روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

نگرانی مسگو از مانور نظامی کشورهای ناتو در دریای سیاه و سناریوی نظامی حمله اوکراین به دونباس

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای با انتقاد از رزمایش آمریکا و متحدانش در دریای سیاه اعلام کرد که رزمایش ناتو این منطقه را بی ثبات می کند.  

 

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در بیانیه خود، رزمایش آمریکا و ناتو در دریای سیاه را عامل بی‌ثبات کننده خواند و افزود: یکی از اهداف این رزمایش تسخیر اوکراین است.

 

در بیانیه گفته شده است: باتوجه به اینکه در رزمایش علاوه بر ناوهای آمریکایی، هواپیماها و بالگردهای واحدهای تهاجمی راهبردی و تاکتیکی و گشت دریایی شرکت می‌کنند و نیروهای مسلح بلغارستان، گرجستان، ترکیه و اوکراین در آن شرکت خواهند کرد، با این اقدامات در واقع سناریوی نظامی در صورت حمله نیروهای اوکراینی به منطقه دونباس مطالعه می شود.

 

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است.

 

روسیه بارها از دولت اوکراین خواستار مذاکره با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی‌یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم می‌کند و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می کند.

 

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که رزمایش آتی ناتو در دریای سیاه با هداف بازدارندگی مقابل روسیه ازسوی آمریکا و متحدانش برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایرنا، «سرگئی لاوروف» روز دوشنبه در یک نشست خبری گفت: رزمایش ناتو در دریای سیاه با تلاش آمریکا و متحدانش برای پیشبرد سیاست بازدارندگی روسیه به رغم ادعاهایی که در سال های دهه ۹۰ در حمایت از توسعه روابط روسیه مطرح شد و در سند همکاری روسیه-ناتو منعکس شد و در آن پیمان آتلانتیک شمالی متعهد شد که زیرساخت‌های خود را به شرق گسترش ندهد، برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: اما به رغم این ادعاها، هم اکنون آمریکا علاقه مند به تاسیس پایگاه‌های نظامی در رومانی و بلغارستان است.

 

وزیر خارجه روسیه گفت: این اقدامات (غرب) نه فقط نقض وعده های شفاهی سران آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در زمان اتحاد جماهیر شوروی است بلکه نقض سندی است که آن را الگویی برای همزیستی مسالمت آمیز و مشارکت روسیه و ناتو خوانده بودند.

 

لاوروف گفت: ما در روابط با ناتو سال‌هاست که برای هر نوع اقدام تحریک آمیز آماده شده‌ایم. چنین آمادگی از سوی ما تامین شده است.

 

دو ناو آمریکایی شامل «مونت ویتنی» و ناوشکن مجهز به موشک هدایت شونده «پورتر» در دریای سیاه در حال فعالیت هستند.

 

ناوگان ششم ایالات متحده پیشتر اعلام کرد که کشتی‌های جنگی این کشور برای عملیات مشترک با متحدان و شرکای ناتو در منطقه به دریای سیاه اعزام شده اند.

 

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز به تازگی در واکنش به حضور دو ناو آمریکایی در دریای سیاه گفت: آمریکا و ناتو با این اقدام ها در حال ارزیابی توان دفاعی ما هستند و ما حرکات آنها را به طور کامل رصد می‌کنیم.

 

وی در یک برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینکه اکنون دو ناو جنگی آمریکا در دریای سیاه در حال فعالیت هستند، افزود: کشتی‌های جنگی خارجی در دریای سیاه در حال آزمایش قدرت مرزی ارتش روسیه هستند.

 

وی تصریح کرد: کشتی‌های مجهز به موشک های هدایت‌شونده آمریکا و ناتو که وارد دریای سیاه می‌شوند در تلاش هستند تا قدرت دفاعی سواحل دریای سیاه و میزان حفاظت از مرزهای جنوبی روسیه را آزمایش و ارزیابی کنند.

 

روابط روسیه و ناتو پرتنش است و اخیرا ناتو ۱۰ نفر از کارکنان دفتر نماینده روسیه در این سازمان مستقر در بروکسل را اخراج کرد و مسکو نیز در واکنش به این اقدام، دفتر خود در مقر ناتو را بست.

چین: دموکراسی آمریکایی مدت‌هاست ورشکسته شده است

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به مداخله آمریکا در امور دیگر کشورها از جمله افغانستان و سوریه، این اقدامات را تضعیف‌کننده امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی دانسته و بیان کرد که وعده‌های “حقوق بشر و دموکراسی” آمریکا دیگر فاقد اعتبار است.

ادامه

استعمار, افغانستان, امریکا, انگلستان, تایوان, تحلیل, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, شرق آسیا, عراق

کی‌یف ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره تجمع نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین را «پروپاگاندا» خواند

سخنگوی رئیس‌جمهور اوکراین گفت که دولت این کشور اطلاعاتی مبنی بر تجمع نیروهای روسیه در مرزهای اوکراین ندارد و گمانه‌زنی رسانه‌های غربی را به پروپاگاندا تشبیه کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

دولت «جاسیندا آردرن» تحت فشار به دلیل حرکت نوسانی نیوزیلند میان چین و آمریکا

« جاسیندا آردرن » نخست وزیر نیوزیلند در میانه تنش بین پکن و کشورهای غربی، از چین به عنوان بزرگترین شریک تجاری کشورش نام برد و خاطرنشان کرد روابط دو کشور برپایه ” بلوغ ” و درک و تفاهم می‌باشد.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, انگلستان, جنگ سرد, جهان, چین, ژاپن, شرق آسیا, کانادا, نیوزلند