب آوریل را جشن می‌گیریم تا با اطمینان و اعتماد در مسیری گام برداریم که انقلاب آوریل باز کرد، به ارزش‌های آن وفادار ‏باشیم، و برای ایجاد جامعه‌ای نوین و عاری از استثمار و ستم سرمایه پیکار ‌کنیم.‏ مصاحبهٔ “نامهٔ مردم” با رفیق آلبانو نونس، عضو کمیسیون بازرسی مرکزی حزب کمونیست پرتغال، به‌مناسبت ... برای ایجاد جامعه‌ای نوین و عاری از استثمار و ستم سرمایه پیکار می‌کنیم‏

ادامه

آزادی, آفریقا, آنگولا, اتحاد شوروی, ارتجاع, اروپا, استثمار, استعمار, استقلال, امپریالیسم, پرتغال, جهان, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, صلح, غرب اروپا, فاشیسم, مبارزه طبقاتی, موزامبیک

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای از آزادسازی شهرک «نووباخموتوکا» در دونتسک از دست نیروهای اوکراین خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا ... ارتش روسیه «نووباخموتوکا» را تصرف کرد

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا

در اعتراضات پرتنشی که در نزدیکی محل اجلاس سران گروه ۷ برگزار شد ۶۸ تن بازداشت شدند

مقام‌های فرانسه اعلام کردند که ۶۸ تن را در اعتراضات پرتنشی که در نزدیکی محل برگزاری اجلاس سران گروه ۷ در شهر بیاریتز برگزار شد بازداشت کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس مقام‌های منطقه‌ای گفتند که معترضان بازداشت شده متهم به پرتاب اشیاء مختلف پنهان ساختن چهره‌هایشان و یا داشتن اشیایی قابل استفاده با عنوان سلاح هستند.

 

نیروهای پلیس فرانسه اقدام به استفاده از گاز اشک آور ، ماشین‌های آب پاش و سلاح‌های مخصوص متفرق سازی به سمت جمعیتی متشکل از حدود ۴۰۰ نفر از معترضان مخالف سرمایه داری در شهر بایون کردند. دولت منطقه‌ای گفته که در تنش‌های مرتبط با این تظاهرات هیچ کسی زخمی نشده است.

 

این تحولات هم زمکان با آغاز اجلاس سران گروه ۷ در روز شنبه در شهر بیاریتز صورت گرفته است.

 

تدابیر امنیتی شدیدی در محل اجرا شد و معترضان موسوم به جلیقه زرد که خشمگین از سیاست های دولت فرانسه و بی عدالتی اقتصادی هستند تهدید به دست زدن به تحرکاتی جدید در طی امروز یکشنبه کرده‌اند.

 

پلیس فرانسه اقدام به متفرق ساختن حدود ۴۰۰ معترض ضد سرمایه داری در شهری در نزدیکی محل برگزاری اجلاس گروه ۷ در جنوب غرب فرانسه به دلیل اقدام این معترضان در مسدود کردن راهها و جاده‌ها کرد. تعدادی از معترضان در شهر بایون به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند اما با این حال اعتراضات آنها در این شهر عمدتا صلح آمیز خواهد شد.

 

نیروهای پلیس همچنین به شلیک‌های هشدار آمیز و ماشین‌های آبپاش نیز رو آوردند و این تنش‌ها در نزدیکی یک پل مسدود شده از سوی پلیس در قالب تدابیر امنیتی پیرامون اجلاس گروه ۷ اتفاق افتاد.

 

طبق این گزارش معترضان چندین کشور در تظاهرات ضد سرمایه داری علیه اجلاس گروه ۷ در فرانسه حضور پیدا کرده بودند . عده‌ای از این معترضان نقاب‌هایی با تصاویر رهبران گروه ۷ به صورت داشتند. امانوئل ماکرون گفت از همه قدرت‌های جهانی می‌خواهد به برزیل و دیگر کشورهای آمریکای جنوبی کمک کنند آتش سوزی جنگل‌های آمازون برطرف شود .

 

اوایل روز شنبه هزاران تظاهرکننده یک راهپیمایی صلح آمیز از این منطقه به سمت مرز اسپانیا برگزار کردند تا مطالباتی نظیر اقدام علیه تغییرات آب و هوایی و نابرابری اقتصادی را مطرح کنند.

یک دیپلمات فرانسوی گفت: رئیس جمهور فرانسه در ناهار کاری با ترامپ به شرح جزییات برنامه فرانسه برای کاستن از تنش‌ها و ایران پرداخته است.

 

این مقام که نامش را فاش نکرد گفت: فرانسه چندین هفته است که روی این طرح کار می‌کند. در این حال بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز گفته قصد دارد دونالد ترامپ را به کاستن از تنش‌ها و جنگ تجاری کشورش با چین بکشاند.

 

جانسون در تدارک برای نخستین دیدار رو در رو با رئیس جمهور آمریکا به عنوان نخست وزیر انگلیس در محل اجلاس گروه ۷ است. دیداری که نگاه‌های زیادی متوجه آن است او گفته که قصد دارد در دیدار با ترامپ او را در زمینه جنگ تجاری با چین برای کاستن از تنش‌ها تحت فشار قرار دهد و به موضوع آتش سوزی جنگل‌های آمازون اشاره کند.

 

رهبران اروپا در حالی که موضوع بریگزیت در صدر دستورکارهای آنها قرار داشت قبل از آغاز رسمی اجلاس گروه ۷ نشستی را در پشت میز کوچکی با بوریس جانسون برگزار کردند.

 

جانسون با دونالد تاسک رئیس شورای اتحادیه اروپا نزاع لفظی نیز پیدا کرد. در نشست مذکور دونالد تاسک، آنگلان مرکل صدر اعظم آلمان، امانوئل ماکرون و همچنین جوزه په کونته رهبر مقاومت ایتالیا نیز حضور داشتند.

 

جانسون بعد از آنکه دونالد تاسک رئیس شورای اروپا با کنایه به او گفت: که بورس جانسون نمی‌خواهد نامش در تاریخ به عنوان “آقای بدون توافق” ثبت شود گفت: اگر خود دونالد تاسک هم نمی‌خواهد نامش به عنوان آقای بریگزیت بدون توافق ثبت شود خود او نیز باید نکات مطرح شده از جانب خود رادر ذهنش در نظر داشته باشد.

 

ماکرون همچنین در صحبت‌هایی خواستار پایان یافتن جنگ‌های تجاری که به گفته‌ی او همه جا در حال پا گرفتن هستند شد.

 

تاسک گفته است: اجلاس امسال گروه ۷ به طرز غیر معمولی دشوار خواهد بود.
ایسنا

هشدار اشتاین‌مایر در مورد نفوذ “سم ناسیونالیسم” در اروپا

رئیس جمهوری آلمان در مراسم یادبود قربانیان جنایات نازی‌ها در شمال ایتالیا نسبت به تحرک دوباره نژادپرستان هشدار داد. ۷۵ سال پیش منطقه فیویتسانو شاهد یک سلسله از بی‌رحمانه‌ترین قتل عام‌های نازی‌های آلمان بود.

ادامه

المان, ایتالیا, جهان, خبر, غرب اروپا

امانوئل ماکرون در دیدار با دونالد ترامپ به دیدگاه‌های مشترکی در باره ایران رسیده است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه ۲۴ اوت در مهمانی ناهار همتای فرانسوی خود، امانوئل ماکرون، در شهر بیاریتز، محل برگزاری نشست گروه ۷ شرکت کرد. در این دیدار که بدون برنامه‌ریزی قبلی و به مدت دو ساعت طول کشید، دیدگاه های مشترکی میان رهبران دو کشور در باره موضوع های مهم نشست گروه ... امانوئل ماکرون در دیدار با دونالد ترامپ به دیدگاه‌های مشترکی در باره ایران رسیده است

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, غرب اروپا, فرانسه

ترامپ، جانسون را به خروج از اتحادیه اروپا تشویق کرد

با وجود مخالفت های مردم بریتانیا از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا که از سوی نخست وزیر پیشین و کنونی، این اعتراض ها نادیده انگاشته شده است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ملاقات با «بوریس جانسون» در حاشیه اجلاس سران گروه ۷، او را با وعده تجارتی بزرگ برای خروج از ... ترامپ، جانسون را به خروج از اتحادیه اروپا تشویق کرد

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, بلژیک, جهان, خبر, غرب اروپا