دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

نشست “اتحاد علیه ایران هسته‌ای”؛ واکنش تند ایران و انصراف احزاب کرد

جمهوری اسلامی می‌گوید سازمان آمریکایی “اتحاد علیه ایران هسته‌ای” را به فهرست گروه‌های تروریستی خود خواهد افزود. این اظهارات در واکنش به برگزاری نشستی با حضور برخی گروه‌های مخالف حکومت ایران در نیویورک عنوان شده است.

 

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفت:« ایران روند بررسی افزودن سازمان آمریکایی”اتحاد علیه ایران هسته‌ای” ( UANI ) را به فهرست گروه‌های تروریستی خود به زودی آغاز خواهد کرد.»

 

او علت این اقدام را “روابط و همکاری نزدیک این سازمان با گروهک‌های تروریستی” عنوان کرد.

 

این اظهارات در واکنش به برگزاری جلسه‌ای با مشارکت برخی گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در نیویورک همزمان با سفر حسن روحانی به این شهر صورت گرفته است.

 

عباس موسوی روز سه‌شنبه گفت:« قرار است گروهک‌های تروریست و جدایی‌طلب در یک نمایش مضحک توسط یک سازمان پوششی به نام “اتحاد علیه ایران هسته ای” گرد هم آمده و بازیگر اصلی این مضحکه نیز پمپئو وزیر خارجه آمریکا باشد.»

 

این نشست از سوی سازمانی آمریکایی به نام “اتحاد علیه ایران هسته‌ای” (United Against Nuclear Iran) برگزار می‌شود که ریاست آن را در حال حاضر جوزف لیبرمن، سناتور پیشین حزب دموکرات برعهده دارد.

 

بنابر اعلام این سازمان، قرار است در این نشست، شماری از چهره‌های شاخص آمریکایی، اروپایی و عرب سخنرانی کنند.

 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، شیخ عبدالله بن رشید بن عبدالله آل خلیفه سفیر بحرین در آمریکا، ثامر سبهان وزیر مشاور در امور خلیج فارس در وزارت امور خارجه عربستان سعودی، رون درمر، سفیر اسرائیل در آمریکا، ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان، باری روزن از دیپلمات‌های آمریکایی به گروگان گرفته شده در سال ۱۳۵۸در تهران، رادک سیکورسی وزیر پیشین امور خارجه لهستان و نزار زاکا شهروند لبنانی- آمریکایی که اخیرا پس از چند سال زندان در ایران آزاد شد، از جمله سخنرانان این نشست هستند.

 

سازمان اتحاد علیه ایران هسته‌ای پیشتر نیز همزمان با نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اقدام به برگزاری نشست‌های مشابه کرده بود.

 

اکنون سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، ضمن محکوم کردن شدید این اقدام آمریکا و بخصوص وزیر امور خارجه این کشور، گفته است:« آمریکا با فریبکاری و نیرنگ از یک سو سخن از مذاکره و مصالحه سر می‌دهد و از سوی دیگر گروه‌های تروریستی و جنایتکاری که دستشان به خون هزاران تن از ملت ایران آغشته است و مزدوران صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران بودند و یا برخی تجزیه‌طلبان مزدور بیگانگان را که در صدد خدشه به تمامیت ارضی ایران هستند سازماندهی، تامین مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی می‌کند.»

 

پیشتر اعلام شده بود که نشست برخی گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی از جمله سازمان مجاهدین خلق، شورای ملی مقاومت، سازمان چریک‌های فدایی خلق و چهار حزب کردستان ایران، روز سه‌شنبه در ساختمانی در نزدیکی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار می‌شود.

 

با این همه، مرکز همکاری احزاب کردستان ایران، متشکل از دو حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران و دو حزب کومله انقلابی زحمتکشان کردستان ایران و کومله زحمتکشان کردستان روز دوشنبه ۲۳ سپتامبر، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در این نشست حاضر نخواهند شد.

 

در این بیانیه گفته شده که این مرکز، پس از بررسی‌های همه‌جانبه تصمیم گرفته است در این نشست شرکت نکند، اما ارایه توضیحات بیشتر در این زمینه را به آینده موکول کرده است.

صدای آلمان

نه به تحریم‌های اقتصادی و تهدید به جنگ

فراخوان گردهمایی حزب‌های کمونیست و کارگری برای بسیج گستردهٔ جنبش صلح در جهان با هدف جلوگیری از جنگ با ایران- نه به تحریم‌های اقتصادی و تهدید به جنگ

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خبر, صلح, عراق, فرانسه, قبرس, گزارش, لبنان, همبستگی, هندوستان