بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری درخط مقدّم مبارزه برای سلامت، کار، و دیگر حقوق طبقهٔ کارگر و ملّت‌ها

یک سال از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ می‌گذرد که به مثابه عاملی شتاب‌دهنده به تعمیق بحران سرمایه‌داری نیز عمل کرد و رنج زیادی را برای طبقهٔ کارگر و دیگر قشرهای مردمی در سراسر جهان به بار آورد.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, بازنشستگان, بیانیه, تحریم, جهان, حقوق بشر, دهقانی, دیدگاه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, کارگری, کمونیسم, کوبا, ونزوئلا

ده سال پس از موفقیت جنبش مردمی درتونس: بحران سیاسی وتنش اجتماعی هنوز ادامه دارد!

جوانان فراموش شدهٔ تونسی چند هفته‌ای‌ است که به‌تظاهرات اجتماعی متوسل شده‌اند. اتحادیه عمومی کارگران تونس (“یو جی تی تی”) به‌جنبش مردمی پیوسته و در مورد ضرورت شروع بحثی ملی با مشارکت همه نیروهای فعال کشور به‌رئیس‌جمهور پیامی فرستاده است.  

ادامه

تونس, جنبش‌های اجتماعی, جهان, شمال افریقا, کارگری, مقاله

سندرز: ۵۰ میلیون آمریکایی قادر به تامین غذای خود نیستند/ اقتصاد ریاضتی دیگر بس است

سناتور برنی سندرز با اشاره به مشکلات طبقه کارگر در آمریکا و فشار مضاعف بر آنها تاکید کرد که ثروتمندان نباید هر روز ثروتمندتر شوند. او همچنین استیضاح ترامپ را بحث بر سر حفظ دموکراسی یا حرکت به سوی خودکامگی دانست.

ادامه

اختلاف طبقاتی, امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری

نماینده ایتالیا: ما به عنوان عضوی از WFTU باید علیه خصوصی‌سازی مبارزه کنیم

«پیرپائولو لئوناردی» در دومین روز نشست فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری گفت: ما کار خود را برای استقلال و رفاه مردم ادامه می‌دهیم و از تلاش‌ها برای مقابله با امپریالیسم حمایت‌ می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: ایتالیا با تحریم‌هایی که علیه کشورها اعمال می‌شود، مخالف است. ما باید تحریم‌‌هایی روی تحریم آمریکا داشته باشیم. باید فعالیت‌هایی داشته باشیم که اسرائیل پایتخت خود را منتقل نکند.

 

لئوناردی همچنین گفت که با پیشنهادات رئیس دبلیو‌اف‌تی‌یو موافق هستم. باید گزینه‌های جایگزین را اثربخش کنیم. یکی از دستورکارها برای ۲۰۱۸ تلاش بیشتری است که بتوانیم اهداف خود را پیاده‌سازی کنیم. در نوامبر گذشته نهضت‌هایی داشتیم که ۴۴ کشور را شامل می‌شد که بتوانیم وضعیت کارگران را بهبود دهیم و نتایج تلاش‌های ما باید این باشد که بتوانیم توان و توسعه بهتر تحت دبلیو‌اف‌تی‌یو داشته باشیم. باید گزینه‌هایی برای افراد و کارگران جوان داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: در نشست کلکته به نتایج مفیدی رسیدیم. دبلیو‌اف‌تی‌یو باید متعهد باشد که اهداف تصویب شده را محقق کند. باید نتایج نشست‌های منطقه‌ای را پیاده‌سازی کنیم. باید یک سازماندهی مناسب داشته باشیم که اتحادیه‌های کارگری عملکرد قوی‌تری داشته باشد. در ماه می نیز یک جلسه خواهیم داشت که رئیس ستاد نیز در آن شرکت خواهند کرد. در آنجا باید یک ساختار بندی و سازماندهی را ترسیم کنیم.

 

این فعال کارگری ایتالیا خاطرنشان کرد: باید در هر قاره‌ای که هستیم با امپریالیسم مبارزه کنیم. تاثیرات بحران اقتصادی بر کارگران زیاد است. کاپیتالیسم ابزارهای زیادی برای بحران‌سازی دارد و به دنبال حمایت از خصوصی‌سازی در راستای منافع خود است. ما به عنوان عضوی از دبلیو‌اف‌تی‌یو باید علیه خصوصی‌سازی مبارزه کنیم و آن را یکی از اهداف ۲۰۱۸ قرار دهیم. باید یک تعهد رسمی برای خودمان اجرا کنیم و سازمان‌های منطقه‌ای می‌توانند در این چارچوب نقش موثری داشته باشند. اگر نتوانیم وصولی‌های مورد نیاز را داشته باشیم، نمی‌توانیم به تعهد خود عمل کنیم.

ایلنا

رئیس کمیته کنترل امور مالی WFTU: علیه استثمار مردم، کارگران، جوانان و مستمری‌بگیران می‌ایستیم/

رئیس کمیته کنترل امور مالی فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در گزارشی درباره امور مالی این فدراسیون گفت: در تاریخ دوم و سوم فوریه در ستاد بودیم و گزارش‌های ۲۰۱۷ را ارائه دادیم. شرایط مالی «دبیلو‌اف‌تی‌یو» رضایت‌بخش نیست. البته افتخار می‌کنیم که این فدراسیون در حال گسترش بوده و اعضای ما در حال افزایش است.

ادامه

ایران, جهان, خبر, کارگری

بحران ۷ ساله ناشی از تجاوز تروریستی، آثاری سلبی بر طبقه کارگر سوریه تحمیل کرده است

عدنان عزوز نماینده طبقه کارگری سوریه در نشست فدراسیون جهانی اتحادیه کارگری در سخنانی با تشکر از جورج ماوریکوس دبیرکل فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری برای حضور در این نشست گفت : ما در سوریه طی هفت سال گذشته با تروریسم تکفیری مواجه شدیم که بحران را بر اقتصاد سوریه تحمیل کردند؛ بحرانی که آثار سلبی ... بحران ۷ ساله ناشی از تجاوز تروریستی، آثاری سلبی بر طبقه کارگر سوریه تحمیل کرده است

ادامه

ایران, جهان, خبر, سوریه, کارگری

تظاهرات آرژانتینی‌ها علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت این کشور

ده ها هزار نفر از مردم آرژانتین روز چهارشنبه، در پایتخت این کشور به تظاهراتی پیوستند که توسط چندین اتحادیه کارگری و کامیون داران  سازماندهی شده بود و به اولین اعتراض عمومی چشمگیر در سال جاری میلادی علیه تدابیر ریاضتی رئیس جمهوری آرژانتین تبدیل شد.

ادامه

ارژانتین, اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, کارگری

تظاهرات معلمان آمریکایی در اعتراض به نابرابری‌های اجتماعی

به نقل از پایگاه خبری «ورلد سوشالیست وب سایت»، هزاران نفر معلمان و سایر کارمندان بخش دولتی و حامیان آنها روز شنبه هفته جاری در شهر «چارلزتن» مرکز ایالت «ویرجینیای غربی» راهپیمایی کردند و خواستار افزایش حقوق شدند و اعتراض خود را به هزینه های رو به افزایش مراقبت های بهداشتی به تصویر کشیدند.

ادامه

امریکا, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری, معلمان