هدف قرار دادن ۴ کشتی آمریکایی و اسرائیلی در دریاهای سرخ و مدیترانه

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب از هدف قرار دادن چهار کشتی آمریکایی و اسرائیلی در دریای سرخ و دریای مدیترانه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این‌باره اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه آن‌ها و همچنین در پاسخ به حملات تجاوزکارانه به یمن، چهار عملیات ویژه را در دریاهای سرخ و مدیترانه انجام داد.

طبق گزارش شبکه المسیره، وی گفت: در عملیات نخست که با مشارکت مقاومت اسلامی عراق انجام شد، نفتکش «waler» که در حال حرکت در دریای مدیترانه به سمت بندر «حیفا» در اراضی اشغالی بود و تصمیم ممنوعیت حرکت به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرده بود، هدف قرار گرفت.

یحیی سریع همچنین اعلام کرد: ناو آمریکایی «delonix» را در دریای سرخ با تعدادی موشک بالستیک هدف قرار دادیم و موشک‌های پرتاب‌شده مستقیماً به آن اصابت کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: کشتی «johannes Maersk» متعلق به شرکت کشتیرانی «مرسک» را نیز در دریای مدیترانه هدف قرار دادیم. مرسک یکی از شرکت‌هایی است که بیشترین حمایت را به رژیم اشغالگر ارائه می‌کند و بیش از همه تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض می‌کند.

وی اضافه کرد: کشتی «ioannis» نیز به دلیل نقض مقررات منع تردد در دریای سرخ توسط تعدادی شهپاد هدف قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: عملیات نظامی ما تا زمان توقف تجاوزات به نوار غزه و رفع محاصره اهالی آن، متوقف نخواهد شد.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل‌شده بر اسرائیل در سراسر دریای سرخ، ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل می‌شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه‌بر این‌که مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی اسرائیل شد، بلکه توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

یمن: ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور و یک کشتی را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از حمله ارتش این کشور به ناو هواپیمابر آمریکایی «آیزنهاور» و یک کشتی در دریای سرخ و دریای عرب خبر داد. «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای از عملیات‌های جدید ارتش این کشور در راستای حمایت از ملت فلسطین خبر داد. به نقل از المسیره، سخنگوی نیرو‌های مسلح ... یمن: ناو هواپیمابر آمریکایی آیزنهاور و یک کشتی را هدف قرار دادیم

ادامه

آمریکا, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر

حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی «تیوتر» + فیلم

شبکه الجزیره قطر چهارشنبه شب فیلم حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی «تیوتر» را منتشر کرد. به گزارش ایرنا به نقل از این شبکه، انگلیس امروز از غرق شدن کشتی «تیوتر» در دریای سرخ خبر داده بود. سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: به نظر می‌رسد نیروهای مسلح یمن دومین کشتی را هم در ... حمله نیروهای مسلح یمن به کشتی «تیوتر» + فیلم

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسراییل, انگلس, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, فلسطین, فیلم

اندیشکده آمریکایی: یمنی‌ها محاسبات امنیتی آمریکا در خاورمیانه را برهم زده‌اند

اندیشکده «ویلسون سنتر» (Wilson Center) در تحلیلی ضمن اعتراف به موفقیت یمنی‌ها در فلج کردن ترافیک تجاری جهانی در دریای سرخ نوشت: کمپین دریایی آمریکا در منطقه از حمایت هیچ یک از شرکای عرب این کشور برخوردار نبوده و تنها تعداد محدودی کشور اروپایی به آن پیوستند. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از این ... اندیشکده آمریکایی: یمنی‌ها محاسبات امنیتی آمریکا در خاورمیانه را برهم زده‌اند

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اسراییل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, دریای سرخ, عربستان سعودی, یمن

یمن یک ناوشکن انگلیسی و ۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را هدف قرار داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز یکشنبه، از هدف قرار دادن یک ناوشکن انگلیسی و ۲ کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ خبر داد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: یگان موشکی نیروهای مسلح یمن با تعدادی موشک بالستیک، ناوشکن انگلیسی ... یمن یک ناوشکن انگلیسی و ۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را هدف قرار داد

ادامه

اسراییل, انگلیس, جنوب غرب آسیا, جهان, خبر, دریای سرخ, فلسطین, یمن