سقوط جنگنده F/A-۱۸ بازگشته از دریای سرخ در واشنگتن

به گفته نیروی دریایی آمریکا، یک جت جنگنده متعلق به این ارگان با ۲ خدمه در شرق کوه «رینیر» در ایالت واشنگتن سقوط کرده است و جستجو برای یافتن سرنشین‌ها ادامه دارد. به گزارش ایسنا، جنگنده «ای‌ای-۱۸جی گرولر» (EA-۱۸G Growler) نیروی دریایی آمریکا که یک هواپیمای تهاجمی الکترونیکی است و بخشی از خانواده هواپیماهای F/A-۱۸ ... سقوط جنگنده F/A-۱۸ بازگشته از دریای سرخ در واشنگتن

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, خلیج عدن, دریای سرخ

قانونگذار آمریکایی: اتفاقات وحشتناک غزه حاصل مهار نشدن نتانیاهو توسط بایدن است

نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت‌های دولت جو بایدن از جنایات اسرائیل مخالفت کرده و جنایات به وقوع پیوسته در نوار غزه را حاصل «مهار نکردن» این رژیم از سوی دولت بایدن دانست. به گزارش ایسنا، «الکساندریا اوکاسیو کورتز» نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «اتفاقات وحشتناک ... قانونگذار آمریکایی: اتفاقات وحشتناک غزه حاصل مهار نشدن نتانیاهو توسط بایدن است

ادامه

آمریکا, آمریکای جنوبی, اسراییل, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, سازمان ملل, صهیونیسم, فلسطین

«فارن پالسی» از کانون اصلی توطئه در آمریکا می‌نویسد

«فارن پالسی» در تحلیلی با اشاره به سابقه طولانی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سازماندهی و اجرای انواع توطئه در داخل و خارج از این کشور تاکید کرد: توطئه گرایی در آمریکا انعکاس مستقیم مداخله گرایی ایالات متحده در خارج از کشور پس از جنگ جهانی دوم است. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ... «فارن پالسی» از کانون اصلی توطئه در آمریکا می‌نویسد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحاد شوروی, اروپا, تحلیل, جهان, کمونیسم, کوبا

نظرسنجی گالوپ: حل مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت رای‌دهندگان آمریکایی‌ است

نظرسنجی جدید انجام شده توسط موسسه گالوپ نشان می‌دهد که حل مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت رای‌دهندگان آمریکایی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: تارنمای آمریکایی «هیل»، براساس یک نظرسنجی جدید انجام شده توسط موسسه گالوپ، کمتر از یک ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان ماه)، اقتصاد مهمترین مساله مردم آمریکاست. ... نظرسنجی گالوپ: حل مشکلات اقتصادی مهمترین اولویت رای‌دهندگان آمریکایی‌ است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, خبر

واشنگتن‌پست: اختلافات بین نتانیاهو و بایدن در رسانه‌ها دروغ است

با شروع جنگ غزه، دولت بایدن به بزرگترین حامی اسرائیل و دولت نتانیاهو تبدیل شده است. اما در پی جنایات فزاینده اسرائیل، از جمله انفجار پیجرها در لبنان و ترور «سیدحسن نصرالله» دبیرکل مقاومت لبنان، رسانه‌های غربی با نشر گزارش‌هایی مدعی عدم آگاهی آمریکا به‌عنوان بزرگترین حامی اسرائیل از برنامه‌های این رژیم شدند و نوشتند ... واشنگتن‌پست: اختلافات بین نتانیاهو و بایدن در رسانه‌ها دروغ است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, فلسطین, لبنان, یمن

نماینده نیویورک: این فرصت را داریم تا مانع اقدام‌های بی‌ثبات‌کننده ترامپ شویم

«الکسندریا اوکاسیو کورتز»،‌ در مجلس نمایندگان آمریکا از آغاز فرایند استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور استقبال کرد.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «الکسندریا اوکاسیو کورتز»،‌ نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا، روز گذشته -‌چهارشنبه- با اعلام حمایت از آغاز فرآیند رسمی استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، گفت که «زمین [بازی] تغییر کرده است.»

 

وی گفت که اتهام‌های مطرح‌شده علیه ترامپ مبنی بر اعمال فشار بر رئیس‌جمهوری اوکراین برای تحقیق درباره «جو بایدن»، نامزد انتخابات ۲۰۲۰، «به‌شدت جدی و ضروری هستند».

 

کورتز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: «به گمانم زمین [بازی] تغییر کرده است». او همچنین عنوان کرد که اتهام‌های جدید مطرح‌شده علیه ترامپ به‌شدت از موارد پیشین جدی‌تر است، چراکه «این قضیه درباره چیزی است که بناست به وقوع بپیوندد».

 

وی در ادامه گفت: «این فرصت را داریم که دست به اقدام بزنیم تا از اقدامی به‌شدت بی‌ثبات‌کننده پیشگیری کنیم».

 

کورتز همچنین عنوان کرد که تحقیق درباره باقی اتهام‌های مطرح‌شده علیه ترامپ نیز باید ادامه پیدا کند.

 

حمایت شومر رهبر دموکرات‌های سنا از استیضاح دونالد ترامپ

 

رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا حمایت کامل خود از آغاز فرآیند استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور را اعلام کرد.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، «چاک شومر»، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا، امروز -‌چهارشنبه- حمایت کامل خود از آغاز فرآیند استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور، را اعلام کرد.

 

وی امروز -‌چهارشنبه- در جمع خبرنگاران گفت که انتشار خلاصه مکالمه تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین که در آن رئیس کاخ سفید از همتای خود خواست تا درباره «جو بایدن»، نامزد انتخابات ۲۰۲۰، تحقیق کند قواعد بازی را تغییر می‌دهد.

 

در بخشی از این مکالمه که کاخ سفید آن را منتشر کرده است، ترامپ به زلنسکی گفت: «می‌خواهم لطفی به ما بکنید… می‌خواهم از ته‌وتوی این قضیه [درباره بایدن و پسرش] سر دربیاورید.»

 

شومر در واکنش به متن این گفت‌وگو به خبرنگاران گفت: «این مدرک نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور ترامپ آشکارا از رئیس‌جمهوری اوکراین خواسته که درباره رقیب سیاسی‌اش تحقیق کند و در ادامه از او خواست تا با ویلیام بار، دادستان کل، همکاری کند تا این ماجرا به سرانجام برسد.»

 

وی افزود: «این مدرک کاملا بر تصمیم هوشمندانه نانسی پلوسی مبنی بر آغاز رسمی فرآیند استیضاح مهر تایید می‌زند.»

ایلنا

هاآرتص: اتحاد آمریکایی-عربی ضد ایران به‌شدت ضعیف شده و ترامپ مقصر آن است

یک روزنامه اسرائیلی با اذعان به ضعیف شدن اتحاد کشورهای عربی منطقه ضد ایران، نوشت سیاست واشنگتن در قبال ایران به بن‌بست رسیده و سعودی‌ها نیز از تقابل نظامی با تهران هراس دارند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امارات, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی, فرانسه, مصر

سازمان اطلاعات آمریکا: ترامپ به‌دنبال مداخله “خارجی” در انتخابات ۲۰۲۰ بوده

جوزف مگوایر، رئیس موقت اطلاعات ملی آمریکا امروز پنج‌شنبه، اعلام کرد، دونالد ترامپ برای مداخله خارجی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تلاش کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, خبر

امکان سفر مسئولان ارشد ایران به آمریکا محدود و لغو می‌شود

رئیس جمهوری آمریکا جمهوری اسلامی ایران را متهم به حمایت و پشتیبانی از تروریسم کرد. بر اساس فرمان جدید ترامپ، امکان ورود و سفر مسئولان حکومت ایران و بستگان درجه یک آن‌ها به آمریکا محدود یا لغو می‌شود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر