تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به رزمایش‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که قرار است از جمعه هفته جاری در فنلاند آغاز شوند، هشدار داد: رزمایش‌های ناتو نزدیک مرز روسیه، خطرات حوادث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهند. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ماریا زاخاروا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: ائتلاف ناتو به اکتشاف‌های نظامی خود ... هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه

ادامه

آمریکا, اروپا, امنیتی, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شمال اروپا, غرب, فنلاند, ناتو

روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

نگرانی روسیه از برنامه‌های داعش برای بی‌ثبات کردن آسیای میانه

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو از برنامه‌های داعش برای بی ثبات کردن آسیای میانه و گسترش ناآرامی در روسیه نگران است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت که مسکو از برنامه‌های گروه تروریستی داعش برای “اشاعه” بی ثباتی به آسیای مرکزی و روسیه نگران است.

 

لاوروف در نشست عمومی وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان در چین گفت: «ما به‌ویژه نگران برنامه‌های داعش و پیروان آن برای بی‌ثبات کردن کشور‌های آسیای مرکزی و اشاعه بی‌ثباتی به روسیه هستیم».

 

وی همچنین از تمرکز واحد‌های داعش در نزدیکی مرز‌های افغانستان – تاجیکستان و افغانستان – ازبکستان ابراز نگرانی کرد.

 

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو برای اولین دیپلمات افغان از دولت طالبان که ماه گذشته وارد روسیه شد، استوارنامه صادر کرد.

 

لاوروف در کنفرانس وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان گفت: مایلم متذکر شوم که اولین دیپلمات افغان که از سوی مقامات جدید فرستاده شده و ماه گذشته وارد مسکو شد، در وزارت ما استوارنامه دریافت کرده است.

 

ایتارتاس همچنین به نقل از لاوروف اعلام کرد روسیه حضور هر گونه زیرساخت نظامی آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در کشور‌های هم مرز با افغانستان را غیرقابل قبول می‌داند و غرب را مسئول وضعیت کنونی اقتصاد افغانستان می‌داند.

 

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه آمریکا را متهم کرد که از نفوذ خود در صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک جهانی برای ممانعت از اجرای برنامه‌های اجتماعی توسط مقامات محلی استفاده می‌کند و این تردید‌ها را در مورد صداقت نیات واشنگتن در این کشور ایجاد کرد.

 

لاوروف گفت: پس از حضور نظامی ۲۰ ساله ناتو، همراه با تجربه ناموفق در تحمیل نسخه‌ها و ارزش‌های بیگانه برای مردم افغانستان، غرب مسئول مستقیم وضعیت انسانی کنونی و وضعیت اسفناک اقتصاد افغانستان را بر عهده دارد.

 

وزیر خارجه روسیه، دیروز غرب را به تلاش برای تبدیل کردن اوکراین به “افغانستان دوم” متهم کرد. او این اظهارات را در دیدار با مخدوم شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود مطرح کرد.

 

لاوروف گفت: کسانی که سعی داشتند افغانستان را به کانون سیاست جهان تبدیل کنند اکنون تلاش دارند اوکراین را جایگزین افغانستان کنند.

 

از ۱۹۷۸ افغانستان صحنه جنگ‌های متعدد با حضور بازیگران بین‌المللی مختلف بوده است. سربازان آمریکایی و غربی سال گذشته کابل را پس از دو دهه اشغال ترک کردند و این کشور خیلی زود پس از خروج آن‌ها به دست طالبان افتاد.

 

لاوروف در آستانه این نشست به وانگ یی وزیر خارجه چین گفته بود جهان اکنون “مرحله بسیار جدی در تاریخ روابط بین‌الملل” را می‌گذراند. به گفته این مقام روسیه، مسکو و پکن اکنون در مسیر نظم جهانی جدید “چند قطبی، عادلانه، دموکراتیک” باهم همکاری می‌کنند..

 

سومین کنفرانس وزرای خارجه کشور‌های همسایه افغانستان در شهر تونکسی چین برگزار می‌شود.

سوگاوار: جزایر سلیمان نظامی‌گری در اقیانوسیه را نمی‌پذیرد

«ماناسه سوگاوار» نخست وزیر جزایر سلیمان از استرالیا برای امضای توافقنامه متحدان دفاعی «آکوس» با آمریکا و بریتانیا بدون مشورت کردن با کشورهای اقیانوسیه انتقاد کرد.

ادامه

استرالیا, اقیانوسیه, امریکا, امنیتی, انگلستان, جزایر سلیمان, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک, ژاپن, غرب, نیوزلند

لاوروف: هدف عملیات اوکراین آزادسازی جهان از ظلم و ستم غرب است

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت که عملیات نظامی کشورش در اوکراین “به رهایی جهان از ظلم و ستم نواستعماری غرب کمک می‌کند.”

ادامه

اروپا, استعمار, اسیا, افریقا, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, امنیتی, اوکراین, بلاروس, تجاوز نظامی, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, حقوق بشر, روسیه, ژئوپلیتیک, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, کوبا, لیبی, هندوستان, ونزوئلا, یوگوسلاوی

گاردین؛ انگلیس ۸ هزار نیروی نظامی به اروپای شرقی می‌فرستد

وزارت دفاع انگلیس از اعزام ۸ هزار نظامی این کشور به همراه ده ها تانک به کشورهای اروپای شرقی برای برگزاری رزمایش‌های مشترک با متحدان ناتو خبر داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, اوکراین, جنوب آسیا, جهان, روسیه, سوئد, شرق اروپا, فنلاند, گزارش, لهستان, ناتو